سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شگفتا خلافت از راه همصحبتى به دست آید . [ و شعرى از او در این باره روایت شده است : ] اگر با شورا کار آنان را به دست گرفتى چه شورایى بود که رأى دهندگان در آنجا نبودند . و اگر از راه خویشاوندى بر مدعیّان حجّت آوردى ، دیگران از تو به پیامبر نزدیکتر و سزاوارتر بودند . [نهج البلاغه]
یادداشتها و برداشتها
 
15 نکته کامپیوتری که اگر ندانید باعث خنده دیگران می شوید!
15 نکته کامپیوتری که اگر ندانید باعث خنده دیگران می شوید!
 

افراد زیادی از خیلی از تعاریف و نکات ابتدایی کامپیوتر که برای اکثر مردم خصوصآ جوانان بسیار بدیهی و جا افتاده است بی اطلاع هستند. باور کنید از این وضع هم من بهتر از همه خبر دارم

گاهی که پست های ساده تر می نویسم با خودم فکر می کنم شاید این مطلب زیاد هم به درد کسی نخورد و با خودم می گویم باید مطالب را سنگین تر و تخصصی تر کنم. اما با نگاه عمیق تری که کردم متوجه شدم نه این خبر ها هم نیست…بهتره کمی هم از پنجره به بیرون نگاه کنیم و در را باز کنیم و چند تا رفیق جدید به جمع خودمان اضافه کنیم.

در ادامه به توضیح برخی از ابتدایی ترین نکاتی می پردازم که هر کاربر ساده کامپیوتر باید بداند. اگر از کاربران تازه کار کامپیوتر هستید دوستانه توصیه می کنم این مطلب را با دقت بخوانید.

1- اول آدرس ایمیل www نمی گذارند: اول آدرس ایمیل هرگز www نمی گذارند.

2- اینترنت اون علامت e آبی رنگ نیست: اون e آبی رنگ علامت برنامه Internet Explorer، محصول شرکت Microsoft است. خود اینترنت یک شبکه است که برنامه یا آیکون خاصی ندارد.
Internet Explorer به شما کمک می کند از این شبکه برای دیدن سایت های مختلف استفاده کنید. درست مثل اینکه می توانید برنامه کانال های تلویزیون را با یک تلویزیون Panasonic یا با یک تلویزیون Sony یا با هر مارک دیگری ببینید…
برنامه های دیگری هم وجود دارند که کار آن e آبی را می کنند و حتی خیلی بهتر! مثل Safari، Chrome، Opera یا Firefox که می توانید از آنها استفاده کنید.

3- چت همان یاهو مسنجر نیست: چت کردن لازم نیست حتمآ با برنامه یاهو مسنجر انجام شود. یاهو یکی از شرکت هایی است که سرویس چت اینترنتی را ارائه می کند. با ICQ، MSN Messenger یا Gtalk و… هم می توانید چت کنید (با سایر کاربران همان سرویس).

4- هر کامپیوتری الزامآ ویندوز نیست: این خیلی مهمه! ببینید یک کامپیوتر را خاموش فرض کنید! اصلآ به آن چه روی صفحه مانیتورش دیده می شود فکر نکنید. این به خودی خودش یک کامپیوتر است.
حالا باید یک برنامه روی این کامپیوتر نصب بشه که این کامپیوتر بتونه روشن بشه و ما ازش استفاده کنیم. به این برنامه ها می گوییم «سیستم عامل» یا «Operating System» یا OS.
یکی از معروف ترین این برنامه ها «ویندوز» نام داره که نسخه های مختلفی هم داره که می دونم همگی با آنها آشنا هستید. مثل ویندوز 98 یا ویندوز xp یا ویستا. ویندوز محصول شرکت Microsoft است.
حالا نکته اینجا است، هیچ اجباری به استفاده از ویندوز نیست و ویندوز تنها انتخاب موجود نیست. بلکه این تصور غلط به خاطر سلطه مایکروسافت بر روی بازار به وجود آمده. در اصل شرکت های مختلف و مشابهی وجود دارند که در این صنعت با مایکروسافت در رقابت هستند و خودشان «سیستم عامل» تولید می کنند.
به عنوان مثال، شرکت Apple سیستم عامل Mac را دارد. یا مثلآ سیستم عامل Ubuntu مال شرکت Canonical است.

5- هر کامپیوتری الزامآ پنتیوم نیست: pentium فقط اسم مدل یکی از پردازنده (CPU) های شرکت اینتل است! فکر می کنم واضحه، مثلآ من اگر از CPU یک شرکت دیگه مثل AMD استفاده کنم دیگه «کامپیوترت پنتیوم چنده؟» مفهومی نداره. در ضمن مدل های pentium هم الان تقریبآ منسوخ شده و قدیمی به حساب می آیند.

6- فایروال همان آنتی ویروس نیست: هر دو امنیت کامپیوتر را تامین می کنند اما با یکدیگر فرق دارند. توضیح تخصصی این تفاوت از حوصله این مطلب (و احتمالآ شما) خارج است. بگذارید این طور بگویم، فایروال یا دیواره آتش مثل یک گارد هست که شما بگذارید دم در خانه تا از ورود افراد خطرناک جلوگیری کند. آنتی ویروس مثل یک محافظ شخصی است که اگر کسی یه جوری گارد را دست به سر کرد یا یواشکی از دودکش شومینه اومد توی خونه او را دستگیر کنه.

7- تفاوت فایل، فولدر و درایو: اصلآ به کامپیوتر فکر نکنید، درایو مثل طبقه ای است که شما پوشه های مختلف از اسناد تان را نگهدای می کنید. فولدر همان پوشه هایی است که اسناد در آنها وجود دارند.
هر سند موجود در پوشه مثل یک فایل هست. در نتیجه من اگر از شما بپرسم فلان سند کجاست؟ شما می گویید: «در طبقه دوم، پوشه سبز رنگ، کاغذ آخر.»
حالا اگر بپرسم «اون تحقیق شیمی که دانلود کردی کجاست؟» چه می گویید؟ «درایو C، فولدر Shimi، فایل shimi.pdf» یا مدل کامپیوتری تر: C:\Shimi\shimi.pdf
این طور بخوانید، «سی دو نقطه بک اسلش شیمی بک اسلش شیمی دات پی دی اف».
حالا چطوری فرق اینا را هم به خاطر بسپاریم؟ یکی اینکه درایو ها تعداد شان زیاد نیست. عمومآ همین C و D و E و اینها هستند… فولدر ها یا پوشه ها هم که اصلآ از آیکون شان مشخص است.
فایل ها هم می توانید این جوری بشناسید. هر آیتمی که وقتی رویش کلیک می کنید دیگه جلوتر نمی توانید بروید یک فایل است. به عنوان مثال وقتی روی یک فولدر کلیک می کنید وارد آن می شوید، دوباره می توانید چیزی انتخاب کنید… در نتیجه این یک فایل نیست.
اما اگر روی یک عکس کلیک کنید آن عکس خودش باز می شود، دیگر داخل آن عکس پوشه های دیگر یا فایل های دیگر وجود ندارد. در نتیجه یک عکس یک فایل است. به عبارتی هر آیتمی که یک پسوند داشته باشد، مثلآ txt. یا jpg. و… یک فایل است.

8- پسوند فایل ها مهم است: اول از همه، اصلآ پسوند چیه؟ پسوند اون سه حرف آخر اسم هر فایل است (اگر ویندوز شما پسوند ها را نشان نمی دهد مثل این راهنما عمل کنید).
پسوند به ویندوز و شما می گوید که این چه نوع فایلی است. به عنوان مثال یک فایل متنی که فقط حاوی نوشته است پسوندش txt. است. عکس های واقعی مثل آنها که با دوربین عکاسی می گیرید عمومآ دارای پسوند jpg هستند. عکس های کارتونی و کامپیوتری و غیر واقعی هم عمومآ gif یا png هستند.
فایل های فشرده شده عمومآ دارای پسوند zip یا rar هستند که آنها را باید با برنامه های مخصوص مثل Winzip یا WinRAR باز کنید.

فایل های اجرایی مثل فایل های برنامه های یا فایل های Setup بازی ها و… هم عمومآ دارای پسوند exe. هستند. آهنگ ها هم که مطمئنم خودتان می دانید، عمومآ mp3 یا wav هستند.
پسوند فایل ها اطلاعات زیادی به ما می دهند. مثلآ اگر کسی یک فایل به شما داد که پسوند آن exe. بود و گفت این عکس خودم است. دارد دروغ می گوید! احتمالآ به جای عکس یک برنامه مخرب مثل یک ویروس است.

