سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از امام رضا علیه السلام پرسیده شد : آیا مردم می توانند پرسیدن از چیزی را که بدان نیاز دارند واگذارند؟ فرمود : نه . [یونس بن عبد الرحمان از برخی یارانش]
یادداشتها و برداشتها
 
روشهای دستیابی به اطلاعات دیگران و نابود کردن آنها
نویسنده : مرتضی - ساعت 5:04 ‎ب.ظ روز ???7/?/6
 

باسلام  به دوستان عزیز قسمتی از پروژه ازمایشگاه شبکه  که در مورد هک می باشد را در این پست قرار می دهم امیدوارم مفید واقع شود:

روشهای دستیابی به اطلاعات دیگران و نابود کردن آنها :

مقدماتی درباره این روشها :

1-از طریق اسب های تراوا یا trojan

2-کرمها یا Worm 

3-IP و پورتهای باز و ...

توضیحاتی مختصر در باره این روشها :

1-از طریق اسب های تراوا

اسب های تراوا برنامه هایی هستند که هیچ آسیبی به کامپیوتر شما نمی رسانند اما این برنامه های به ظاهر بی خطر با حمل کردن یک برنامه جانبی تمام اطلاعت شما را به راحتی سرقت می کنند. البته این برنامه ها هنگامی که باز نشده اند کاری نمی توانند بکنند ولی چون به همراه یک نامه الکترونیکی ارسال میشوند و پیغامهای وسوسه کننده ای دارند شخص را مجبور به باز کردن نامه میکنند از مهمترین این برنامه ها می توان به Pwsteal وsub sevenاشاره نمود.

2-کرمها یا worm 

کرمها نوع دیگری از برنامه ها ی تخریبی هستند یعنی هدف اصلی آنها تخریب اطلاعات شخص دیگر است این برنامه ها بدون آنکه ردپایی از خود باقی بگذارند از کامپیوتری به کامپیوتردیگر میروند. طرز کار کرمها مانند ویروسها می باشد یعنی هردو آنها از میزبان استفاده می کنند و میزبان کرمها معمولا سندهای ورد یا اکسل می باشند. که با جابه جا کردن سندها کرمها نیزجابه جا میشوند.

3-IP و پورتهای باز :

اگر فایلی به پسوند exe را شما باز کنید (ونمیدانید چی هست) IP و پورتهای بازشما فرستاده می شود و با این کار شما به هکر کمک زیادی کرده اید در حقیقت هکر می تواند راحت از پورت شما وارد کامپیوتر شده و اقدام به هرکاری (از قبیل پاک کردن فایل، دزدیدن فایل، فرستادن ویروس و ...) انجام دهد.

تعریف برنامه‌های مخرب

هر برنامه‌ای که موجب اختلال در روند جاری فعالیت‌های یک سیستم گردد، برنامه‌ای مخرب محسوب می گردد.....

 


انواع برنامه‌های مخرب :

1-Logical Bomb بمب منطقی

2- Macro ماکروها

3-Trojan Horse اسب تروآ

4-Worm کرم  

5- Virus ویروس

چرا برنامه‌های مخرب تولید می ‌شوند؟

در اینجا دلایلی چند برای تولید برنامه‌های مخرب را می آوریم :

1- جلوگیری از تکثیر بی‌رویه و غیرقانونی نرم‌افزارها :

افراد و یا شرکتهای برنامه‌نویس برای تولید انواع نرم‌افزارهای خود هزینه‌هایی را صرف می‌ کنند که از محل فروش آنها جبران می گردد،‌ افراد بسیاری در جهان وجود دارند که تمایلی به پرداخت بهای نرم‌افزار مورد نیاز خود را ندارند در نتیجه درصدد استفاده غیر مجاز از نرم‌افزار برمی ‌آیند. بنابراین شرکتهای تولیدکننده قفل‌هایی (Lock) را برای جلوگیری از تکثیر بدون اجازه نرم‌افزار ایجاد می کنند که درصورت شکستن قفل برنامه، ویروس یا ویروس‌های مخرب پنهان‌شده در برنامه اصلی فعال شده و اثرات تخریبی خود را بر روی سیستم کاربر غیر‌مجاز اعمال می کنند.

2- جلوگیری از استفاده دائم از نرم‌افزارهای نمایشی (Demo) :

شرکتهای تولیدکننده نرم‌افزار نسخه‌ای از نرم‌افزار اصلی خود که تمام امکانات برنامه اصلی را داشته ولی محدودیت زمانی در استفاده از آن وجود دارد را بنام نسخه نمایشی (Demo Version) به‌طور رایگان در بازار عرضه می ‌کنند که درصورت مورد پسند بودن برنامه از طرف کاربر،‌ برنامه اصلی که محدودیت زمانی ندارد را از شرکت مربوطه با پرداخت بهای آن، تهیه می ‌کنند.

قفل‌هایی که برای جلوگیری از تکثیر غیر مجاز تهیه می ‌شوند هم به‌صورت سخت‌افزاری و هم نرم‌افزاری وجود دارند. ولی پیشرفته‌ترین و پیچیده‌ترین قفل‌ها نیز مطمئن نیستند، تنها می ‌توانند صرفه اقتصادی بازنمودن قفلها را کاهش دهند.

ولی افرادی با روش‌هایی این محدودیت‌های زمانی استفاده از نرم‌افزار را از بین می برند و با بهای کمتر نرم‌افزار را در بازار پخش می کنند که در این حالت نیز تولید‌ کنندگان نرم‌افزار از برنامه‌های مخربی که در داخل برنامه اصلی پنهان است و درصورت باز شدن برنامه فعال شده و آسیب‌هایی را به کاربر غیر مجاز می‌زند، استفاده می کنند.

