شماره سوره |
سوره |
جزء | اجرا |
حجم |
زمان |
1 | الفَاتِحَة | 1 | 99 | 0:00:49 | |
2 | البَقَرة (آیه 69 - 1) | 1 | 2,962 | 0:25:15 | |
2 | البَقَرة (آیه 141 - 70) | 1 | 3,212 | 0:27:23 | |
2 | البَقَرة (آیه 196 - 142) | 2 | 2,999 | 0:25:34 | |
2 | البَقَرة (آیه 245 - 197) | 2 | 2,950 | 0:25:10 | |
2 | البَقَرة (آیه 286 - 246) | 3 و 2 | 3,116 | 0:26:34 | |
3 | آل عِمران (آیه 64 - 1) | 3 | 2,918 | 0:24:53 | |
3 | آل عِمران (آیه 132 - 65) | 4 و 3 | 2,947 | 0:25:08 | |
3 | آل عِمران (آیه 200 - 133) | 4 | 3,158 | 0:26:56 | |
4 | النِساء (آیه 50 - 1) | 5 و 4 | 3,160 | 0:26:57 | |
4 | النِساء (آیه 107 - 51) | 5 | 3,160 | 0:26:57 | |
4 | النِساء (آیه 176 - 108) | 6 و 5 | 3,244 | 0:27:40 | |
5 | المَائِده (آیه 23 - 1) | 6 | 1,935 | 0:16:30 | |
5 | المَائِده (آیه 68 - 24) | 6 | 2,594 | 0:22:07 | |
5 | المَائِده (آیه 120 - 69) | 7 و 6 | 2,695 | 0:22:59 | |
6 | الأنعام (آیه 58 - 1) | 7 | 2,336 | 0:19:55 | |
6 | الأنعام (آیه 110 - 59) | 7 | 2,307 | 0:19:40 | |
6 | الأنعام (آیه 165 - 111) | 8 | 2,657 | 0:22:39 | |
7 | الأعراف (آیه 73 - 1) | 8 | 2,968 | 0:25:19 | |
7 | الأعراف (آیه 150 - 74) | 9 و 8 | 2,951 | 0:25:10 | |
7 | الأعراف (آیه 206 - 151) | 9 | 2,926 | 0:24:57 | |
8 | الأنفال | 9 | 3,287 | 0:28:00 | |
9 | التّوبه (آیه 60 - 1) | 10 | 3,179 | 0:27:05 | |
9 | التّوبه (آیه 129 - 61) | 11 و 10 | 3,219 | 0:27:25 | |
10 | یونس (آیه 50 - 1) | 11 | 2,037 | 0:17:20 | |
10 | یونس (آیه 109 - 51) | 11 | 1,972 | 0:16:47 | |
11 | هود (آیه 57 - 1) | 12 و 11 | 2,369 | 0:20:10 | |
11 | هود (آیه 123 - 58) | 12 | 2,423 | 0:20:38 | |
12 | یوسف (آیه 52 - 1) | 12 | 1,968 | 0:16:45 | |
12 | یوسف (آیه 111 - 53) | 13 | 2,055 | 0:17:29 | |
13 | الرّعد | 13 | 2,077 | 0:17:41 | |
14 | إبراهیم | 13 | 2,082 | 0:17:43 | |
15 | الحجر | 14 | 1,508 | 0:12:50 | |
16 | النّحل (آیه 66 - 1) | 14 | 2,223 | 0:18:55 | |
16 | النّحل (آیه 128 - 67) | 14 | 2,265 | 0:19:17 | |
17 | الإسراء (آیه 49 - 1) | 15 | 1,480 | 0:12:35 | |
17 | الإسراء (آیه 111 - 50) | 15 | 1,973 | 0:16:47 | |
18 | الکهف (آیه 45 - 1) | 15 | 1,740 | 0:14:48 | |
18 | الکهف (آیه 110 - 46) | 16 و 15 | 1,874 | 0:15:57 | |