9- تفاوت وبلاگ و وب سایت: «وبلاگ» از جمله چیز هایی است که تعریف دقیقش یکم سخته. یک باور اشتباه اینه که یک وب سایت یک آدرس مستقل دارد، مثلآ  تنها کاربران عضو سایت قادر به مشاهده لینک ها هستند.
عضویت در سایت / ورود به سایت
یک سایت است اما microsoft.persianblog.ir یک وبلاگ است. این تعریف اشتباه است.
وبلاگ جایی است که – عمومآ – یک نفر یادداشت هایی می نویسد. این یادداشت ها می توانید شخصی، تخصصی یا عمومی باشد. وبلاگ ها بر پایه یکی از برنامه های مدیریت محتوا نظیر وردپرس یا مووبل تایپ هستند. همچنین می توانند روی سرویس دهنده های وبلاگ آنلاین باشند، مثل Blogspot یا Persianblog و… که در این صورت آدرس آنها به شکل EsmeWeblog.Persianblog.ir و… درمیاید. اما می توانند آدرس شخصی هم داشته باشند. مثل Zangoole.com که یک وبلاگ است.
اکثر وبلاگ ها شامل بخش نظرات هم هستند که خوانندگان از این طریق با نویسنده در ارتباط هستند و نظر خودشان را به اطلاع نویسنده می رسانند. هم وبلاگ و هم وب سایت می تواند متعلق به یک نفر، چند نفر یا یک شرکت هم باشد در نتیجه مالکیت یا مخاطب یک نشانه برای تمیز دادن وبلاگ از وب سایت نیست. اما عمومآ وبلاگ متعلق به یک نفر است و شما با ورود به آن می دانید که در حال خواندن نوشته چه کسی هستید. وبلاگ ها عمومآ غیر رسمی تر از وب سایت ها هم هستند.
یک تفاوت دیگر هم این است که وب سایت ها عمومآ سرویس یا محصول خاصی دارند اما وبلاگ ها – حداقل مستقیمآ – سرویسی ارائه نمی کنند و فقط حاوی نوشته های نویسنده هستند.

10- دومین، دامین یا دامنه: ببینید خودتان را درگیر نکنید، خیلی ساده است. اسم هر سایت (آدرسی که تایپ می کنید که واردش شوید) دامنه آن سایت است. مثلآ دامنه یاهو yahoo.com است. برای داشتن این نام ها باید نام مورد نظر آزاد باشد و مبلغی را سالیانه پرداخت کنید تا به نام شما ثبت شود.
توجه کنید که مثلآ در مثال یاهو، کل عبارت “Yahoo.com” دامنه است، نه فقط “Yahoo” در نتیجه “Yahoo.net” هم یک دامنه جدا است که می تواند متعلق به فرد دیگری باشد، همچنین “Yahoo.org” و… اما خوب شرکت های بزرگ تمام دامنه های اسم شرکت شان را به نام خودشان ثبت می کنند.

11- هاست یا هاستینگ: هاست، هاستینگ یا Host یعنی فضایی که فایل های یک سایت اینترنتی روی آن قرار می گیرد. هر چیزی که شما روی یک سایت می خوانید باید روی یک کامپیوتر واقعی در یک جایی از دنیا وجود داشته باشد. همین مطلب که الان شما دارید می خوانید روی سرور زنگوله در تگزاس آمریکا است.
این فضا ها هم توسط شرکت ها فروخته می شود. در نتیجه اگر می بینید می گویند «هاست 100 مگابایتی» یعنی به شما 100 مگابایت فضا می دهند که فایل های سایت تان را در آن نگهداری کنید.

12- پروکسی همان فیلتر شکن نیست: پروکسی (proxy) همان فیلتر شکن نیست و هیچ ربطی هم به فیلتر شکن ندارد. به کامپیوتر اصلآ فکر نکنید، پروکسی می دانید مثل چیست؟ مثل اینکه من زنگ بزنم به شما بگم «اگر می تونی سر راه برو فلان کتاب فروشی ببین این کتاب را داره؟» شما می روید و از همانجا به من زنگ می زنید، می گویید «آره مثلآ فلان کتاب هست جلدش این رنگیه قیمتشم اینه…». این یعنی پروکسی.
وقتی شما IP و Port پروکسی را در برنامه ای وارد می کنید یا از فیلتر شکن استفاده می کنید کامپیوتر شما به یک کامپیوتر دیگه در جایی از دنیا وصل میشه و اون کامپیوتر میره اون آدرسی که شما می خواهید را باز می کنه و به شما نشان میده. حالا اگر پروکسی شما در یک کشور خارجی باشه می تونه جاهایی بره که شما نمی تونید برید! خیلی واضحه نه؟
در مطالب بعدی توضیحات کامل تری در این زمینه خواهم داد.

13- وی پی ان (vpn) همان فیلتر شکن نیست: نمی خواهم به ساختار vpn و… بپردازم. بلکه می خواهم بر عکس خیلی ها ساده برای تان توضیح بدهم که خوب متوجه بشید. vpn یک نوعی از شبکه است که اطلاعاتی که در آن رد و بدل می شود به خاطر فرایند رمزنگاری قابل دیده شدن نیست.
مثل چی؟ این سناریو را تجسم کنید، من و دوستم و شما با هم در یک اتاق هستیم. من و دوستم هر دو علاوه بر فارسی به زبان چینی هم مسلط هستیم اما شما یک کلمه هم چینی بلد نیستید.
حالا شما به من به فارسی می گویید «تو حق نداری راجع به آن موضوع با دوستت صحبت کنی!». حالا اگر من شروع کنم به چینی با دوستم حرف بزنم چی؟ شما نمی توانید بفهمید من دارم راجع به چی حرف می زنم.
اینکه vpn به عنوان یک فیلتر شکن استفاده می شود هم موردی مشابه است. «آن موضوع» همان سایت مسدود شده است و «زبان چینی» هم همان رمزنگاری شبکه vpn.

14- RAM بیشتر همیشه بهتر نیست: رم و حافظه بیشتر همیشه الزامآ بهتر نیست. یعنی کلآ این عدد ها هر چقدر بزرگتر می شوند الزامی نیست که بهتر شوند. چرا؟ به دلایل مختلف، مهم ترینش اینکه خیلی اوقات کامپیوتر شما توان استفاده از آن مقدار عظیم RAM را اصلآ ندارد… به عنوان مثال، اکثر افراد از ویندوز های 32 بیت استفاده می کنند که توان استفاده بیشتر از 4 گیگ رم را ندارند یعنی اگر شما 8 گیگ رم هم داشته باشید هیچ فرقی نخواهید دید… پس اگر از نحوه کار یک دستگاه آگاه نیستید حواستان جمع باشد که پول تان را بی خود هدر ندهید. برای استفاده بیشتر از 4 گیگ رم باید از سیستم عامل های 64 بیت استفاده کنید. مثلآ Windows Vista x64 Ultimate.

15- قوی بودن یکی از اجزای کامپیوتر ضعیف بودن جزئی دیگر را جبران نمی کند: این هم از جمله اشتباهاتی است که از خیلی ها تا به حال شنیده ام. هر عضو کامپیوتر وظیفه منحصر به فرد خودش را دارد و قوی بودن یک جز، مثلآ RAM ضعیف بودن CPU را جبران نمی کند. مثلآ شنیده ام که می گویند «این بازی 2 گیگ رم می خواد ولی اگر CPU ات قویه با 1 گیگ هم جواب میده…» که کاملآ اشتباه است.
منبع عصر ایران

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 88/10/12:: 10:32 عصر     |     () نظر
 
یک روش ساده و قانونی برای کاهش فوق العاده هزینه های موبایل
یک روش ساده و قانونی برای کاهش فوق العاده هزینه های موبایل
مهندس حمید ثانی - کارشناسIT
 
عصرایران 2 - نرم افزار های چت موبایل که توسط شرکت های مختلف تولید می شنود ، هزینه های برقراری ارتباط با دوستان را می تواند به شدت کاهش دهد.

با توجه با اینکه هزینه برقراری ارتباط اینترنتی توسط تلفن های همراه با محاسبه حجم اطلاعات رد و بدل شده (Kbps) انجام می گیرد و نه زمان ارتباط با اینترنت و حجم بسیار اندک اطلاعاتی که توسط این نرم افزار ها مبادله می گردد ، استفاده از این نرم افزار ها می تواند جایگزین مناسبی برای ارتباطات متنی مانند سرویس sms باشد.

از میان انبوه نرم افزار های چت موبایل ، نرم افزار Ebuddy به دلیل حجم کم و میزان مصرف اندک منابع تلفن همراه (حافظه و پردازش) گزینه مناسبی جهت استفاده می باشد.

با وجود اینکه نرم افزار های دیگری مانند Nimbuzz که قابلیت های مختلفی مانند امکان چت در گروه های مختلف ، مدیریت  حساب کاراتر و ... را به کاربرانشان می دهند اما استفاده از این نرم افزار ها منابع بیشتری را از گوشی های تلفن همراه و شبکه مصرف می کنند و استفاده از این نرم افزار ها را با چالش مصالحه کاربر روبرو می سازد.

جهت استفاده از این نرم افزار ها می توانید از طریق تلفن همراه خود وارد وب سایت این نرم افزارها شوید و با دانلود و نصب آن ، لیست دوستان خود در حساب های مختلفی مانند Gmail,Yahoo,aim,Facebookو... را به Add List خود اضافه کنید.

حال پس از ارتباط چند ساعته زنده با دوستان خود ، هزینه ای معادل هزینه ارسال چند پیام کوتاه می پردازید!
منبع عطر ایران

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 88/7/19:: 5:53 صبح     |     () نظر
 
راهکاری برای افزایش سرعت اینترنت
راهکاری برای افزایش سرعت اینترنت
امیر نعیمی
شما می توانید با غیرفعال کردن pocket scheduler در ویندوز xp حداقل 20 درصد سرعت بارگزاری صفحات در وب را بهبود بخشید.

برای این کار می توانید مراحل زیر را دنبال نمایید.

1- با انتخاب گزینه run از منو start عبارت gpedit.msc را تایپ نمایید و ok را کلیک کنید.

2- منتظر اجرای group policy بمانید.

3- در بخش local computer و زیر computer configuration علامت "+" کنار administrative templates را کلیک کنید.

4- علامت "+" کنار گزینه network را کلیک کنید.

5- از لیمیت Qospacket scheduler را انتخاب کنید.

6- بر روی limit reservable bandwidth کلیک راست و properties را انتخاب نمایید.

7- در پنجره باز شده در تب setting و در زیر limit reservable bandwidth گزینه enabled را انتخاب نمایید.

8- به جای عدد 20 در روبروی bandwidth limit عدد (0) را تایپ نمایید.

9- بر روی کانکشنی که از آن برای اتصال به اینترنت استفاده می کنید کلیک و دکمه properties  را کلیک کنید.

10- به برگه networking بروید و دقت کنید کنار packet scheduler تیک خورده باشد.

11- این پنجره را ok کنید و سیستم را ریست نمایید.
منبع عصر ایران

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 88/7/19:: 5:47 صبح     |     () نظر
 
نیمهء پنهان اینترنت

 


 

«اینترنت» نام مخفف یکی از مخوف‌ترین سرویس‌های جاسوسی، ضدجاسوسی، خرابکاری و ضد خرابکاری دنیاست که به‌منظور خرابکاری و ایجاد دردسر و اخلال در امنیت ملی ما اختراع یا کشف شده است. این نام مخفف نام کامل این ارگان مخوف تحت عنوان «ارگان یا نهاد تفنگداران رودار و نامرد ترانکسشوال» (ا.ی.ن.ت.ر.ن.ت.) است که زیان‌بارترین سرویس اطلاعاتی و نظامی دنیاست. از ماموریت اصلی اینترنت کمتر کسی خبر دارد. اینترنت، به راحتی و معمولا از طریق سیستم تلفن یا امواج ماهواره‌ای وارد منازل، ادارات، موسسات و حتی نهادهای نظامی می‌شود و آنها را به تسخیر خود در می‌آورد. بسیاری از کسانی که با ماهیت و طرز کار این شبکه خرابکاری آشنایی کامل ندارند گمان می‌کنند که اینترنت فقط از طریق دسترسی به اطلاعات بر روی کامپیوتر یا تلفن یا نهایتا رادیو و تلویزیون و مایکروویو ماموریت خود را انجام می‌دهد. درحالی که این‌طور نیست و این فقط یک روی ماجراست. طبق تحقیقات انجام شده توسط محققانی که اسمی ندارند تا فاش شود؛ مغز متفکر پشت صحنه اینترنت که یک صهیونیست بزرگ است، این شبکه را به گونه‌ای به کار گرفته است که به محض ورود به اینترنت افراد هیپنوتیزم شده و شبکه عصبی آنها تحت نظارت و کنترل بنیاد بین‌المللی حفظ حیات قورباغه‌های بنفش در می‌آید. بنیاد مذکور در واقع هسته مرکزی «موسسه نفوذ بر افکار عمومی و خصوصی و میانی مردم ساده‌دل» است که وظیفه اجرا کردن منویات صهیونیست مذکور و سایر صهیونیست‌های نامذکور را برعهده دارد. آنها دارای دم‌و دستگاه‌های عریض و طویلی بر روی اینترنت هستند که کمپانی یاهو (به معنای آنچه یهوه خواست برای صهیون و قادر است قدرت او پس بیرون کنید اعراب را از خانه‌های‌شان) یکی از آنهاست. این کمپانی در واقع هسته نرم‌افزاری شرکت ماشین‌سازی کاترپیلار است که توسط آنها خانه‌های فلسطینی‌ها تخریب می‌شود. هرگاه شخصی وارد اینترنت می‌شود، توسط این شبکه عظیم به خواب مصنوعی برده، می‌شود و - بدون آنکه خود بداند - به انجام اعمالی نظیر ساختن ایمیل، نوشتن وبلاگ، جست‌وجو، گذاشتن کامنت و حتی استفاده از مترجم گوگل که یک جاسوس رسوای CIA و موساد است تحریک می‌شود. هر چند این نهاد صهیونیستی همچون سایر نهادهای صهیونیستی به صورت بین‌المللی اداره می‌شود و همچون همه نهادهای صهیونیستی بین‌المللی برای ضربه زدن به نظام ما به وجود آمده است. برطبق آخرین آمار و اطلاعات موثق (که اسناد آنها هم موجود است) اینترنت با هزینه سالانه 3354 میلیارد دلار (آمریکا - تگزاس) به فعالیت خود ادامه می‌دهد که اشخاص و نهادهای زیر در تامین آن فعال هستند: «ملت اسرائیل، دولت آمریکا، پارلمان هلند، حزب محافظه‌کار انگلند، حزب بنفش‌های مجارستان، روابط عمومی ساسونگ در آلمان، پلیس‌های مخالف با ماری جوانا و مارادونا در آرژانتین، اعضای میانسال لژ فراماسونری در هاگزبری، دربار اردن، مخالفان با خالد اسلامبولی در مصر...» که عوامل مذکور میزان 9دهم درصد از هزینه مذکور را تامین کرده و مابقی از سوی صهیونیست‌ مذکور تامین می‌شود. «ارگان یا نهاد تفنگداران رودار و نامرد ترانسکشوال» سالی هفت بار مجمع عمومی دارد که طی آنها نقشه‌های جدیدی برای نفوذ هر چه بیشتر به مردم جهان و به ویژه ضربه زدن به تمامیت ارضی و موجودی ارزی ایران مورد بررسی قرار می‌گیرد. این ارگان یا نهاد سابقه‌ای طولانی داشته و آن‌چنان قدمتی دارد که نهاد قدیمی صهیونیستی فراماسونری بعدها از آن منشعب می‌شود. ارتشبد سابق حسین فردوست در خاطرات خود (ص 273 جلد سوم، پاراگراف سوم) که پس از مرگ وی منتشر شد در فصل مربوط به موساد می‌نویسد: «صبح به دیدن شاه رفتم. محمدرضا خیلی در هم بود. گفت دیشب سردرد داشته، مزاجش ناراحت بوده»‌ که به عقیده ناظران حروف مقطع کلمات «اینترنت خیلی خفنه» در صفحه بعدی به صورت پراکنده از طرف وی جاسازی شده بوده است. اینها فقط گوشه‌ای از ماهیت مخوف اینترنت است. خوشبختانه ماهیت این ارگان یا نهاد اکنون در نزد مردم و مسئولان ما آشکار شده است و تلاش‌های ارزنده‌ای برای قطع به این سازمان، استعماری، جاسوسی، تروریستی، توریستی و... صورت گرفته است که در آینده به آنها خواهد پرداخت. ------------- بازنشر از تهران امروز

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 88/7/2:: 10:6 عصر     |     () نظر
 
نکاتی برای سلامتی شما حین کار با کامپیوتر

نکاتی برای سلامتی شما حین کار با کامپیوتر

 

??مهر????

چند توصیه برای حفظ سلامتی کاربران رایانه
حتماً مى دانید نشستن طولانى مدت جلوى کامپیوتر، بدن شما را با مشکلات و خطراتى روبه رو مى کند. براى پیشگیرى از بروز مسایل و مشکلات ناشى از کامپیوتر توصیه هاى زیر را که توسط انجمن طب فیزیکى امریکا پیشنهاد شده است به کار ببرید:

?- هر نیم ساعت از جا بلند شوید و حرکات نرمشی (کششى)ملایمى را انجام دهید.
?- کف پاهایتان را مستقیم روى زمین بگذارید، آن ها را به صورت ضربدرى قرار ندهید و ترجیحاً از زیرپایى مناسب استفاده کنید.
?- از بالا نگه داشتن دست هایتان روى کیبورد کامپیوتر خوددارى کنید تا از کشش بیش از حد و نابه جا روى دست ها و شانه جلوگیر کرده باشید.
?- مراقب تشعشعات نورانى مونیتورتان باشید. از قانون بیست ها استفاده کنید: هر بیست دقیقه یک بار به جایى دور در فاصله حداقل شش مترى نگاه کنید و بیست بار پلک بزنید.

?- از حرکات تند، خشن و غیراصولى گردن خوددارى کنید.
?- در حین کار با رایانه(کامپیوتر)، سر و بدن خود را روى کیبورد خم نکنید.
?- از چوکی(صندلى) مناسب بازو دار(دسته دار) استفاده کنید و به پشتى  چوکی (صندلى) تکیه دهید.
?- حرکات کششى گردن و کمر را در طول روز و به طور مرتب انجام دهید.
?- سر خود را در فاصله مناسبى از مونیتور نگه دارید و از نزدیک کردن بیش از حد خود به مونیتور پرهیز کنید.
??- در زمان کار با لب تاپ (نوت بوک و یا رایانه دستى همراه) در وضعیت هاى نامناسب قرار نگیرید، حتماً از میز مخصوص و چوکی(صندلى) هاى استاندارد استفاده کنید.