3- کسب درآمد :

این امکان وجود دارد که فرد یا شرکت خاصی خود به تولید ویروس پرداخته و سپس آنرا به روش‌های گوناگون در میان کاربران رایانه‌ رها می سازد و پس از آلودگی کامل تعداد زیادی از سیستم‌ها و بروز اعمال تخریبی ویروس، تولیدکننده اصلی ویروس تحت عناوین فریبنده (شرکت ضد ویروس …) وارد میدان شده و با دریافت هزینه‌های بسیار اقدام به از بین‌بردن ویروس مخرب کرده و از این طریق درآمد بسیاری کسب می‌کند.

4- مقاصد فردی :

اخراج فردی که مسلط به برنامه‌نویسی می‌باشد و غیرمنصفانه از کار خود برکنار می‌شود، نتایج و عواقب بدی می‌تواند داشته باشد. برای مثال ایشان می‌تواند اقدام به نوشتن دستورالعملهای مخرب در سیستم‌های آن مؤسسه کند و در نتیجه ضرر بسیاری وارد ‌آورد.

5- مقاصد گروهی – شرکتی :

ممکن است شرکتی برای ایجاد اختلال در فعالیتهای یک شرکت رقیب ویروسی نوشته و از طرق مختلف آنرا در شرکت مربوطه شیوع دهد. در نتیجه فعالیت‌های شرکت رقیب کُند و یا به کلی متوقف می‌گردد.

6- مقاصد سیاسی و جاسوسی :

همین کار در ابعاد کشورس نیز مطرح می باشد، کشوری بر علیه کشور دشمن با استفاده از ویروس و یا برنامه‌های مخرب دیگر آسیب زده و به اهداف خود می‌رسد.

در جنگ خلیج فارس کشور عراق برای اولین‌بار هواپیمای مخفی (استیلت) که توسط رادارهای معمولی قابل رهگیری نبود را توسط رادار فوق پیشرفته‌ای که از فرانسه خریداری کرده بود و تا آن زمان کسی از قابلیتهای آن آگاه نبود بر علیه این هواپیما استفاده کرد و آنرا سرنگون نمود.

آمریکا با فشارهای سیاسی و … بر کشور فرانسه تقاضای از کار انداختن دستگاه رادار نصب شده در عراق را داشت که در آخر فرانسوی ها از طریق ماهواره یک ویروس یا یک (بمب منطقی) پنهان شده در سیستمهای کامپیوتری رادار را فعال کرده در نتیجه رادار از کار افتاده و ضربه سنگینی به دولت عراق وارد آمد.  

7- علل روانی :

همه دلایل تولید ویروسها اقتصادی و سیاسی نمی‌باشد، بلکه ممکن است دلایل فرهنگی و اخلاقی و روانی نیز داشته باشد. برای مثال برنامه نویسی می خواهد شهرت کسب کند و یا تبلیغ افکار فردی خود را کند.

آنچه مسلم است برنامه‌های مخرب به هر دلیلی موجب نابودی اطلاعات گشته و در نتیجه شناخت صحیح از ساختار و عملکردهای آنها برای کاربر لازم می‌نماید.

در اینجا به تعریف و شرح هر کدام از برنامه‌های مخرب در حد مختصر می پردازیم.

بمب منطقی (Logical Bomb) :

برنامه‌ای است که تحت شرط یا شرایط خاصی تحریک شده و طبق خواسته نویسنده خود به سیستم جاری آسیب وارد می‌کند.

برنامه بمب‌ منطقی معمولاً در داخل کدهای پیچیده یک برنامه کاربردی مانند برنامه حسابداری و … پنهان می‌شود. یک بمب منطقی اغلب توسط فردی که به سیستم کامپیوتری آشنا بوده و با تغییردادن برنامه بمب منطقی را به برنامه اصلی اضافه می‌کند و یا از ابتدا برنامه‌نویسی درون برنامه اصلی خود کدهایی را قرار می‌دهد که در شرایط خاصی فعال شده و ضمن تحت کنترل گرفتن سیستم اعمال تخریبی خود را انجام می‌دهد.

به عنوان مثال برنامه اصلی اجرا می‌شود برنامه بمب منطقی بررسی می‌کند که آیا تاریخ 6 مهر می‌باشد یا نه درصورت منفی‌بودن بررسی برنامه اصلی به کار خود ادامه می‌دهد ولی اگر تاریخ 6 مهر بود یعنی نتیجه بررسی مثبت است درآنصورت بمب منطقی تحریک شده و کار هایی که از قبل برای آن تعریف شده را انجام میدهد.

 8-ماکرو ها (Macro) :

ماکرو در واقع محول ‌کردن کارهایی بر عهده کلید و یا دستوری خاص می باشد و در سیستم عامل Dos می‌توان توسط فایل دسته‌ای Batch و یا Doskey ماکرو تعریف نمود و به‌جای وظایف منطقی و صحیح وظایف مخرب و نابود‌کننده را خواست.

برای مثال در Ms-Word می‌توان ماکرویی تعریف نمود که با فشار کلید Alt+F ناگهان تمام متون تایپ شده را

حـذف کـند و یـا بجـای کلمه‌ای خاص، کلمه‌ای نامربوط را جایگزین نماید و در آخر وظیفه اصـلی خـود را یعـنی

بازنمودن گزینه File را انجام می‌دهد که در نتیجه کاربر متوجه عملیات اضافی نخواهد شد. همچنین در سیستم‌عامل Dos می‌توان توسط DOSKEY نیز ماکروهای مخرب تعریف نمود.

Doskey a: = …

Doskey Cls = …

 یکـی از بـرنامه‌های مخرب ماکروهای Wm/Cap است این ماکرو فایل‌های (Template (.Dot و WordDocument

(.Doc) برنامه، Ms-Word را مورد حمله قرار می‌دهد. ایـن بـرنامه مخـرب دارای 9 مـاکـرو بـه نـامهای Filetemplates , Filesaveas , Filesave , FileOpen , Fileclose ،Autoclose , Autoexec , Cap ToolsMacro , است.

9- اسب تروآ : Trojan Horse

 

 

 

برنامه‌های مخربی که داخل برنامه‌های زیبایی قرار می‌گیرند و به درون دنیای اطلاعات ما رخنه می‌کنند و زمانی که شرایط مساعدی پیش‌آمد فعال شده و ضربه خود را وارد می‌کنند.

برای مثال یک اسب تروآ می‌تواند یک بازی زیبا و مهیج باشد که پس از اجرا و مشغول‌شدن کاربر به بازی، شروع به فرمت نمودن هارد دیسک کامپیوتر می‌کند و …

10- کرم

Worm

:

برنامه‌هایی هستند که در طول حافظه کامپیوتر (روی دیسک یا حافظه موقت) حرکت کرده و اطلاعات موجود را طبق الگوی خاصی تغییر می دهند برای مثال تمام صفرها را یک و بالعکس یک‌ها را صفر می‌نمایند و این یعنی فاجعه‌ای اطلاعاتی، چرا که تمام اطلاعات منهدم شده و دیگر قابل بازیابی نمی باشد.

ساختار کرم‌ها طوری است که بر عکس ویروس‌ها، برای گسترش به برنامه میزبان یا حامل نیاز ندارند. همچنین قدرت تخریب کرم‌ها به حدی بالاست که حجم بسیار زیادی از اطلاعات را از بین می بردند. آنچه که این برنامه مخرب را وحشتناک ‌تر از ویروس و … می‌کند، عبور کرمها از هر مانع اطلاعاتی مانند : ‌کلمه رمز (

Password

) و دیگر موانع و … می‌باشد که تا لایه‌های بالای سیستم نیز مفقود نموده و اعمال تخریبی خود را انجام می‌دهد.

 

 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 87/6/7:: 4:2 صبح     |     () نظر
 
مراقب سلامتی خود در پشت میز کامپیوتر باشی
 مراقب سلامتی خود در پشت میز کامپیوتر باشی(چهارشنبه 29 خرداد 1387 ساعت 2:12 صبح )

 




نحوه نرمش:
?) بصورت صحیح و درست پشت یک میز کار یا اداری بنشینید.کمر خود را صاف کرده، شانه ها را به عقب برده، قسمت فوقانی صفحه نمایشگر باید با چشمان شما در یک راستا قرار گیرد.اگر باید به بالا و پایین کنید، کافیست ارتفاع صفحه نمایش خود را تنظیم کنید.در اینحالت اگر مجبور هستید که به طرف جلو مایل شوید تا صفحه مانیتور را ببینید،ابتدا دید چشمانتان را امتحان کرده و سپس فاصله را تنظیم نمایید. بعد از مدتی این وضعیت نشستن در بدن شما جا افتاده و نیازی به تمرین و دقت همیشگی نیست.


?) وقتی مشغول تایپ کردن هستید بدن خود را در یک وضعیت متعادل و مناسب نگه دارید.ااطمینان حاصل کنید که مچ دستان شما اندکی از آرنج شما پایین تر باشد.این عمل از ابتلا به نوعی سندرم تونلی درمچ دست شما جلوگیری می کند. پاهایتان را از زانو خم کرده، طوری که زانو از باسن اندکی بالاتر قرار گیرد.کف پا را صاف روی زمین قرار داده یا روی یک چارپایه یا وسیله دیگری قرار دهید.


?) هر نیم ساعت یکبار از جای خود بلند شده و با حرکات کششی بدن خود را نرمش داده یا برای چند لحظه قدم بزنید.


?) ساق پاهایتان را بکشید و در این حین برای چند لحظه از نگاه کردن و خیره شدن به صفحه نمایشگر بپرهیزید. این عمل باعث جلوگیری از پخش شدن لخته های خون در پاهای شما می گردد.بخاطر داشته باشید که لخته شدن خون در کاربران میانسال رایانه بسیار معمول است.


?) یاد بگیرید که چگونه اعضای بدن خود را نرمش دهید.برای نرمش دادن گردن، سر خود را به جلو و عقب و چپ و راست و طرفین خم کنید. هرگز سر خود را در اطراف گردن به صورت دایره وار نچرخانید. این عمل باعث صدمه زدن به مفاصل گردن شما می شود.


?) اگر مدت زیادی به تایپ کردن مشغول شدید برای چند لحظه مچ دستان خود را به صورت دایره وار چرخانده و ورزش دهید. اینکار باعث جلوگیری از ابتلا به سندرم تونلی مچ دست می شود.


?) از قوز کردن به سمت جلو و روی صفحه کلید خودداری نمایید. اگر عادت به چنین کاری دارید این تمرین را انجام دهید: ابتدا دستان خود را باز کنید تا حدی که مثلا می خواهید کسی را در آغوش بگیرید. مچ دستان را چندین بار به طرف خارج بچرخانید، بصورتیکه انگشت شصت شما به طرف به طرف بالا و عقب بازی کند، و نیز شانه های خود را به عقب بدهید.این حرکت کششی اعضای بدن شما را در خلاف جهتی که قوز می کنید بازی می دهد.در این حین شما کشش خوبی را در قسمت بالای سینه خود احساس می کنید.