19 | مریم | 16 | 2,119 | 0:18:02 | |
20 | طه | 16 | 2,762 | 0:23:32 | |
21 | الأنبیاء | 17 | 2,775 | 0:23:38 | |
22 | الحجّ | 17 | 2,855 | 0:24:19 | |
23 | المؤمنون | 18 | 2,707 | 0:23:03 | |
24 | النّور (آیه 34 - 1) | 18 | 1,598 | 0:13:35 | |
24 | النّور (آیه 64 - 35) | 18 | 1,820 | 0:15:29 | |
25 | الفرقان | 19 و 18 | 2,092 | 0:17:48 | |
26 | الشّعراء | 19 | 3,027 | 0:25:47 | |
27 | النّمل | 20 و 19 | 2,685 | 0:22:52 | |
28 | القصق (آیه 41 - 1) | 20 | 1,647 | 0:14:00 | |
28 | القصق (آیه 88 - 42) | 20 | 1,728 | 0:14:42 | |
29 | العنکبوت | 21 و 20 | 2,369 | 0:20:10 | |
30 | الرّوم | 21 | 2,056 | 0:17:30 | |
صفحه: 1 ، 2 ، 3 ، 4 |
برای دانلود کردن ترتیل سوره های قرآن، روی آیکون کلیک راست نموده
و گزینه ...Save Target As را انتخاب نمایید.
کلمات کلیدی:
احادیثی از امام جواد(علیه السلام)
?.سه چیز است که هر کس آن را مراعات کند ، پشمیان نگردد : 1 - اجتناب از
عجله ، 2 - مشورت کردن ، 3 - و توکل بر خدا در هنگام تصمیم گیری .
مسند الامام الجواد ، ص (247)
?.سه چیز است که بنده را به رضوان خدا می رساند : 1 - زیادی استغفار ، 2 -
نرمخویی ، 3 - صدقه بسیار دادن .
مسند الامام الجواد ، ص (247)
?.همواره به تأخیر انداختن انجام کارها ، سرگردانی است .
(تحف العقول ، ص (480)
?.افزونی نعمت از طرف خدا بریده نمی شود ، مگر شکرگزاری از سوی بندگان
بریده شود.
تحف العقول ، ص (480)
?.مؤمن نیاز دارد به توفیقی از طرف خدا ، و به پندگویی از طرف خودش ، و
به پذیرش از کسی که او را نصیحت کند.
تحف العقول ، ص (480)
?.ملاقات و زیارت برادران سبب گسترش و باروری عقل است ، اگر چه کم و .
اندک باشد.
مسند الامام الجواد ، ص (242)
?.کسی که فرمان هوای نفس خویش برد ، آرزوی دشمنش را برآورد.
(مسند الامام الجواد ، ص (243)
?.کسی که آگاه به ظلم است و کسی که کمک کننده بر ظلم است و کسی که راضی
به ظلم است ، هر سه شریکند.
مسند الامام الجواد ، ص (247)
?.سه خصلت دوستی را جلب می کند : انصاف ، همراهی و همدلی در هنگام سختی و
ناملایمات ، پاک دلی و خیرخواهی نسبت به دیگران .
مسند الامام الجواد ، ص (248)
??.چگونه ضایع می شود کسی که خدا عهده دار و سرپرست اوست ، چگونه فرار می کند
کسی که خدا جوینده اوست ، و کسی که توجهش به غیر خدا جلب گردد ، خداوند او را
به همان شخص واگذار نماید.