منبع زندگی


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 88/3/4:: 10:45 عصر     |     () نظر
 
نکات وبلاگ نویسی
نکات وبلاگ نویسی

بدون شک هر کاری رمز و راز خاص خود را داراست و وبلاگنویسی هم از این قاعد مستثنی نیست، با رعایت نکاتی کوچک میتوان نتیجه ای بسیار بهتر گرفت .من در این نکاتی از وبلاگنویسی برایتان آورده ام که توجه به آنها بدون شک موجب موفقیت بیشتر وبلاگ شما خواهد بود.
1) به قانون کپی رایت وفادار باشید.
(اگر میخواهید صرفا با کپی و پیست کردن مطالب دیگران مطالب خود را اداره کنید بدانید که هیچگاه صاحب یک وبلاگ مفید و موفق نخواهید شد به جای این کار سعی کنید هرگاه مطلبی را کپی بردای میکنید حتما منبع اصلی را با عنوان ماخذ ذکر کنید این کار باعث جلب اعتماد مخاطبان میشود و آنها میدانند که شما از خودتان نیز حرفی برای گفتن دارید . فرض کنید من وبلاگ شما بیایم و ببینم مطلبی که میدانم مال شما نیست را قبلا خوانده ام و شما طوری وانمود کرده اید که انگار مطلب مطعلق به شماست یقینا به شما و وبلاگتان اعتماد نخواهم کرد)
2) همه ی نظرات خوانندگان شما قابل احترامند .
(ممکن است وبلاگ شما موافقان و مخالفانی داشته باشد . داشتن مخالف اصلا معنای بدی ندارد بلکه به نظر من داشتن مخالف در وبلاگ نویسی بسیار عالیست زیرا این نشان میدهد که شخصی با تمام دقت وبلاگ شما را مطالعه کرده و براساس تفکر میخواهد به شما چیزی ثابت کند زیرا شما او را به فکرکردن واداشته اید . و یا وبلاگ شما در حال پیش رفت است و این موضوع از طرف رقیبان شما قابل تحمل نیست و آنان میخواهند شما را دلسرد کنند و یا اگر کسی بر اساس تفکری سطحی با شما مخالفت کرد که دیگر اصلا جای نگرانی نیست زیرا همیشه همه جور آدمی پیدا میشوند)
3) مطلب اختصاصی خودتان را در وبلاگتان بفرستید .
( مانند نکته ی اول اگر شما مطلبی منحصر به فرد ارایه کنید که صاحب اصلی آن خودتان باشید حتما خوانندگانتان را وادار میکنید که به وبلاگ شما برگردند زیرا آنها میدانند که با ورود به وبلاگ شما با مطالبی روبه رو میشوند که تاکنون آنرا جایی ندیده اند وگرنه خوانندگان همیشه در جستجوی بهترین منابع هستند)
4
) مطالب بحث برانگیز شما بهتر است توسط مخالفان وبلاگتان خوانده شود . (اگر برای این موضوع مطلب مینویسید که صرفا تحسین موفقانتان را برانگیزد باید بگویم که دارید وقتتان را تلف میکنید مگر اینکه وبلاگ شما یک وبلاگ برای ارایه ی خدمات یا یک فروشگاه و کسب درآمد باشد ولی از آنجا که بیشتر وبلاگ نویسان به ارایه ی عقاید خود و یا دیگران مپردازند داشتن شنیدن نظرات مخالفان در این وبلاگها بیشتر میتواند به موفقیت وبلاگ کمک کند)
5) از کم بودن تعداد نظرات نگران نباشید .
( تعداد کمی از افرادی که در اینترنت هستند نظرشان را در مورد صفحه هایی که میبینند بیان میکنند پس نباید نگران این موضوع نباشید و اگر تعداد نظرات شما پایین است دلیل آن لزوما خوب نبودن مطالب شما نیست و کاملا طبیعی است و اگر میبینید که بعضی وبلاگها تعداد نظرهایشان بالاست این لزوما بدلیل خوب بودن مطالبشان نیست)
6) به تیتر وبلاگ خود حساس باشید .
(شاید به جرات بتوانم بگویم مهمترین و اولین چیزی که برای وبلاگ خود باید به آن توجه کنید عنوان وبلاگتان است زیرا عنوان صفحه در خیلی جاها که ممکن است خودتان هم ندانید به نمایش درآید مثلا عنوان صفحه یکی از اولین چیزهایی است که موتورهای جستجو برای لیست کردن نتایج جستجو از آن استفاده میکنند و یا موقعی که شما وبلاگتان را بروز میکنید عنوان وبلاگتان در صفحه ی اول سرویس وبلاگنویسی شما در قسمت آخرین وبلاگهای بروز شده به نمایش در میآید و متواند برای شما بازدیدکننده جذب کند و همچنین شما باید با عنوان وبلاگ با دیگران تبادل لینک کنید . حال یک مثال میزنم اکنون که شما به وبلاگ من آمده اید به احتمال زیاد لینک من را با عنوانی که بسیار با آموزش وبلاگنویسی ارتباط دارد دیدید و کلیک کردید حال فرض کنید عنوان وبلاگ من چیز دیگری آموزش وبلاگ نویسی بود نتیجه این میشد که به احتمال زیاد شما به وبلاگ من نمیآمدید و یا کسانی میآمدنند که نیازی به مطالب وبلاگ من نداشتند و بلافاصله وبلاگم را ترک میکردند)
7) دغدغه ی شما افزایش عددی آمار نباشد .
(رسیدن به عدد ده هزار یا صد هزار اصلا مهم نیست .نباید هم و غم شما این باشد که مثلا فلان تعداد بازدیدکننده داشته باشید زیرا این مساله برای بسیاری از بازدیدکنندگان اهمیت ندارد و اصولا بیشتر بازدیدکنندگان نمیدانند که آیا این مساله اهمیت دارد یا نه . در ضمن اگر قرار باشد که صرفا عدد آمار بالا رود من همین الان میتوانم کاری کنم که بازدیدکنندگان فکر کنند که من در روز دهها هزار بازدید دارم ولی آیا تقلب کردن برای این کار ضرورتی دارد به نظر شخص بنده اصلا این مساله برای وبلاگ نویس نباید مهم باشد و به جای آن به فکر افزایش کیفیت وبلاگ خود باشید مطمعن باشید آمار شما هم به مرور زمان و آن هم بصورت واقعی افزایش پیدا خواهد کرد)
8) آمارتان را تحلیل کنید
. ( گرچه گفتم که افزایش آمار برایتان مهم نباشد ولی این به معنای آن نیست که شمارنده و تحلیل کننده ی سایت در وبلاگ خود قرار ندهید زیرا این شمارنده ها علاوه بر شمارش تعداد بازدیدهای شما اطلاعات مهم دیگری هم ارایه میکنند مثلا در همین وبگذر یا پرشین استت که من هم از آنها استفاده میکنم شما میتوانید با بازدیدکنندگانتان آشنا شوید ، بفهمید از چه کشورها و شهرهایی وارد وبلاگتان میشوند ، بصورت مستقیم میاییند یا با لینک شما در یک سایت مشخص ، از چه سیستم عامل مرورگر یا برنامه ی خاصی برای دیدین وبلاگ شما استفاده میکنند ،بیشتر چه ساعاتی میایند و...  و شما میتوانید با تحلیل این مسایل خیلی بهتر وبلاگتان را مدیریت کنید زیرا میتوانید به بسیاری از نیازهای کاربرانتان پی ببرید)
9) کامنت گزاران دایمی وبلاگ خود را بشناسید .
(من خودم در این مدتی که وبلاگ نویسی میکنم با بسیاری آشنا و با بسیاری از عزیزان بشدت صمیمی شده ام و آنها را جز بهترین دوستان خود میدانم شما هم به این مساله که چه کسانی همراه همیشگی شما هستند پی ببرید مثلا همیشه کسانی هستند که بصورت مرتب برای شما نظر میگذارند انگار که بخواهند غیر مستقیم بگویند با شما همراهی میکنند، شما برای آنها پیغام اختصاصی بگزارید زیرا آنها که برای شما وقت گذاشته اند لیاقت این را دارند که برایشان وقت بگزارید در ضمن این ها کسانی هستند که همیشه شما را به دیگران توصیه میکنند و برای شما و وبلاگتان ارزش قایلند حتی ممکن است بعضی از آنها دکتر ، استاد دانشگاه ، معلم ، دانشجو و یا دانش آموز باشند که به شاگردان ، دوستها و یا همکلاسی هایشان شما را توصیه میکنند)
10)به سایتی که وبلاگ را از آن میگیرید حساس باشید .
(سعی کنید قبل از شروع وبلاگ نویسی و در صورت لزوم همین حالا درباره ی سرویس دهندهای وبلاگ تحقیق کنید و سرویس دهنده ای را برگزینید که برای شما مناسب تر باشد زیرا هرکدام از این سایت ها مزایا و معایبی دارند حتی من توصیه میکنم اگر دانش و هزینه ی کافی دارید از دامنه ی شخصی استفاده کنید ولی اگر چنین نیست این کار لزومی ندارد مثلا بنده قصد دارم در آینده ای نزدیک این کار را انجام دهم زیرا بلاگفا روز به روز در حال افزایش محدودیت هاست و دیگر نمیتوان از بسیاری کدها و کلمه ها در این سرویس دهنده استفاده کرد که البته بعضی از این محدودیت ها بجاست ولی بهرحال برای کاربرانی چون من و بسیاری از عزیزان این مساله خوشایند نیست)
11) تبادل لینک کنید .
(به وبلاگهای دیگر بروید و به آنهایی که موضوع وبلاگشان به موضوع وبلاگ شما نزدیکتر است پیشنهاد تبادل لینک بدهید در ضمن سعی کنید با آنهایی تبادل لینک کنید که وضیعیت وبلاگشان درحد وبلاگ شما یا بهتر است البته همه دوست دارند که با بهترین وبلاگها تبادل لینک کنند اما اگر وبلاگهای بالاتر از خودتان حاضر به تبادل لینک نیستند با هر وبلاگی که توانستید تبادل لینک کنید)
12) لینک وبلاگتان را ثبت کنید .
(در هر سایت و هر جایی که میتوانید وبلاگتان را ثبت کنید مثلا در ثبت وبلاگ سرویس دهنده و یا سایتهای ثبت لینک و سایت های تبادل لینک که من مواردی از این نوع سایت ها را برایتان معرفی کرده ام و در آینده هم بیشتر از این نوع سایت معرفی خواهم کرد)
13) در سایتهای دوست یابی عضو شوید  .
(در سایت های دوست یابی عضو شوید و در آنها فعالیت داشته باشید در ضمن در پروفایل خود در این سایتها حتما لینک وبلاگ خود را درج کنید)
14) کار با برنامه های مالتی مدیا را یاد بگیرید .
(حتما عکسهایی که بر روی آنها آدرس سایت درج شده یا آهنگهایی که در خود یک یک آدرس سایت دارند و یا کلیپ های موبایل که در ابتدا و انتهای خود یک آدرس سایت را نشان میدهند دیده اید این فایل های مالتی مدیا با استفاده از وسایلی مانند بلوتوث موبایل به صورت درختی و به سرعت گسترش میابند و لینک شما را با خود به دور افتاده ترین نقاط که شما حتی فکرش را هم نمیکنید میبرند و براینتان تبلغ میکنند البته باز هم تاکید میکنم به قانون کپی رایت وفادار باشید)
15) برای دیگران کامنت بگزارید .
( به وبلاگ دیگران بروید و برایشان کامنت بگزارید اگر شما با مطالعه وبلاگ او برایش کامنتی آگاهانه بگزارید(نه اینکه بدون مطالعه بگویید وبلاگ زیبایی داری) او هم به احتمال زیاد خواهد آمد و وبلاگ شما را مطالعه کرده برایتان نظر میگزارد . پس این یک روش موثر برای جمع آوری نظرات دیگران نیز میباشد)
16) رنگ زمینه ی روشن و رنگ نوشته ی تیره را برگزینید .
(سعی کنید برای زمینه ی وبلاگتان از رنگ روشن تر(مثلا سفید) و برای رنگ متنهایتان از رنگهای تیره تر استفاده کنید (مثلا مشکی) و این بدلیل آن است که رنگ زمینه ی تیره با رنگ متن سفید بشدت موجب خستگی چشمان میشود(میتوانید خودتان امتحان کنید) و این کاربرانتان را ناراحت خواهد کرد (البته همیشه استثنا وجود دارند مثل وبلاگهایی که در مورد هک هستنید یا وبلاگهایی که موضوعی بسیار غمگین دارند)
17) از بکار بردن فونتهای رنگارنگ تا حد امکان بپرهیزید .
(استفاده ی بیش از حد از فونتهای رنگارنگ باعث خواهد شد که وبلاگ شما کودکانه جلوه کند البته اگر وبلاگ شما واقعا برای سنین کمتر از 8 سال ساخته شده وبلاگتان یک استثنا است و میتوانید این نکته را نادیده بگیرید پس اگر چنین نیست به این نکته حساس باشید)
18) در استفاده از جاوا اسکریپت حساس باشید  .
(به نظر من در بسیاری از مواقع جاوا اسکریپت همانند نمک غذا عمل میکند که مقدار مناسبی از آن میتواند طعم غذا را دگرگون و مطلوب کند ولی شما موظب باشید شورش نکنید زیرا استفاده زیاد از جاوا اسکریپت میتواند اثرات نامطلوبی روی صفحات شما داشته باشد و حتی بعضی از وقتها باعث میشود کدها بدرستی عمل نکنند من در وبلاگنویسان کم تجربه تر بیشتر دیده ام که دوست دارند تمام کدهایی که وجود دارند را به صورت یک جا در صفحه شان استفاده کنند در حالی که این کار اصلا حرفه ای نیست به جای این کار سعی کنید هرچند وقت یک بار کدهای قبلی را بردارید و از کدهای جدید استفاده کنید تا ضمن اینکه صفحه تان با کدهای زیادی بهم نریزد در وبلاگتان هم تنوع داشته باشید)
19) لینکهای خارجی را در پنجره ی جدید و لینکهای داخلی را در خود پنجره باز کنید .
(اگر دقت کرده باشید هنگام لینک دادن میتوانید تعیین کنید که لینک در خود پنجره باز شود یا در پنجره ی جدید گرچه این مساله هم به عواملی بستگی دارد و هم میتواند سلیقه ای باشد اما سعی کنید اگر به خارج از وبلاگ خود لینک میدهید مثلا به وبلاگ دوستتان لینک در پنجره ی جدید باز شود و اگر به داخل وبلاگ خود(مثلا از پستی به پست دیگر) لینک میدهید لینک در خود پنجره باز شود)
20) وبلاگتان را سبک کنید  .
(استفاده زیاد از تصاویر و سایر عناصری که وزن وبلاگ شما را افزایش میدهند نه تنها به سود شما نیست بلکه همیشه به ضرر شماست خصوصا اگر برای کسانی وبلاگ نویسی میکنید که در داخل ایران هستند و باید توجه داشته باشید که بیش از نود درصد ایرانیها از اینترنت دایل آپ مودم استفاده میکنند که به اینترنت ذغالی معروف است و چه بسیار پیش آمده که شخص بنده بدلیل طول کشیدن زیاد بارگزاری صفحه ای از دیدن آن منصرف شده ام)
21) راههای مختلفی برای ارتباط با خودتان قرار دهید .
(به کابران این امکان را بدهید که برایتان نظر بگزارند ، شما را در یاهو اد کنند ، اگر در یاهو آنلاینید همان لحظه با شما چت کنند ، برای شما ایمیل بفرستند ، اگر حتی امکان دارد میتوانید شماره ی تماس تلفنی بگزارید(البته این یکی بستگی به موضوع وبلاگ هم دارد مثلا وبلاگهای مشاوره) و در کل هر چه ارتباط آنها با شما مستقیم تر باشد به نفع اعتبار وبلاگ شماست)
22) دیگر وبلاگها را ارزیابی کنید  .
(به وبلاگهای دیگر که موضوعشان مانند وبلاگ شماست بروید و ببینید آنها چه نقاط قوت و ضعفی دارند و از این نقاط قوت و ضعف درس بگیرید البته منظور من این نیست که از نقاط قوت آنها تقلید کنید ولی این کار به شما ایده های جدید خواهد داد و نیز احتمال اینکه نقاط ضعف خود را نیز پیدا کنید بسیار زیاد خواهد شد)
23) از دامنه ی واقعی برای معرفی خود استفاده کنید  .
(پیشنهاد میکنم از دامنه ی رایگان مانند coo.ir -  sub.ir  -   dot.tk  -   dom.ir   -    2ir.ir  استفاده نکنید گرچه ممکن است شما بتوانید دامنه های بسیار رندی از این سایتها برای خود به ثبت برسانید ولی این دامنه ها برای شما مشکلاتی ایجاد میکنند که چند مورد از آنها عبارتند از کاهش سرعت لود صفحه ، مشکلات هنگام لینک دادن به خارج از وبلاگ ، از دست دادن بسیاری از اطلاعتات مفید شمارنده ی آمار وبلاگ  ، اختلال در ایندکس شدن وبلاگ شما در موتورهای جستجو و ...)
24) از جمله های مایوس کننده اجتناب کنید .
(چه بسیار در وبلاگها دیده ام که وبلاگ تا فلان مدت دیگر فعالیت نخواهد کرد ، یا من از نوشتن خسته شده ام و جان شما دیگر حسش نیست ، یا اگر نظر ندهید من هم دیگر نمینویسم و بسیاری مطالب دیگر ... این جملات بازدیدکنندگان را دلسرد میکند و آنها را از دنبال کردن وبلاگ شما باز میدارد زیرا آنها به دنبال منابع مطمعن هستند که نویسنده اش با عشق و علاقه آن را به آنان تقدیم کرده و هیچ توقعی از آنان ندارد)
25) سعی کنید وبلاگتان زنده و به روز به نظر برسد .
(حتی اگر نمیتوانید زود به زود وبلاگتان را آپدیت کنید این امکان وجود دارد که به کاربران تلقین کنید که وبلاگتان کاملا به روز است مثلا میتوانید از کد ساعت و تاریخ استفاده نمایید ، مناسبتهای مختلف را به بازدیدکنندگان تبریک یا تسلیت بگویید ، از جمله های تغییر کننده و یا تصادفی استفاده نمایید و ...)
26) پیوسته دانش وبلاگی خود را افزایش دهید . (نمیگویم یک طراح وب باشید یا به زبانهای برنامه نویسی تسلط داشته باشید زیرا اصولا فلسفه ی پیدایش وبلاگ این است که کاربران بدون داشتن دانش زیاد بتوانند مطالب خود را اینترنت ارایه کنند ولی سعی کنید اطلاعات عمومی اینترنتی بالایی داشته باشید مثلا از اصطلاحاتی مانند پیج رنک گوگل ، پهنای باند و ترافیک وبسایت  یا بمب گوگلی سر در بیاورید انواع فرمت فایلهای رایج در وب را بشناسید ،و فرق زبانهای برنامه نویسی مختلف مانند اچ تی ام ال ، جاوا اسکریپت ، پی اچ پی و ... را در حد اطلاعات عمومی یاد بگیرید و ...) البته من تا حد توانم سعی خواهم کرد این اطلاعات را در این سایت برای شما مهیا کنم

منبع  blogers.ir


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 88/3/3:: 10:47 عصر     |     () نظر
 
(خبرگزاری موج) برنامه کره جنوبی برای 10 برابر کردن سرعت اینترنت
   
 : 

کره جنوبی قصد دارد که خدمات پهنای باند اینترنت خود را به حدود 10 برابر از میزان فعلی افزایش دهد. به گزارش موج به نقل کوریا تایمز، روز گذشته کمیته رشد سبز ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که این کشور در طول پنج سال آینده بیش از 2/4 تریلیون وان (حدود 38/3 میلیارد دلار) را در زمینه توسعه راه حل های فناوری سبز در محصولات برقی و خدمات ارتباطاتی به منظور کاهش مصرف انرژی، پایین آوردن هزینه ها و افزایش بهره وری تولیدی سرمایه گذاری خواهد کرد. این محصولات "سبز" شامل به کارگیری ابزارهای کم مصرف در رایانه های شخصی، تلویزیون ها، نمایشگرها و سرورها است. همچنین کره جنوبی قصد دارد تا با راه اندازی یک شبکه جدید اینترنتی سرعت خدمات پهنای باند خود را حدود 10 برابر بیشتر از میزان فعلی افزایش دهد. این پروژه تا سال 2013، 52 هزار شغل جدید ایجاد می‌کند و تولید گازهای دی اکسید کربن را تا 18 میلیون تن CO2 کاهش می دهد. انتظار می رود که شرکت های خصوصی کره جنوبی 7/91 میلیارد وان از بودجه فناوری سبز این کشور را فراهم کنند. دولت کره جنوبی در ماه گذشته برنامه سبز خود را که شامل اقداماتی در زمینه ساخت و ساز، حمل و نقل، مدیریت آب، جنگل داری و باز تولید زباله است، اعلام کرد.

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 88/2/27:: 1:16 صبح     |     () نظر
 
چشم خود را فدای کامپیوتر نکنید

به نظر می رسد با فراگیرتر شدن بکارگیری کامپیوتر تعداد کسانیکه از مشکلات چشمی و بینایی رنج می برند روبه افزایش باشد.

مهمترین علائم عبارتند از: خستگی چشم، خشکی چشم، سوزش، اشک ریزش و تاری دید. همچنین ممکن است سبب درد در گردن و شانه ها نیز بشود.

انسان حروف چاپی را بهتر از حروف نمایش داده شده بر روی مانیتور می بینند. علت این امر این است که حروف چاپی کنتراست بیشتری با صفحه سفید زمینه داشته و لبه های آنها واضح تر است حال آنکه در مورد صفحه مانیتور چنین نیست و لبه ها به وضوح حروف چاپی نیستند. یکی از مهمترین دلایل خشکی و سوزش چشم هنگام کار با کامپیوتر کاهش میزان پلک زدن است . این مسأله به همراه خیره شدن به صفحه مانیتور و تمرکز بر روی موضوع کار سبب می شود تا پلک ها مدت بیشتری باز بمانند و در نتیجه اشک روی سطح چشم سریعتر تبخیر می شود. با رعایت توصیه های زیر می توان تا حد بسیار زیادی از آسیب های چشمی جلوگیری کرد:

?. سعی کنید بطور ارادی پلک بزنید. این کار سبب می شود سطح چشم شما با اشک آغشته شده و خشک نشود. در صورتیکه مشکل شما شدید باشد می توانید از قطره های اشک مصنوعی استفاده کنید.

?. مرکز مانیتور باید حدود ?? تا ?? سانتی متر پایین تر چشمان شما باشد. این وضعیت علاوه بر اینکه باعث می شود پلک ها پایین تر قرار گیرند و سطح کمتری از چشم در معرض هوا باشد. از خستگی گردن و شانه ها نیز می کاهد. در این موارد هم باید مانیتور را در ارتفاع مناسب قرار داد و هم ارتفاع صندلی را نسبت به میزکار تنظیم کرد بطوریکه ساعد شما هنگام کار با keyboard موازی با سطح زمین باشد.

?. مانیتور خود را طوری قرار دهید که نور پنجره یا روشنایی اتاق به آن نتابد. هنگام کار با کامپیوتر سعی کنید پرده ها را بکشید و روشنایی اتاق را نیز به نصف وضعیت معمولی کاهش دهید

?. به چشمان خود استراحت دهید. سعی کنید هر ? تا ?? دقیقه چشم خود را از مانیتور برداشته و به مدت ? تا ?? ثانیه به نقطه ای دور نگاه کنید. این کار سبب استراحت عضلات چشم می شود. همچنین به شما وقت می دهد پلک بزنید و سطح چشم شما مرطوب شود.

?. اگر مجبورید که متناوبا به یک صفحه نوشته و مانیتور نگاه کنید (خصوصا در مورد تایپیست ها) ممکن است چشم شما خسته شود زیرا باید تطابق خود را تغییر دهد. برای جلوگیری از این مسأله سعی کنید صفحه نوشته شده را در حداقل فاصله و هم سطح با مانیتور قرار دهید. برای اینکار می توانید از copyholder استفاده کنید.

?. فاصله مانیتور با چشمان شما باید ?? تا ?? سانتی متر باشد.

?. روشنایی و کنتراست مانیتور خود را تنظیم کنید. میزان روشنایی مانیتور باید با روشنایی اتاق هماهنگی داشته باشد. یک روش برای تنظیم روشنایی مانیتور این است که به یک صفحه وب با زمینه سفید (مثل این صفحه) نگاه کنید. اگر سفیدی صفحه برای شما مثل یک منبع نور است روشنایی مانیتور زیاد است و باید آن را کم کنید. در مقابل، اگر صفحه کمی خاکستری به نظر می رسد روشنایی را زیاد کنید.

?. اگر علی رغم رعایت توصیه های گفته شده باز هم دچار علائم هستید می توانید از عینک های مخصوص استفاده کنید زیرا گاهی مشکل در دید متوسط است. ما بطور معمول کمتر از دید متوسط استفاده می کنیم زیرا بیشتر اوقات یا اشیاء دور را نگاه می کنیم و یا اشیاء نزدیک. ولی مانیتور کامپیوتر دقیقا در فاصله ای از چشم قرار می گیرد که مربوط به دید متوسط است. برای دریافت عینک مناسب کامپیوتر به چشم پزشک مراجعه کنید.

?. هنگام کار با کامپیوتر سعی کنید گردن خود را راست نگهداشته و شانه را عقب بدهید. قوز کردن هنگام کار طولانی با کامپیوتر سبب دردهای گردن و شانه ها می شود. کاملا پشت خود را به صندلی بچسبانید. همچنین ارتفاع صندلی خود را طوری تنظیم کنید که کف پاها روی زمین قرار داشته و زانوی شما در زاویه ?? درجه قرار داشته باشد. Keyboard و Mouse باید پایین تر از آرنج و نزدیک دستان شما قرار داشته باشد.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 88/2/26:: 1:49 صبح     |     () نظر
 
اسپم چیست؟
 
علمی
 
اسپم چیست؟
یکشنبه, 09.01.2007, 10:27am (GMT)

اسپم چیست؟

اگر برای مدت طولانی است که از اینترنت استفاده می‌کنید، بدون شک تاکنون تعداد زیادی از ایمیل‌های ناخواسته دریافت کرده‌اید. بعضی ادعا می‌کنند که شما را بسرعت ثروتمند می‌کنند. بقیه قول محصولات یا خدمات جدید را می‌دهند. بعضی فضایی از صندوق پیستی شما را اشغال می‌کنند و از شما می‌خواهند که ایمیل را به بقیه ارسال کنید یا وب‌سایت مشخصی را ببینید. در جامعه اینترنتی ایمیلهای بعضاً تجاری ناخواسته، اسپم نامیده می‌شوند. اسپم اثری بیش از مزاحمت برای استفاده‌کنندگان اینترنت دارد و بطور جدی بازدهی شبکه و سرویس‌دهندگان ایمیل را تحت تاثیر قرار می‌دهد. و این به این دلیل است که فرستندگان اسپم از هزینه بسیار پایین ایمیل استفاده می‌کنند و صدهاهزار یا حتی میلیون‌ها ایمیل را در یک زمان ارسال می‌کنند. حمله‌های اسپم پهنای باند زیادی را می‌گیرد، صندوق‌های پستی را پر می‌کند و زمان خوانندگان ایمیل را تلف می‌کند. گاهی می‌توان اسپم‌ها را از عناوین عجیب، غیرمنطقی و مضحکشان تشخیص داد.

آمار زیر درصد ایمیل‌هایی را که در ماه‌های اخیر بعنوان اسپم تشخیص داده شده‌اند، به تفکیک ماه در نمودار و جدول زیر مشخص شده‌اند.

 

 

 
 

 

چگونه با اسپم مقابله کنیم؟

 

اولین قدم برای جلوگیری از اسپم داشتن یک ایمیل دیگر برای استفاده بعنوان ایمیل کم‌ارزش است که می‌توانید به این منظور به لیست استفاده‌کنندگان سرویس‌دهندگان ایمیل مجانی مانند Yahoo یا Hotmail بپیوندید. از این ایمیل برای مواقعی که نیاز به وارد کردن آدرس ایمیل خود در سایتها دارید، مثلا برای دانلود کردن نرم‌افزارها، استفاده کنید. گاهی وارد کردن ایمیلتان، باعث پیوستن شما به لیستهای ایمیلی می‌شود که خودتان نمی‌خواهید. با وارد کردن ایمیل دوم خود، مطمئن خواهید بود که اسپم‌ها به ایمیل اصلی شما وارد نخواهند شود.

تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ارسال آدرس ایمیل خود به تابلوهای پیام و گروه‌های خبری بکارگیرید. فرستندگان اسپم برنامه‌های کوچکی به اسم Bot برای جستجو در این مکانها می‌فرستند که بدنبال "@" بگردند (این علامت به آنها می‌گوید که عبارت یافت‌شده یک آدرس ایمیل است). چنانچه می‌خواهید آدرس خود را روی این تابلوهای پیام بفرستید، دو انتخاب دارید: اول اینکه از ایمیل دوم خود استفاده کنید؛ و دوم اینکه، اگر شما به نیت پاسخ گرفتن از افراد دیگر آدرس خود را می‌فرستید، ممکن است بخواهید از ایمیل اصلی خود استفاده کنید، بنابراین بجای نوشتن آدرس ایمیل خود بصورت عادی، آنرا مانند این مثال ارسال کنید:

Info AT ircert DOT address.

این کار به توجه بیشتری از طرف کاربران دیگر برای ارسال ایمیل به شما نیاز دارد، اما شما را از کشف توسطBotها مصون می‌دارد.

انتخاب آخر مشخصا برای گروههای خبری مناسب است. ممکن است به شما اجازه داده شود که نحوه نمایش آدرس ایمیل خود را هنگام ارسال پیام تغییر دهید. ممکن است بتوانید حروف اضافه به انتهای آدرس خود اضافه کنید و آن را به چیزی تبدیل کنید که از دید Botها متعلق به شما نباشد. مثلا

"info@ircet.comPUTER"

Botها نمی‌دانند که با این آدرسها چه کنند! اما فردی که این آدرس را روی گروه خبری می‌بیند خواهد فهمید که چه کند. البته بیشتر کاربران یک جمله با مضمون  برای ارسال ایمیل  PUTER را از آدرس حذف کنید اضافه می‌کنند تا از سردرگمی احتمالی جلوگیری کنند.

نرم افزار فیلترینگ

نرم‌افزار خاصی برای فیلترینگ وجود دارد که اکثر اسپم‌هایی را که ممکن است دریافت کنید، فیلتر می‌کند. این نرم‌افزار ایمیل را قبل از اینکه شما آن را در صندوق پستی خود ببینید دریافت می‌کند و پیغامهایی را که بعنوان اسپم تشخیص دهد پاک می‌کند.

MailWasher یک برنامه عمومی و رایگان است که می‌تواند برای فیلتر کردن ایمیلها استفاده شود. این نرم‌افزار که برای سرویس‌دهنده ایمیل نصب می‌گردد، چند ویژگی دیگر نیز دارد که می‌تواند جلوی اسپم‌های آتی را هم بگیرد. برنامه یک پیام به فرستندگان اسپم می‌فرستد و به آنها می‌گوید که ایمیل شما وجود ندارد تا دیگر از آن فرستنده به آدرس ایمیل شما اسپم فرستاده نشود. شما همچنین می‌توانید پیامها را قبل از دانلود کردن پاک کنید که روشی برای جلوگیری از ورود یک ویروس به داخل کامپیوتر شما خواهد بود. البته بسته‌های نرم‌افزاری فیلترینگ دیگر نیز وجود دارند و یافتن آنها چندان مشکل نیست.

مسدود کردن فرستندگان

چنانچه متوجه شوید که اسپم‌هایی بطور منظم از یک آدرس مشخص دریافت می‌کنید، روشی برای مسدود کردن پیامهایی که از طرف آن آدرس میاید وجود دارد.

در Outlook Express یک پیغام را که از طرف فرستنده‌ای که می‌خواهید مسدود کنید، انتخاب کنید. از منوی “Message” گزینه “Block Sender” را انتخاب کنید. Outlook به شما خواهد گفت که این فرستنده مسدود شده است و از شما خواهد پرسید که آیا می‌خواهید تمام پیغامهایی را که از این فرستنده در کامپیوتر شما وجود دارد، پاک کنید یا خیر. یا مثلا در Yahoo می‌توانید در قسمت Options… ، با انتخاب ‌Block Address… فرستنده خاصی را مسدود کنید.

علیرغم تمام مواردی که ذکر شد، همچنان از اسپم‌ها در امان نخواهید بود. بهترین وسیله برای مقابله با بقیه اسپم‌ها استفاده از کلید “Delete” است. چنانچه در مورد یک پیام مطمئن نیستنید، مخصوصا اگر نگران ویروسها هستید، فقط آن را پاک کنید.

برگرفته شده از

http://www.ircer.com


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 88/2/10:: 2:28 صبح     |     () نظر
 
رهنمای کامل برنامه انتقال دوسیه های انترنت یا ftp

  

 

File Transfer Protocol Tutorial by Afghn Education

 
Service provider Hst Name
Xoom.com ftp.xoom.com
Freeservers ftp.freeservers.com
Tripod ftp.tripod.com
 
Host Host Type
Xoom UNIX (Sanderd)
Freeservers Automatic detect
Tripod Automatic detect

 
 

 

To Download FTP click here(580KB)

En safah ra ba dosti-taan sefaarish konid 
 Educationafghan

[ Islam ] [ Fun and Game ] [ Music ] [ Discussion Board ] [ Contact us ] [ Home ]
? 1998-2008 Afghan Teens Network All Rights Reserved.
Using of the site is subject to the terms of use located here.

 
غرض آموزش بیشتر به آدرس بالا مراجعه فرمایید 

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 88/1/7:: 6:6 عصر     |     () نظر
   1   2   3   4      >
درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
upturn یعنی تغییر مطلوب
حاج آقاشون
همفکری
EMOZIONANTE
عاشقان
به سوی فردا
عشق و شکوفه های زندگی
اگه باحالی بیاتو
دیار عاشقان
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
(( همیشه با تو ))
در انتظار آفتاب
خورشید تابنده عشق
آیینه های ناگهان
تمیشه
***جزین***
((( لــبــخــنــد قـــلـــم (((
پرسه زن بیتوته های خیال
ای لاله ی خوشبو
همنشین
به وبلاگ بیداران خوش آمدید
گل رازقی
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی
وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی
مذهبی فرهنگی سیاسی عاطفی اکبریان
آخرالزمان و منتظران ظهور
جمله های طلایی و مطالب گوناگون
لیلای بی مجنون
به سوی آینده
عشق سرخ من
یا امیر المومنین روحی فداک
نگاهی به اسم او
ایران
آموزه ـ AMOOZEH.IR
و رها می شوم آخر...؟!!
جلوه
بی نشانه
PARSTIN ... MUSIC
رهایی
قعله
دارالقران الکریم جرقویه علیا
alone
منتظر ظهور
علی اصغربامری
پارمیدای عاشق
دلبری
نظرمن
هو اللطیف
افســـــــــــونگــــر

جاده های مه آلود
جوان ایرانی
hamidsportcars
پوکه(با شهدا باشیم)
*پرواز روح*
عصر پادشاهان
جمعه های انتظار
سپیده خانم
هادرباد شناسی (روستایی در شرق شهرستان بیرجند) HADERBAD SHENASI
بندیر
شقایقهای کالپوش
لنگه کفش
د نـیـــای جـــوانـی
قلمدون
نهان خانه ی دل
مهندسی مکانیک ( حرارت و سیالات)-محی الدین اله دادی
گل باغ آشنایی
یه گفتگوی رودر رو
پرواز تا یکی شدن
بچه مرشد!
سکوت ابدی
وبلاگ عقل وعاقل شمارادعوت میکند(بخوانیدوبحث کنیدانگاه قبول کنید)
*تنهایی من*
سرای اندیشه
SIAH POOSH
بلوچستان
خاکستر سرد
شجره طیبه صالحین ،حلقه ریحانه
شوالیه سیاه
خندون
هم نفس
آسمون آبی چهاربرج
محفل آشنایان((IMAN))
.:: بوستان نماز ::.
ای نام توبهترین سر آغاز
هه هه هه.....
سه ثانیه سکوت
►▌ استان قدس ▌ ◄
بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد.

مهر بر لب زده
نغمه ی عاشقی
امُل جا مونده
هفت خط
محمد جهانی
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
ارتش دلاور
نگاهی نو به مشاوره
طب سنتی@
فانوسهای خاموش
گروه تک تاز
مقاله،پایان نامه،پرو‍ژه،کتاب الکترونیک،تحقیق،جزوه،نمونه سوال و..
سیب سبز
دانشگاه آزاد الیگودرز
فریاد بی صدا
اکبر پایندان
کانون فرهنگی شهدای شهریار
پژواک
تخریبچی ...
عاشقانه
geleh.....
بــــــــــــــهــــــــــــار
****شهرستان بجنورد****
وبلاگ آموزش آرایشگری
یک کلمه حرف حساب
پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ...
«حبیبی حسین»
..:.:.سانازیا..:.:.
+
یــــــــــــــــاســــــــــــــــــــمـــــــنــــ
حوض سلطون
شب و تنهایی عشق
داستانهای واقعی روابط عمومی Dr.Rahmat Sokhani
دلدارا
پناه خیال
مجله اینترنتی شهر طلائی
جوک بی ادبی
عاطفانه
آقاشیر
امامزاده میر عبداله بزناباد
قرآن
دریـــچـــه
بـــــاغ آرزوهــــا = Garden of Dreams
صراط مستقیم
من بی تو باز هم منم ...
عشق در کائنات
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
سروش دل
تنهایی
روانشناسی آیناز
کـــــلام نـــو
جبهه مقاومت وبیداری اسلامی
بصیرت مطهر
سایت جامع اطلاع رسانی برای جوانان ایرانی
آوای قلبها...
اَللهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
تنهایی افتاب
نمایندگی دوربین های مداربسته
کوسالان
امام مهدی (عج)
@@@گل گندم@@@
سفیر دوستی
کافه محلی است برای جمع شدن وسرچشمه آغاز زایش هرچشمه است
کلبه عشق
تنهایی......!!!!!!
دریــــــــای نـــور
کربلا
جوکستان بی تربیتی
کلبهء ابابیل
وبسایت رسمی مهندس امیر مرتضی سعیدی ایلخچی
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
جـــیرفـــت زیـبا

سارا احمدی
مهندسی عمران آبادانی توسعه
ققنوس...
حزب الله
««« آنچه شما خواسته اید...»»»
ashegh
طاقانک
تک درخت
تراوشات یک ذهن زیبا
سکوت سبز
هر چی بخوای
پیامنمای جامع
پرنسس زیبایی
بوی سیب BOUYE SIB
@@@این نیزبگذرد@@@
بادصبا
ಌಌتنهاترین عشق یه عاشق دل شکستهಌ᠐
راز رسیدن به شادی و سلامتی
معارف _ ادبیات
پوست مو زیبایی
تنهای تنها
آخرین صاحب لوا
جاده مه گرفته
دخترانی بـرتر از فــرشته
دلـتنگـ هشـیگـــــــــی
تبسمـــــــــــــــی به ناچار
ماتاآخرایستاده ایم
سایت روستای چشام (Chesham.ir)
مستانه
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ناز آهو
گیسو کمند
جــــــــــــــــوک نـــــــت
عکس سرا- فقط عکس
عکس های عاشقانه
حقوق دانشگاه پیام نور ایلام
تیشه های اشک
فقط خدا رو عشقه
پاتوق دوستان
بنده ی ناچیز خدا
آزاد
ارمغان تنهایی
فقط عشقو لانه ها وارید شوند(منامن)
سلام آقاجان
ردِ پای خط خطی های من
منطقه آزاد
علی پیشتاز
تنهاترم
محمدمبین احسانی نیا
یادداشتهای فانوس
دوست یابی و ویژگی های دوست
کد تقلب و ترینر بازی ها
ستاره سهیل
داستان های جذاب و خواندنی
عاشقانه
گدایی در جانان به سلطنت مفروش
یادداشتهای من
شــــــهدای روستای مـــکـــی کوهسرخ
سرافرازان
*bad boy*
سرزمین رویا
برای اولین بار ...
خاطرات و دل نوشته های دو عاشق
چون میگذرد غمی نیست
بازگشت نیما
دهیاری روستای آبینه(آبنیه)
روستای زیارتی وسیاحتی آبینه(آبنیه)باخرز
سایه سیاه
رازهای موفقیت زندگی
دوره گرد...طبیب دوار بطبه...
* ^ــ^ * تسنیم * ^ــ^ *
بچه های خدایی
مرام و معرفت
خوش آمدید
The best of the best
بوستان گل و دوستان
صفیر چشم انداز ایران
من.تو.خدا
۞ آموزش برنامه نویسی ۞
شبستان
دل شکســــته
یکی هست تو قلبم....
برادران شهید هاشمی
شهداشرمنده ایم _شهرستان بجنورد
یامهدی
تنها هنر
دل نوشته
صوفی نامه
har an che az del barayad
منتظر نباش تا پرنده ای بیاید و پروازت دهد در پرنده شدن خویش بکوش
شجره طیّبه

دانلود هر چی بخوایی...
نور
Dark Future
مجله مدیران
S&N 0511
**عاشقانه ها**
پنجره چهارمی ها
AminA
نسیم یاران
تبیان
صدای سکوت
(بنفشه ی صحرا)
اندکی صبر سحر نزدیک است....
ابهر شهر خانه های سفید
عشق
ترانه ی زندگیم (Loyal)
توشه آخرت
قـــ❤ــلـــــب هـــــای آبـــــی انــ❤ـــاری
جزتو
ترخون
عشق پنهان
@@@باران@@@
شروق
Manna
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا
پرسش مهر 8
دریایی از غم
طره آشفتگی
...ترنم...
Deltangi
زیبا ترین وبلاگ
ارواحنا فداک یا زینب
علمدار بصیر
کرمان

عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین
عطش (وبلاگ تخصصی ماه محرم و صفر)
قمه‏زنی سنت یا بدعت؟
سلام
عطش
حضرت فاطمه(س)
♀ ㋡ JusT fOr fuN ㋡ ♀
اواز قطره
محمد قدرتی Mohammad Ghodrati
آرشیو یادداشت‌ها
دینی
گلچینی از جغرافیای طبیعی و تاریخی افغانستان
آثارتأریخی افغانستان
گلچینی از تاریخ جهان و افغانستان
میراث گرانبهای گذ شتگان چراغی است برآیند گان
کابل و ولایات افغاانستان عزیز
زبان شرین پارسی
وازه نامهء هم زبانان
ادبیات و هنر
پرواز خیال
شعر و ادب
اى الهه عشق مادر!
عاشقانه ها
موزیک و اشعار آهنگهای بهترین اوازخوان افغان احمد ظاهر و دیگران
سیاسی
جامعه شناسی -مردم شناسی
دانستنیهای جالب
طب ورزش صحت وسلامتی
مسائل جنسی خانه و خانواده
آموزش زیبایی
روانشناسی
طب سنتی و نسخه های پزشکی با گیاهان دارویی
غذا موادغذائی و اشامیدنیها
خواص میوه ها و سبزیجات
اخبار
زندگینا مه
داستانهای کوتاه و آموزنده
نجوم فضا وفضانورد ی
کمپیوتر انترنیت و وب نویسی
لطیفه ها اندرز ها و پیامهای کوتاه خواندنی و عالی
طنز
تقویم هجری شمسی اوج درایت فرهنگی ما
سرگرمی ها
معرفی کتاب
تصویر عکس ویدئو فلم
بهترین های خط
جالبترین کارتونها
طالع بیی
یادداشتها
قوانین خواب و رویا وتعبیرخواب
تبریکی و تسلیت
داغ غربت
علمی
تاریخی و اجتماعی
خانهء مشترک ما زمین
اشعار میهنی رزمی و سیاسی
هوا و هوانوردی
آموزش و پرورش
معانی اصطلاحات و تعاریف
دنیای عجاء‏بات