?) ماهیچه های سرینی و بطنی خود را منقبض کنید و چند لحظه همانطور منقبض آنها را نگه داشته و سپس رها کنید. در طول روز هر چند دقیقه یکبار این کار را را تکرار کنید.


?) با حرکات کششی بازوان و پاها و گردن خود را نرمش دهید و همانطور که نشسته اید آنها را بچرخانید. در زمان راه اندازی مجدد رایانه یا در زمان اخذ فایل های با حجم بالا از یک شبکه، از فرصت پیش آمده استفاده بهینه کرده و استراحت کنید.از جای خود بلند شوید و نرمشهای دیگری را امتحان کنید مثل بلند شدن و نشستن، جلو عقب رفتن، پریدن البته مواظب پوز خند همکاران خود نیز باشید .


??) از ابزار ورزشی استفاده کنید .یک نوع ابزار ورزشی سبک و ارزان و کوچک هستند که برای تقویت عضلات ساعد و بازو مناسب هستند . مواقعی که باید چیزی را هم از روی کاغذ و هم از روی صفحه نمایش بخوانید معمولا از دستان خود استفاده نمی کنید. در این هنگام می توانید از این ابزار استفاده کنید .


??) باند های پلاستیکی ارزان و سبک و کوچکی هستند که میتوانند برای مواردی که در مرحله شماره ? گفته شد استفاده نمائید. برای مثال زمانی که حرکات کششی برای بازو انجام می دهید میتوانید از این باند پلاستیکی استفاده نمائید .


??) هر چند لحظه یکبار چند نفس عمیق بکشید. اگر برایتان امکان دارد جایی این نفس ها را بکشید که مقداری هوای تازه وارد شش های شود.


??) نوعی توپ وجود دارد که به عنوان صندلی و نشیمنگاه استفاده می شود و میز و صندلی هایی است که در محل نشیمنگاه خود دارای این توپ ها هستند . اگر از این نوع صندلی ها استفاده می کنید سایز بزرگ ان را تهیه نموده که فضای نشستن بیشتری داشته باشد. طوری روی صندلی بنشینیدکه کمرتان صاف و ثابت باشد. استفاده از خود این توپ ها موثر تر است هر چند صندلی که دارای این توپ ها می باشد برای محیط دفتر مناسبتر و کارامد تر است .


در زمانی که مشغول تماشای تلویزیون یا در حال حرف زدن با تلفن هستید بنشینید و با حرکت موزون و تمارین هماهنگ به سمت بالا و پائین بدن خود را بازی دهید. هنگامی که مشغول تایپ کردن هستید میتوانید از خود توپ استفاده کنید، البته باید بدانید که این روش بهترین روش نشستن جهت جلو گیری از ابتلا به سندرم تونلی مچ ها و زرد پی نیست.


در این قسمت نیز، نرمش های ساده ای که باعث بهبود سلامتی و وضعیت جسمی شما هنگام کارکردن با رایانه می شود را پیش می گیریم .
??) در زمانی که نشسته اید ، پاهای خود را به روی پنجه برده و دوباره به زمین بگذارید ,آن قدر این کار را انجام دهید که پاهایتان کمی خسته شود، ده دقیقه دیگر این کار را ادامه دهید و این کار را برای یک ساعت به صورت مدام انجام دهید . این حرکت باعث تقویت ساق پا های شما می شود .


?? ) یک بطری آب در کنار خود داشته باشید و عادت کنید که هر نیم ساعت آب بنوشید . اگر این عمل را دائما انجام دهید احساس خواهید کرد که هوشیار تر هستید و در دراز مدت لاغر خواهید شد .


نکات
• صندلی خود را به عقب برده و به کمر خود زاویه بیشتری از نود درجه بدهید .


• از سلامت چشمان خود غافل نشوید . خیره شدن به یک چیز مثل یک صفحه نمایش برای یک مدت طولانی برای چشمان شما مضر است، پس به چشمان خود استراحت داده و از پنجره به بیرون نظاره کنید و به چیز هایی با مصافت های دور تر نگاه کنید تا سلامت چشمی خود را حفظ نمائید .اگر از نمایش گر هایLCD استفاده کنید بهتر است . چون دیدن صفحه آنها برای چشم آسانتر است . اپتومتریست ها به شما پیشنهاد می کنند اگر زمان طولانی را به تماشای صفه نمایشگر مشغول هستید از قانون ?? - ?? -?? پیروی کنید،این قانون می گوید که پس از هر بیست دقیقه نگاه کردن به صفحه نمایش،باید بیست ثانیه به شیئی که بیست فوت از شما دور تر است نگاه کنید .


• تا زمانی که چیزی در حال حرکت است ،به شما کمک خواهد شد تا اندامتان در وضعیت بهتری نگه داشته شود . حرکات ثابت باعث سوختن کالری و کمک کردن به سلامت شما می شود . باید توجه داشت که انجام این تمارین در حین کار کردن با کامپیوتر با وجود موثر و کمک بخش بودن هیچ گاه جایگزین مناسبی به جای باشگاه رفتن و یک ورزش مستمر نیست .


• ثابت و بی حرکت ننشینید .تحرک و جا به جا شدن در زمان نشستن راه مناسبی برای حفظ سلامت حرکت بدن است و همینطور ضربه زدن به پا،زیاد سرو صدا نکنید چون سر وصدا دیگران را اذیت می کند .


• همیشه آب برای نوشیدن در کنار خود داشته باشید .


• اگر تنها هستید برای چند لحظه کامپیوتر را خاموش کنید و نرمش کنید . اگر با موبایل حرف میزنید بایستید و حرکات کششی انجام دهید , پاهای خود را بالا ببرید و یا هر کاری که موجب جنب و جوش خود در زمان استراحت می شود، ادامه دهید و حرکت کنید .


• از نرمش هایی استفاده کنیدکه ماهیچه های رو به روی هم و متضادرا ترکیب می کند ( عضله خم کننده و عضله منبسط کننده ها مثل عضله های دو سر و سه سر ) این یک تمرین خوب و مناسب است. دستان خود را به هم قلاب کنید طوری که کف دستهایتان رو به روی هم باشد. با کف یک دست به سمت پائین و با کف دست دیگر به سمت بالا فشار بیاورید .


• اگر یک دونده هستید میتوانید روی زمین بنشینید و همزمان حرکات کششی را در حین کار با کامپیوتر انجام دهید . با این کار در وقت خود نیز صرفه جویی کرده اید .


• گوش کردن به موسیقی در حین کار باعث تحریک شدن بدن به تکان خوردن و دور کردن استرس از ان است. یک دستگاه پخش موسیقی کوچک برای این کار مناسب تر است .


• توپ های تعادلی وجود دارند که با نشستن روی آنها در حین انجام کار و ثابت نگه داشتن بدن روی آن به سوختن کالری بدن کمک می کند . اگر امکان تعویض صندلی خود با این توپ ها را در محیط کار ندارید آن را با صندلی کامپیوتر خود در خانه عوض کنید .


• از نرمش های Kegel در حال نشستن و کار کردن با کامپیوتر استفاده کنید .


توجه :
• بدن شما به نرمش های بیشتر از آنچه که گفته شد نیاز دارد اما پیروی از مراحل مذکور باعث کمک کردن به سلامت و تعادل نحوه زندگی شما می شود .


• اگر این نرمش ها به صورت متعادل انجام نشود ممکن است باعث عرق کردن شود که چهره خوشی در محیط کاری ندارد . به خاطر داشته باشید که این نرمش ها برای جلو گیری از خشک شدن بیش از حد بدن است،پس جدیت خود را برای رفتن به باشگاه ورزشی از دست ندهید


» نوید

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 87/5/3:: 5:54 صبح     |     () نظر
 
نکاتی برای خرید چاپگر

نکاتی برای خرید چاپگر

چاپگر یکی از تجهیزات جانبی کامپیوتر است که در انواع مختلفی چون لیزری، جوهرافشان، سوزنی، چندکاره، فروشگاهی، بانکی و ... در بازار موجود است و برحسب نوع، مارک و قابلیت‌هایی که دارند از قیمت‌های مختلفی برخوردارند.

انتخاب این کالا نیز بستگی به نوع و نحوه مصرف کاربران دارد.

به عبارتی یک کاربر هنگام خرید چاپگر در وهله اول باید مشخص کند چاپگر را با چه هدفی و برای انجام چه کاری و با چه حجمی تهیه می‌کند.

یکی از فروشندگان چاپگر در خیابان ایرانشهر می‌گوید: به طور کلی هنگام خرید یک چاپگر باید به عواملی چون دقت چاپ (RESOULUTION)، سرعت چاپ، کیفیت چاپ، ویژگی‌های جانبی چاپگر توجه شود. وی می‌گوید: امروزه اکثر چاپگرها از دقت چاپ استانداردی معادل 600×600 نقطه در اینچ پشتیبانی می‌کنند که این میزان دقت باعث به وجود آمدن تصاویری با وضوح بالا می‌شود.

وی می‌افزاید: به طور عمومی چاپگرهای جوهرافشان دقتی در حدود 1200×2400 نقطه در اینچ دارند که این میزان دقت در مدل‌های جدید به حدود 1200×4800 افزایش یافته است. وی دقت استاندارد چاپگرهای لیزری تک کاره‌ را نیز 600×600 نقطه اینچ معرفی کرد که چاپگرهای لیزری جدید دقتی حدود 1200×1200 نقطه در اینچ دارند.

پرینتر

این فروشنده در مورد سرعت چاپگر نیز می‌گوید: تعداد صفحاتی که چاپگرهای جوهرافشان موجود در بازار ادعای چاپ آن را دارند، در حالت چاپ متن بین 5 تا 21 صفحه در دقیقه است، اما در تست‌های انجام گرفته در چاپ متن چاپگرها در حدود 2 تا 7 صفحه را توانستند به چاپ برساند.

همچنین در چاپ صفحات گرافیکی کارخانه‌های سازنده ادعا کرده‌اند که چاپگرها در حدود 2 تا 15 صفحه در دقیقه چاپ می‌کنند. ولی در تست‌های انجام گرفته سرعت چاپ واقعی آنها در حدود 1 تا 3 صفحه در دقیقه است. در چاپگرهای لیزری نیز موضوع همین طور است. یک چاپگر لیزری تک رنگ، در چاپ متن قدرت چاپ 10 تا 18 برگ را در دقیقه دارد که تقریبا نصف مقداری است که توسط کارخانه‌ها ادعا می‌شود.

چاپگرهای لیزری رنگی در چاپ تصاویر گرافیکی حدود 1 تا 4 برگ در دقیقه را به چاپ می‌رساند که این مقدار چیزی در حدود یک به هشت مقداری است که خود شرکت اعلام می‌کند. پس همیشه نباید در خرید چاپگر فقط به مشخصاتی که روی چاپگر نوشته شده است، اتکا کرد و باید از کسانی که به طور عملی از آن وسیله استفاده کرده‌اند، سوال شود. چون بهترین بررسی استفاده از وسیله است.

این فروشنده افزود: یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در زمان خرید چاپگر باید به آن دقت کرد، کیفیت چاپ است. کیفیت چاپ بسته به نوع کارایی و مصارف کاربران متفاوت است.

اگر شما به چاپ متن‌های نوشتاری با کیفیت بالا نیاز دارید، تقریبا تمام چاپگرهای رنگی و سیاه و سفید لیزری در بازار، متن‌های نوشتاری را به خوبی چاپ می‌کنند.در چاپ تصاویر گرافیکی و عکاسی، نیز چاپگر جوهرافشان انتخاب مناسبی برای کاربران عمومی تا غیرحرفه‌ای است.

نکته‌ای دیگر که باید در خرید چاپگر به آن توجه کرد امکانات جانبی چاپگر است که باعث تسهیل استفاده از آن در کارهای مختلف می‌شود.

 

 منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط:

پرینت پوستر با پرینتر معمولی!


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 87/4/30:: 11:41 عصر     |     () نظر
 
کد برای همه سایتها و وبلاگها
 name="ehsan_linkbox" src="http://7download.ir/linkbox/index.php" width="500" height="250" scrolling="yes" marginwidth="1" marginheight="1" border="1" frameborder="1"></>
</p>

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 87/4/21:: 6:41 صبح     |     () نظر
 
پیرزن 75 ساله رکورددار اتصال به اینترنت
پیرزن 75 ساله رکورددار اتصال به اینترنت !
 


یک زن 75 ساله سوئدی موفق شد با 40 گیگا بایت بر ثانیه رکورد سرعت جستجوی در اینترنت را بشکند



سیگبریت لاثبرگ 75 ساله اهل "کارلستاد" سوئد توانست تنها با استفاده از یک رایانه شخصی خانگی با سرعت 40 گیگابایت برثانیه بیش از هزار و 500 کانال تلویزیون را از راه اینترنت روی "دی وی دی" بارگذاری کند. براساس گزارش روزنامه سوئدی "لوکال"، پیتر لاثبرگ پسر این زن سالمند براساس توافقی که با شرکت "سیسکو سیستم" با هدف نشان دادن پتانسیل های خاص فیبرهای دیداری انجام داده بود، این سرعت بالا را برای استفاده مادرش گرفته است. به این ترتیب این زن توانست نام خود را به عنوان تنها فرد 75 ساله تکنولوژیکی دنیا در تاریخ انفورماتیک به ثبت برساند.


مسعود جون:: 19/3/1387:: 10:46 صبح |

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 87/4/21:: 6:24 صبح     |     () نظر
 
+ 5 سایت برای آپلود فایل هایتان

برای اینکه بخواهید فایلهای مورد نظرتان را در اینترنت ذخیره نمایید انتخاب های متفاوتی وجود دارد ، بعضی از آنها بخوبی کار نمی‌کنند و بعضی دیگر کارکردی پیچیده دارند و یا از تبلیغات آزار دهنده استفاده میکنند ، از طرفی پایین بود سرعت اینترنت مشکلی دیگر پیش روی کاربران ایرانی میگذارد که همین امر انتخاب یک سرویس مناسب را برای آنها مشکل میکند.
تا بحال با سرویس های زیادی از این دست آشنا شده اید که هر کدام امکانات گوناگونی در اختیار کاربران قرار میدهند ، در ادامه این مطلب قصد دارم تا به معرفی 5 وب‌سایت دیگر در این زمینه بپردازم که علاوه بر سادگی ، امکانات خوبی در اختیار شما میگذارند.



Dropboks : این سایت که از تکنولوژی ajax بهره میبرد نهایت سادگی را به شما نشان میدهد ، تنها چیزی که میبینید یک فروم آپلود و لیست فایلهای ذخیره شده است ، DropBoks فضایی برابر با 1 گیگا بایت در اختیار شما میگذارد و محدودیت حجمی هر فایل برای آپولد 50 مگابایت است همچنین برای استفاده از ان ثبت نام ضرورتی ندارد.


 


Ewedrive : بعد از ثبت نام به شما یک آدرس اختصاصی همراه با 1 گیگا بایت فضا اختصاص داده میشود که میتوانید آن را بصورت عمومی یا خصوصی انتخاب کنید. هیچ محدودیتی برای حجم آپلود و دانلود وجود ندارد و همچین میتوانید از قابلیت رمزنگاری (encryption ) بر روی فایلهایتان استفاده کنید


 


OneDump : آیا میخواید فایلهایتان را سریع آپلود کنید ؟ نگران نباشید چون onedump به شما کمک میکنید ، در onedump شما قادر خواهید بود هر بار تا 10 فایل 5 مگابایتی که شامل عکس ، text و فایل صوتی است را بدون محدودیت حجمی ذخیره نمایید.
استفاده از این سایت احتیاجی به ثبت نام ندارد و همچنین این قابلیت را به شما میدهد تا بتوانید برای فایلهای خود پسورد تعیین نمایید. علاوه بر اینها شما قادر خواهید بود تا از طریق ارسال ایمیل فایلهای مورد نظرتان را نیز در آن آپلود نمایید.



Dropsend : در واقع یک سرویس برای ارسال فایلهای حجیم از طریق ایمیل است اما شما میتوانید از آن برای ذخیره فایلهایتان نیز بهره ببرید. در حالت رایگان این سایت فضایی برابر با 250 مگابایت در اختیارتان قرار میدهد که برای در اختیار گرفتن فضای بیشتر نیاز به پرداخت پول دارید.



JustUpIt : این سایت نیاز به ثبت نام ، پرداخت پول یا نصب نرم افزار ندارد، تنها کافیست تا آن را باز کرده و فایل خود را تا حجم 120 مگابایت در آن ذخیره نمایید و در صورت نیاز لینک آن را برای دوستان خود نیز ارسال نمایید. این سایت هیچگونه محدویت حجمی ندارد و برای مواقعی که نیاز دارید تا سریعاً یک فایل را آپلود کنید بسیار کارامد است.



کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 87/3/26:: 6:36 صبح     |     () نظر
<      1   2   3   4      
درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
upturn یعنی تغییر مطلوب
حاج آقاشون
همفکری
EMOZIONANTE
عاشقان
به سوی فردا
عشق و شکوفه های زندگی
اگه باحالی بیاتو
دیار عاشقان
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
(( همیشه با تو ))
در انتظار آفتاب
خورشید تابنده عشق
آیینه های ناگهان
تمیشه
***جزین***
((( لــبــخــنــد قـــلـــم (((
پرسه زن بیتوته های خیال
ای لاله ی خوشبو
همنشین
به وبلاگ بیداران خوش آمدید
گل رازقی
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی
وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی
مذهبی فرهنگی سیاسی عاطفی اکبریان
آخرالزمان و منتظران ظهور
جمله های طلایی و مطالب گوناگون
لیلای بی مجنون
به سوی آینده
عشق سرخ من
یا امیر المومنین روحی فداک
نگاهی به اسم او
ایران
آموزه ـ AMOOZEH.IR
و رها می شوم آخر...؟!!
جلوه
بی نشانه
PARSTIN ... MUSIC
رهایی
قعله
دارالقران الکریم جرقویه علیا
alone
منتظر ظهور
علی اصغربامری
پارمیدای عاشق
دلبری
نظرمن
هو اللطیف
افســـــــــــونگــــر

جاده های مه آلود
جوان ایرانی
hamidsportcars
پوکه(با شهدا باشیم)
*پرواز روح*
عصر پادشاهان
جمعه های انتظار
سپیده خانم
هادرباد شناسی (روستایی در شرق شهرستان بیرجند) HADERBAD SHENASI
بندیر
شقایقهای کالپوش
لنگه کفش
د نـیـــای جـــوانـی
قلمدون
نهان خانه ی دل
مهندسی مکانیک ( حرارت و سیالات)-محی الدین اله دادی
گل باغ آشنایی
یه گفتگوی رودر رو
پرواز تا یکی شدن
بچه مرشد!
سکوت ابدی
وبلاگ عقل وعاقل شمارادعوت میکند(بخوانیدوبحث کنیدانگاه قبول کنید)
*تنهایی من*
سرای اندیشه
SIAH POOSH
بلوچستان
خاکستر سرد
شجره طیبه صالحین ،حلقه ریحانه
شوالیه سیاه
خندون
هم نفس
آسمون آبی چهاربرج
محفل آشنایان((IMAN))
.:: بوستان نماز ::.
ای نام توبهترین سر آغاز
هه هه هه.....
سه ثانیه سکوت
►▌ استان قدس ▌ ◄
بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد.

مهر بر لب زده
نغمه ی عاشقی
امُل جا مونده
هفت خط
محمد جهانی
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
ارتش دلاور
نگاهی نو به مشاوره
طب سنتی@
فانوسهای خاموش
گروه تک تاز
مقاله،پایان نامه،پرو‍ژه،کتاب الکترونیک،تحقیق،جزوه،نمونه سوال و..
سیب سبز
دانشگاه آزاد الیگودرز
فریاد بی صدا
اکبر پایندان
کانون فرهنگی شهدای شهریار
پژواک
تخریبچی ...
عاشقانه
geleh.....
بــــــــــــــهــــــــــــار
****شهرستان بجنورد****
وبلاگ آموزش آرایشگری
یک کلمه حرف حساب
پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ...
«حبیبی حسین»
..:.:.سانازیا..:.:.
+
یــــــــــــــــاســــــــــــــــــــمـــــــنــــ
حوض سلطون
شب و تنهایی عشق
داستانهای واقعی روابط عمومی Dr.Rahmat Sokhani
دلدارا
پناه خیال
مجله اینترنتی شهر طلائی
جوک بی ادبی
عاطفانه
آقاشیر
امامزاده میر عبداله بزناباد
قرآن
دریـــچـــه
بـــــاغ آرزوهــــا = Garden of Dreams
صراط مستقیم
من بی تو باز هم منم ...
عشق در کائنات
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
سروش دل
تنهایی
روانشناسی آیناز
کـــــلام نـــو
جبهه مقاومت وبیداری اسلامی
بصیرت مطهر
سایت جامع اطلاع رسانی برای جوانان ایرانی
آوای قلبها...
اَللهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
تنهایی افتاب
نمایندگی دوربین های مداربسته
کوسالان
امام مهدی (عج)
@@@گل گندم@@@
سفیر دوستی
کافه محلی است برای جمع شدن وسرچشمه آغاز زایش هرچشمه است
کلبه عشق
تنهایی......!!!!!!
دریــــــــای نـــور
کربلا
جوکستان بی تربیتی
کلبهء ابابیل
وبسایت رسمی مهندس امیر مرتضی سعیدی ایلخچی
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
جـــیرفـــت زیـبا

سارا احمدی
مهندسی عمران آبادانی توسعه
ققنوس...
حزب الله
««« آنچه شما خواسته اید...»»»
ashegh
طاقانک
تک درخت
تراوشات یک ذهن زیبا
سکوت سبز
هر چی بخوای
پیامنمای جامع
پرنسس زیبایی
بوی سیب BOUYE SIB
@@@این نیزبگذرد@@@
بادصبا
ಌಌتنهاترین عشق یه عاشق دل شکستهಌ᠐
راز رسیدن به شادی و سلامتی
معارف _ ادبیات
پوست مو زیبایی
تنهای تنها
آخرین صاحب لوا
جاده مه گرفته
دخترانی بـرتر از فــرشته
دلـتنگـ هشـیگـــــــــی
تبسمـــــــــــــــی به ناچار
ماتاآخرایستاده ایم
سایت روستای چشام (Chesham.ir)
مستانه
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ناز آهو
گیسو کمند
جــــــــــــــــوک نـــــــت
عکس سرا- فقط عکس
عکس های عاشقانه
حقوق دانشگاه پیام نور ایلام
تیشه های اشک
فقط خدا رو عشقه
پاتوق دوستان
بنده ی ناچیز خدا
آزاد
ارمغان تنهایی
فقط عشقو لانه ها وارید شوند(منامن)
سلام آقاجان
ردِ پای خط خطی های من
منطقه آزاد
علی پیشتاز
تنهاترم
محمدمبین احسانی نیا
یادداشتهای فانوس
دوست یابی و ویژگی های دوست
کد تقلب و ترینر بازی ها
ستاره سهیل
داستان های جذاب و خواندنی
عاشقانه
گدایی در جانان به سلطنت مفروش
یادداشتهای من
شــــــهدای روستای مـــکـــی کوهسرخ
سرافرازان
*bad boy*
سرزمین رویا
برای اولین بار ...
خاطرات و دل نوشته های دو عاشق
چون میگذرد غمی نیست
بازگشت نیما
دهیاری روستای آبینه(آبنیه)
روستای زیارتی وسیاحتی آبینه(آبنیه)باخرز
سایه سیاه
رازهای موفقیت زندگی
دوره گرد...طبیب دوار بطبه...
* ^ــ^ * تسنیم * ^ــ^ *
بچه های خدایی
مرام و معرفت
خوش آمدید
The best of the best
بوستان گل و دوستان
صفیر چشم انداز ایران
من.تو.خدا
۞ آموزش برنامه نویسی ۞
شبستان
دل شکســــته
یکی هست تو قلبم....
برادران شهید هاشمی
شهداشرمنده ایم _شهرستان بجنورد
یامهدی
تنها هنر
دل نوشته
صوفی نامه
har an che az del barayad
منتظر نباش تا پرنده ای بیاید و پروازت دهد در پرنده شدن خویش بکوش
شجره طیّبه

دانلود هر چی بخوایی...
نور
Dark Future
مجله مدیران
S&N 0511
**عاشقانه ها**
پنجره چهارمی ها
AminA
نسیم یاران
تبیان
صدای سکوت
(بنفشه ی صحرا)
اندکی صبر سحر نزدیک است....
ابهر شهر خانه های سفید
عشق
ترانه ی زندگیم (Loyal)
توشه آخرت
قـــ❤ــلـــــب هـــــای آبـــــی انــ❤ـــاری
جزتو
ترخون
عشق پنهان
@@@باران@@@
شروق
Manna
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا
پرسش مهر 8
دریایی از غم
طره آشفتگی
...ترنم...
Deltangi
زیبا ترین وبلاگ
ارواحنا فداک یا زینب
علمدار بصیر
کرمان

عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین
عطش (وبلاگ تخصصی ماه محرم و صفر)
قمه‏زنی سنت یا بدعت؟
سلام
عطش
حضرت فاطمه(س)
♀ ㋡ JusT fOr fuN ㋡ ♀
اواز قطره
محمد قدرتی Mohammad Ghodrati
آرشیو یادداشت‌ها
دینی
گلچینی از جغرافیای طبیعی و تاریخی افغانستان
آثارتأریخی افغانستان
گلچینی از تاریخ جهان و افغانستان
میراث گرانبهای گذ شتگان چراغی است برآیند گان
کابل و ولایات افغاانستان عزیز
زبان شرین پارسی
وازه نامهء هم زبانان
ادبیات و هنر
پرواز خیال
شعر و ادب
اى الهه عشق مادر!
عاشقانه ها
موزیک و اشعار آهنگهای بهترین اوازخوان افغان احمد ظاهر و دیگران
سیاسی
جامعه شناسی -مردم شناسی
دانستنیهای جالب
طب ورزش صحت وسلامتی
مسائل جنسی خانه و خانواده
آموزش زیبایی
روانشناسی
طب سنتی و نسخه های پزشکی با گیاهان دارویی
غذا موادغذائی و اشامیدنیها
خواص میوه ها و سبزیجات
اخبار
زندگینا مه
داستانهای کوتاه و آموزنده
نجوم فضا وفضانورد ی
کمپیوتر انترنیت و وب نویسی
لطیفه ها اندرز ها و پیامهای کوتاه خواندنی و عالی
طنز
تقویم هجری شمسی اوج درایت فرهنگی ما
سرگرمی ها
معرفی کتاب
تصویر عکس ویدئو فلم
بهترین های خط
جالبترین کارتونها
طالع بیی
یادداشتها
قوانین خواب و رویا وتعبیرخواب
تبریکی و تسلیت
داغ غربت
علمی
تاریخی و اجتماعی
خانهء مشترک ما زمین
اشعار میهنی رزمی و سیاسی
هوا و هوانوردی
آموزش و پرورش
معانی اصطلاحات و تعاریف
دنیای عجاء‏بات