مسند الامام الجواد ، ص (243)
معرفی به دوستان
کلمات کلیدی:
بنام خدا (ج)
واژگون شد پرچم کفر و سیاه بانی گذشت
نـیمـه ی از عـمـر مـن در کـنـج زنـدانـی گـذشت
نـیـم دیـگر در فـراق و سـوز و هـجرانی گـذشت
کـور شـد ایـن چـشـم مـا از چـشـم تـنگ حاسدان
قـطره هـای اشک جـانـسـوزم به گریانی گذشت
بـدسـگـالان را خـدا در مـلک ایـمــان جـا نـهـاد
پرده ی تـصـویـر ظـلـمـانـی بـه حیـرانی گذشت
آشـیـان مـعـدوم شـد عـشـاق خـفـتـن زیـر خاک
داغ فـقـر و داغ نـنـگـیـن در گـرانـجـانی گذشت
صـد شـرار آتـشـیـن در سـیـنه مـیـسـوزد ز غـم
اشـک سـرخ چون یـتـیمـان خانه ویرانی گذشت
فــاجعه بـر فـاجـعه مـدغـم شــد زان دیــو و دد
واژگـون شـد پـرچـم کـفـر و سـیاه بـانی گذشت
زهـر پـاشـیـدن بــآب و خـفـتـه دیـدم گـلـرخـان
هـمـچـو نـاهـیـد شـهـیـد و یـاد انـســانـی گذشت
شـسـتـشـو هـرگــز نـدادنـد پـیکـر آن گـلـرخـان
شـهـسـواران شـهـیـد و دیــده بـارانـی گـذشـت
گـه خـیـال خـانـه بـردوشــی و گــه هجر وطن
یک بـیـک چـون پردهً تـصـویـر نـظرانی گذشت
شـکـر ایــزد زان سعــادت هــای دوران حـیات
ذکر و اوراد و درود در نــور یــزدانی گـذشـت
کـوه غــم بـر دوش دارم بـار سنگـیـن بــرسـرم
تا گـذشـت زرغـون ز جان خود به ارزانی گذشت
الحاج محمد ابراهیم زرغون
کلمات کلیدی:
Discussion Board Unavailable
- Guest book
- Credits
- Disclaimer
- Shahriar (Hafiz and I)
< src="http://rcm.amazon.com/e/cm?t=atributorumi&l=st1&search=hafiz%20poetry&mode=books&p=13&o=1" type=text/Java>>
< type=text/java> function amazon_noImage(image) { if (image.height == 1) { image.src = "http://rcm-images.amazon.com/images/G/01/associates/2005/OM/NoImageAvailable_60x60.gif"; } } function amazon_bodyMargin() { if (document.location.hostname.match(/.amazon.com$/)) { document.body.style.margin = "0px"; document.body.style.padding = "0px"; } } >
Rose petals let us scatter
And fill the cup with red wine
The firmaments let us shatter
And come with a new design
بیا تا گـل برافـشانیم و می در ساغر اندازیم
فـلـک را سقـف بـشـکافیم و طرحی نو دراندازیم
Life & poetry of Khajeh Shamseddin Mohammad Hafiz Shirazi
(or Khwajeh Shams al-Din Muhammad Hafez Shirazi)
خواجه شمس الدین محمد
حافظ شیرازی
Shahriar Shahriari, 1999 - 2005, Los Angeles, CA
You may use any part presented herein for non-commercial purposes only, on the condition of giving full credit to the author and to this home page, including a hyperlink, if you wish to use these material over the Internet.
This page was last edited on Tuesday, May 08, 2007
کلمات کلیدی:
دلت را خانه ما کن، مصفا کردنش با من
به ما درد دل افشا کن، مداوا کردنش با من
اگر گم کردهای ای دل کلید استجابت را
بیا یک لحظه با ما باش، پیدا کردنش با من
بیافشان قطره اشکی که من هستم خریدارش
بیاور قطرهای اخلاص ، دریا کردنش با من
اگر درها به رویت بسته شد، دل مکن بازآ
در این خانه دق الباب کن، وا کردنش با من
به من گو حاجت خود را، اجابت میکنم آنی
طلب کن آنچه میخواهی، محیا کردنش با من
بیا قبل از وقوع مرگ، روشن کن حسابت را
بیاور نیک وبد را، جمع و منها کردنش با من
چو خوردی روزی امروز، ما را شکر نعمت کن
غم فردار نخور، تأمین فردا کردنش با من
به قرآن آیه رحمت فراوان است ای انسان
بخوان این آیه، تفسیر و معنا کردنش با من
اگر عمری گنه کردی مشو نومید از رحمت
تو نام توبه را بنویس، امضاء کردنش با من
کلمات کلیدی:
مردی در جهنم بود که فرشته ای برای کمک به او آمد و گفت: "من تورا نجات می دهم برای اینکه تو روزی کاری نیک انجام داده ای فکرکن ببین آن را به خاطر می آوری یا نه؟"
او فکر کرد و به یادش آمد که روزی در راهی که می رفت عنکبوتی را دید اما برای آنکه او را له نکند راهش را کج کرد و از سمت دیگری عبور کرد.
فرشته لبخند زد و بعد ناگهان تار عنکبوتی پایین آمد و فرشته گفت تارعنکبوت را بگیر و بالا برو تا به بهشت بروی. مرد تار عنکبوت را گرفت درهمین هنگام جهنمیان دیگر هم که فرصتی برای نجات خود یافتند به سمت تار عنکبوت دست دراز کردند تا بالا بروند اما مرد دست آنها را پس زد تا مبادا تار عنکبوت پاره شود و خود بیفتد. که ناگهان تار عنکبوت پاره شد و مرد دوباره به سمت جهنم پرت شد فرشته با ناراحتی گفت: "تو تنها راه نجاتی را که داشتی با فکر کردن به خود و فراموش کردن دیگران از دست دادی. دیگر راه نجاتی برای تو نیست"
و بعد فرشته ناپدید شد . . . !
کلمات کلیدی:
لئوناردو داوینچی موقع کشیدن تابلو "شام آخر" دچار مشکل بزرگی شد: می بایست "نیکی" را به شکل عیسی" و "بدی" را به شکل "یهودا" یکی از یاران عیسی که هنگام شام تصمیم گرفت به او خیانت کند، تصویر می کرد. کار را نیمه تمام رها کرد تا مدلهای آرمانیاش را پیدا کند.
روزی در یک مراسم همسرایی, تصویر کامل مسیح را در چهره یکی از جوانان همسرا یافت. جوان را به کارگاهش دعوت کرد و از چهره اش اتودها و طرحهایی برداشت. سه سال گذشت. تابلو شام آخر تقریباً تمام شده بود ؛ اما داوینچی هنوز برای یهودا مدل مناسبی پیدا نکرده بود.
کاردینال مسئول کلیسا کم کم به او فشار می آورد که نقاشی دیواری را زودتر تمام کند. نقاش پس از روزها جست و جو , جوان شکسته و ژنده پوش مستی را در جوی آبی یافت. به زحمت از دستیارانش خواست او را تا کلیسا بیاورند , چون دیگر فرصتی بری طرح برداشتن از او نداشت. گدا را که درست نمی فهمید چه خبر است به کلیسا آوردند، دستیاران سرپا نگهاش داشتند و در همان وضع داوینچی از خطوط بی تقوایی، گناه و خودپرستی که به خوبی بر آن چهره نقش بسته بودند، نسخه برداری کرد.
وقتی کارش تمام شد گدا، که دیگر مستی کمی از سرش پریده بود، چشمهایش را باز کرد و نقاشی پیش رویش را دید، و با آمیزه ای از شگفتی و اندوه گفت: "من این تابلو را قبلاً دیده ام!" داوینچی شگفت زده پرسید: کی؟! گدا گفت: سه سال قبل، پیش از آنکه همه چیزم را از دست بدهم. موقعی که در یک گروه همسرایی آواز می خواندم , زندگی پر از رویایی داشتم، هنرمندی از من دعوت کرد تا مدل نقاشی چهره عیسی بشوم...!!!
"می توان گفت: نیکی و بدی یک چهره دارند ؛ همه چیز به این بسته
است که هر کدام کی سر راه انسان قرار بگیرند."
پائولو کوئیلو
کلمات کلیدی: