سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه در راه خدا با کسی برادری کند، خداوند در بهشت، او را به چنان منزلت والایی برمی کشد که با دیگر اعمالش بدان دست نمی یابد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
یادداشتها و برداشتها
 
...•¤**¤•. آموزش خودهیپنوتیزم Relaxation .•¤**¤•...

  < language=java>var CC=0; var CommAr=[47];

.•¤**¤•. متن زیر توسط  نیــم نــام نوشته شد .•¤**¤•.   

عنوان متن + ...•¤**¤•. آموزش خودهیپنوتیزم Relaxation .•¤**¤•... دوشنبه 30 اردیبهشت 1387  ساعت 12:17 صبح

سلام دوستان عزیز
در ابتدا فرارسیدن ایام فاطمیه رو به همگی شما تسلیت میگم
بنا به درخواست جمعی از دوستان تو این بخش نحوه رسیدن به حالت ریلکسیشن (که در مطلب قبلی با اون آشنا شدین) رو براتون توضیح میدم ...
امیدوارم با بکار گیری هرچه مطلوبتر این روش به روحیه ای سرشار از شادابی و نشاط همراه با آرامشی خواص دست پیدا کنید و این روش را بکار بگیرید و تاثیر مطلوب اونو تو زندگی تون شاهد باشید ...
فقط تنها خواهشی که دارم اینه که تمامی 11 مرحله زیر رو بادقت بخونید و به ترتیب بکار بگیرید ، انشاالله که به بهترین حالت از آرامش روحی دست پیدا میکنید :
1-     شروع خواب مصنوعی :
اول بدنبال مکانی ساکت و دنج بگردید ، آروم روی صندلی راحتی بشینید و یا در جایی نرم دراز بکشید (گذاشتن موسقی ای آروم یا صدای طبیعت می تونه کیفیت کار رو بهتر کنه) . بعد چشمهاتونو ببندید و از 10 تا 1 به صورت معکوس بشمارید بطوریکه شماره ها رو یک در میون با دم و بازدمتون تنظیم کنید ، مثلاً شماره 10 ، نفسی عمیق بکشید و 15 ثانیه نگهدارید بعد با شماره 9 بیرون بدین و همینطور تا آخر ... در ضمن تصور کنین لحظه به لحظه و با هر شماره بدنتون سنگینتر می شه .



2-     شل کردن پاها :
اول از همه پای راستتونو از انگشتانش تا زانو تو ذهنتون مجسم کنید . خوب اونو احساس کنید و تو ذهنتون تصور کنین که تمام اجزای اون مثل خمیر شل ، گرم و سنگین شده ، سنگین سنگین ، این کلمه رو 5 بار تکرار کنین ، وارد پا ، ساق پا ، ران و ... همه و همه شل ، سنگین و گرم شدن بعد همینطور پای چپ (برای اینکار میتوانین تو ذهنتون 5 بار به پاهاتون دستور بدین که آروم ، سنگین و گرم شو و بگین لحظه به لحظه پاهام گرمتر و سنگینتر و شل تر میشن . احساس سه کلمه گرم ، سنگین و شل رو مدام تو ذهنتون تکرار کنین .
3-     شل کردن تنه :
حالا یک نفس نیمه عمیق و آروم بکشید و همه بدنتون رو شل کنین . حالا عظلات شکم ، سینه ، سرسینه ها و پهلوهاتون رو آروم آروم شل کنین ، فکر کنین تمام قسمتهای بدنتون شل و ول شدن ، پس این قسمتها رو ، راحت ، شل ، سنگین و گرم شده تجسم و باور کنین ، میتوانین 5 بار تو ذهنتون بگین از کمر تا کتفم شل و سنگین شده و لحظه لحظه گرمتر و شل تر و روانتر می شه . (به تصویر کشیدن اجزاء بدن تو ذهنتون به صورت ماده ای مثل خمیر یا هر ماده ای که در حال وا رفتن و روان شدن باشن خیلی کمکتون می کنه) .
4-     شل کردن دستها :
منظورم قسمت مچ دستتون تا انشگتاتون هست ، پس به ترتیب اول دست راست و بعد چپ خودتون رو شل و ول کنین ، دقیقاً مثل مراحل قبل ، یعنی تصور کنین تمامی اجزاء دست مورد نظر شل و سنگین شده . بهتره از نوک انگشتاتون شروع کنین و 5 بار با خودتون بگین دست چپم شل و سنگین شده ، آروم و ول شده .
5-     شل کردن کتفها و بازوها :
حالا نوبت کتفها و بازوهاتونه که شل ، سنگین و بدون هیچ انقباضی قرار بدین (دقیقاً مثل اعضای قبلی رفتار کنین) ، می تونین تصور کنین همینطور که بازوهای شما سنگین ، شل و گرم می شن کم کم مثل خمیری نرم ، شل و ول به سمت پاهاتون ول میشن .
6-     شل کردن سر :
اینبار نوبت عظلات گردن ، فک ، چونه ، صورت ، لبها ، گونه ها ، پیشونی ، گوشها ، ماهیچه ها ی زیر چشم و موهاتون رسیده . تصور کنین اصلاً اختیار این قسمتها دست شما نیست و همشون شل ، گرم و سنگین و بصورت مایع شدن ، ولشون کنین و تو ذهنتون ببینین صورتتون آروم و آسوده شل شده است .
7-     چسبوندن پلکها :
حالا تصور کنین پلکهاتون خیلی محکم به هم چسبیدن ، یعنی فکر کنین اونا رو با قویترین چسب دنیا به هم چسبوندن و شما تو ذهنتون مجسم کنین که به هیچ وجه نمیتونین چشمهاتون رو از هم باز کنین آروم آروم عظلات صورتتون رو شل کرده و ولشون کنین .
8-     پاک کردن آلودگیها :
در این مرحله تو ذهن و خیال خودتون تصور کنین هوایی زلال و شفاف (ترجیحاً دیده شدنی) با تنفس تو ریه هاتون می فرستین ، بطوریکه این هوا نه تنها تو ریه ها بلکه به تمام سلولها و اتمهای اجزای دیگه بدنتون هم وارد میشه و همه عظلات داخلی و ماهیچه ها و مغزتون رو پاک پاک پاک ، صاف و زلال و شفاف میکنه و به همین خاطر هوای داخل بدنتون سیاه رنگ میشه ، پس تو بازدم ، اون رنگ سیاه که در واقع بیماریها ، نقطه ضعف ها ، ناراحتی ها و مشکلاتتونه بیرون میدین . این تنفس دم پاک و بازدم سیاه رنگ رو چندین بار تکرار کنین و تصور کنین که با بیرون رفتن تنشها و بیماریها به صورت دود سیاه ، لحظه به لحظه شادابتر و سرحالتر می شین و رفته رفته رنگ سیاه بازدم هاتون هم کمتر میشه تا اونجا که هم دم  و هم بازدمتون زلال و شفاف و پاک می شن و در واقع تمام سلولهای بدنتون رو پاک و تمیز و جوانتر شده می بینین .
9-     افزودن به کیفیت آرامش :
تصور کنین کنار دریا تو ساحلی بسیار زیبا یا کنار رودخونه ای جنگلی یا تو باغی سرسبز و آروم یا روی تشکی نرم و لطیف یا قایقی راحت وسط اقیانوسی آرام زیر گرمای مطلوب خورشید و نسیم خنک پرطراوتی (و خلاصه هر مکان و فضای آرامشبخشی که بودن در آنجا را دوست دارید) دراز کشیدین ، احساس کنید که نسیم دریا یا صدای آب شما را آرومو آرومتر میکنه ، خورشید به صورت حرارتی مطبوع به شما می تابه و بدنتون رو نوازش و گرم می کنه ، حالا تو ذهنتون بگیین لحظه به لحظه آرومتر می شم ، دستام ، پاهام ، کمرم ، سینه ام ، شکمم ، عضلات صورتم همه سنگین و سنگین تر میشن . دست چپم ، سنگین شده سنگین سنگین ، دست راستم شل و آروم شده سنگین سنگین ، گرم گرم ، هر نفسی که می کشم مشکلات ، تنشها ، بیماریها و انقباضها از بدنم خارج میشه و من آروم و راحتم ، پاهام ، سینه ام و سرم سنگین و گرمن ، من راحتم من آرومم ، در اوج نشاط و آرامش ، آسوده و راحت ، رها و آزاد و شاد و امیدوار . (دقت کنید که تکرار کردن این کلمات و تصور کردن دوباره اجزای بدنتون به صورتی آروم خیلی تو کیفیت آرامشتون تاثیر میذاره) .
10-  تلقین خواسته ها :
تو این مرحله ، همونطور که از اسمش پیداست ، هر چی دلتون میخواد و هر آرزویی دارین به صورت جمله ای کوتاه تو ذهنتون تکرار کنین مثلاً بگین من هر لحظه به لحظه و روز به روز از هر لحاظ بهتر می شم یا من در درسها یا کارم موفق هستم ، یا من ثروتمندم ، یا من سالمم . حتماً این جملات رو به زبان حال (نه اینکه از این به بعد میخواهم باشم) و مثبت بیان کنین (یعنی از کلمات منفی و کلمه نه استفاده نکنین) . جمله هاتون رو چندین بار تکرار کنین و تصور کنین که به هدف خودتون رسیدین . دوستانتون رو ببینین که برای شما خوشحالند ، صداها را بشنوید که به شما تبریک می گن ، دوستان و آشنایان شما رو تو بغل گرفته و می بوسن و موفقیتتون رو بهتون تبریک میگن ، تو این لحظه شما احساس بسیار بسیار خوبی دارین (خوش به حالتون) .
11- بیدار شدن از خواب مصنوعی :
حالا نوبت بیدار شدن از خواب هستش ، آروم آروم از 1 تا 10 بشمارین ، با هر شماره تنفستون رو تندتر کنین (کوتاه و سریع) ، و به خودتون بگین وقتی به 10 برسم چشمهام رو باز می کنم ، شاداب و سرحالم ، کاملاً با نشاط و سرحال ، خوشحال و پر انرژی . انگشتای پای راستتون رو تکان بدین ، بعد انگشتای پای چپ ، ساق پای راست و ساق پای چپ ، رانهاتون رو به حرکت دربیارین ، پاها رو بالا بیارین ، دستاتون رو تکان بدین ، گردنتون و عضلات صورتتون رو منقبض کنین . (تذکر مهم اینکه در مرحله 11 حتماً با تلقین معکوس ، حالت سنگینی و کرختی بدنتون رو حذف کنین مثلاً بگین پای چپم سبک شده ، دماش عالیه و خیلی راحتم ، همچنین حتماً تلقین کنین من بعد از بیداری شاد و سرحال و پر انرژی هستم ، همه ی اعضای بدنم در حالت عادی راحتتر و پر انرژی اند- بهتون گفته باشم اگه از خواب بیدار نشدین پای خودتونه) .
تقسیم کردن بدن به قسمت های بیشتر بخاطر این بود که عمل (تن آرامی) به آسونی امکانپذیر باشه . چون مغز فرمانهای جزئی رو سریعتر و بهتر از فرمانهای کلی اجرا میکنه . پس بدن خودتون رو قسمت به قسمت شل کنین تا به مرحله بالاتر ، مفیدتر و موثرتری از تن آرامی برسین .
ترتیب مثالها و جملاتی که تو این مراحل براتون توضیح دادم بدون شک ثابت نیستن ، بخصوص مراحل 8 ، 9 و 10 تا اونجا که میتونین از قوه تخیلتون استفاده کنین . طبیعتاً بعد از انجام یکی دوبار می تونین متناسب سیستم روحی ، جسمی و نیازهای خود اونا رو تغییر بدین و سعی کنین تمام مراحل رو برای خود سفارشی تر  (Customize)کنین .
همونطور که میدونین رفتن به حالت Relaxation و اعمال مشابه اون برای عوض کردن اجتماع یا آدمهای اطرافتون نیست بلکه روشی هست که شما رو با روحتون آشتی میده و قدرتهای نامتناهی ای که خداوند متعال در اختیارتون قرارداده رو به کنترل شما درمیاره تا بتونین در برابر محیط ، موقعیتها ، فرصتها و افراد اطرافتون بهترین تصمیم و عکس العمل رو بکار بگیرین ...
شرمنده که این مطلبم یکم که نه خیلی طولانی شد
ولی مطمئنم از خوندنش پشیمون نمیشین
حتماً این روش رو برای خودتون امتحان کنین و به دوستانتون هم پیشنهاد کنین که انجام بدن ...
منتظر نظراتتون هستم ، چنانچه به مطلب خواصی علاقه مندین از طریق کامنت بگین تا براتون بذارم
آرزو میکنم شاد ، سلامت ،موفق و جاوید باشید


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 87/3/26:: 5:53 صبح     |     () نظر
درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
EMOZIONANTE
حاج آقاشون
upturn یعنی تغییر مطلوب
همفکری
عاشقان
به سوی فردا
عشق و شکوفه های زندگی
اگه باحالی بیاتو
دیار عاشقان
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
(( همیشه با تو ))
در انتظار آفتاب
خورشید تابنده عشق
آیینه های ناگهان
تمیشه
***جزین***
((( لــبــخــنــد قـــلـــم (((
پرسه زن بیتوته های خیال
ای لاله ی خوشبو
همنشین
به وبلاگ بیداران خوش آمدید
گل رازقی
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی
وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی
مذهبی فرهنگی سیاسی عاطفی اکبریان
آخرالزمان و منتظران ظهور
جمله های طلایی و مطالب گوناگون
لیلای بی مجنون
به سوی آینده
عشق سرخ من
یا امیر المومنین روحی فداک
نگاهی به اسم او
ایران
آموزه ـ AMOOZEH.IR
و رها می شوم آخر...؟!!
جلوه
بی نشانه
PARSTIN ... MUSIC
رهایی
قعله
دارالقران الکریم جرقویه علیا
alone
منتظر ظهور
علی اصغربامری
پارمیدای عاشق
دلبری
نظرمن
هو اللطیف
افســـــــــــونگــــر

جاده های مه آلود
جوان ایرانی
hamidsportcars
پوکه(با شهدا باشیم)
*پرواز روح*
عصر پادشاهان
جمعه های انتظار
سپیده خانم
هادرباد شناسی (روستایی در شرق شهرستان بیرجند) HADERBAD SHENASI
بندیر
شقایقهای کالپوش
لنگه کفش
د نـیـــای جـــوانـی
قلمدون
نهان خانه ی دل
مهندسی مکانیک ( حرارت و سیالات)-محی الدین اله دادی
گل باغ آشنایی
یه گفتگوی رودر رو
پرواز تا یکی شدن
بچه مرشد!
سکوت ابدی
وبلاگ عقل وعاقل شمارادعوت میکند(بخوانیدوبحث کنیدانگاه قبول کنید)
*تنهایی من*
سرای اندیشه
SIAH POOSH
بلوچستان
خاکستر سرد
شجره طیبه صالحین ،حلقه ریحانه
شوالیه سیاه
خندون
هم نفس
آسمون آبی چهاربرج
محفل آشنایان((IMAN))
.:: بوستان نماز ::.
ای نام توبهترین سر آغاز
هه هه هه.....
سه ثانیه سکوت
►▌ استان قدس ▌ ◄
بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد.

مهر بر لب زده
نغمه ی عاشقی
امُل جا مونده
هفت خط
محمد جهانی
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
ارتش دلاور
نگاهی نو به مشاوره
طب سنتی@
فانوسهای خاموش
گروه تک تاز
مقاله،پایان نامه،پرو‍ژه،کتاب الکترونیک،تحقیق،جزوه،نمونه سوال و..
سیب سبز
دانشگاه آزاد الیگودرز
فریاد بی صدا
اکبر پایندان
کانون فرهنگی شهدای شهریار
پژواک
تخریبچی ...
عاشقانه
geleh.....
بــــــــــــــهــــــــــــار
****شهرستان بجنورد****
وبلاگ آموزش آرایشگری
یک کلمه حرف حساب
پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ...
«حبیبی حسین»
..:.:.سانازیا..:.:.
+
یــــــــــــــــاســــــــــــــــــــمـــــــنــــ
حوض سلطون
شب و تنهایی عشق
داستانهای واقعی روابط عمومی Dr.Rahmat Sokhani
دلدارا
پناه خیال
مجله اینترنتی شهر طلائی
جوک بی ادبی
عاطفانه
آقاشیر
امامزاده میر عبداله بزناباد
قرآن
دریـــچـــه
بـــــاغ آرزوهــــا = Garden of Dreams
صراط مستقیم
من بی تو باز هم منم ...
عشق در کائنات
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
سروش دل
تنهایی
روانشناسی آیناز
کـــــلام نـــو
جبهه مقاومت وبیداری اسلامی
بصیرت مطهر
سایت جامع اطلاع رسانی برای جوانان ایرانی
آوای قلبها...
اَللهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
تنهایی افتاب
نمایندگی دوربین های مداربسته
کوسالان
امام مهدی (عج)
@@@گل گندم@@@
سفیر دوستی
کافه محلی است برای جمع شدن وسرچشمه آغاز زایش هرچشمه است
کلبه عشق
تنهایی......!!!!!!
دریــــــــای نـــور
کربلا
جوکستان بی تربیتی
کلبهء ابابیل
وبسایت رسمی مهندس امیر مرتضی سعیدی ایلخچی
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
جـــیرفـــت زیـبا

سارا احمدی
مهندسی عمران آبادانی توسعه
ققنوس...
حزب الله
««« آنچه شما خواسته اید...»»»
ashegh
طاقانک
تک درخت
تراوشات یک ذهن زیبا
سکوت سبز
هر چی بخوای
پیامنمای جامع
پرنسس زیبایی
بوی سیب BOUYE SIB
@@@این نیزبگذرد@@@
بادصبا
ಌಌتنهاترین عشق یه عاشق دل شکستهಌ᠐
راز رسیدن به شادی و سلامتی
معارف _ ادبیات
پوست مو زیبایی
تنهای تنها
آخرین صاحب لوا
جاده مه گرفته
دخترانی بـرتر از فــرشته
دلـتنگـ هشـیگـــــــــی
تبسمـــــــــــــــی به ناچار
ماتاآخرایستاده ایم
سایت روستای چشام (Chesham.ir)
مستانه
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ناز آهو
گیسو کمند
جــــــــــــــــوک نـــــــت
عکس سرا- فقط عکس
عکس های عاشقانه
حقوق دانشگاه پیام نور ایلام
تیشه های اشک
فقط خدا رو عشقه
پاتوق دوستان
بنده ی ناچیز خدا
آزاد
ارمغان تنهایی
فقط عشقو لانه ها وارید شوند(منامن)
سلام آقاجان
ردِ پای خط خطی های من
منطقه آزاد
علی پیشتاز
تنهاترم
محمدمبین احسانی نیا
یادداشتهای فانوس
دوست یابی و ویژگی های دوست
کد تقلب و ترینر بازی ها
ستاره سهیل
داستان های جذاب و خواندنی
عاشقانه
گدایی در جانان به سلطنت مفروش
یادداشتهای من
شــــــهدای روستای مـــکـــی کوهسرخ
سرافرازان
*bad boy*
سرزمین رویا
برای اولین بار ...
خاطرات و دل نوشته های دو عاشق
چون میگذرد غمی نیست
بازگشت نیما
دهیاری روستای آبینه(آبنیه)
روستای زیارتی وسیاحتی آبینه(آبنیه)باخرز
سایه سیاه
رازهای موفقیت زندگی
دوره گرد...طبیب دوار بطبه...
* ^ــ^ * تسنیم * ^ــ^ *
بچه های خدایی
مرام و معرفت
خوش آمدید
The best of the best
بوستان گل و دوستان
صفیر چشم انداز ایران
من.تو.خدا
۞ آموزش برنامه نویسی ۞
شبستان
دل شکســــته
یکی هست تو قلبم....
برادران شهید هاشمی
شهداشرمنده ایم _شهرستان بجنورد
یامهدی
تنها هنر
دل نوشته
صوفی نامه
har an che az del barayad
منتظر نباش تا پرنده ای بیاید و پروازت دهد در پرنده شدن خویش بکوش
شجره طیّبه

دانلود هر چی بخوایی...
نور
Dark Future
مجله مدیران
S&N 0511
**عاشقانه ها**
پنجره چهارمی ها
AminA
نسیم یاران
تبیان
صدای سکوت
(بنفشه ی صحرا)
اندکی صبر سحر نزدیک است....
ابهر شهر خانه های سفید
عشق
ترانه ی زندگیم (Loyal)
توشه آخرت
قـــ❤ــلـــــب هـــــای آبـــــی انــ❤ـــاری
جزتو
ترخون
عشق پنهان
@@@باران@@@
شروق
Manna
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا
پرسش مهر 8
دریایی از غم
طره آشفتگی
...ترنم...
Deltangi
زیبا ترین وبلاگ
ارواحنا فداک یا زینب
علمدار بصیر
کرمان

عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین
عطش (وبلاگ تخصصی ماه محرم و صفر)
قمه‏زنی سنت یا بدعت؟
سلام
عطش
حضرت فاطمه(س)
♀ ㋡ JusT fOr fuN ㋡ ♀
اواز قطره
محمد قدرتی Mohammad Ghodrati
آرشیو یادداشت‌ها
دینی
گلچینی از جغرافیای طبیعی و تاریخی افغانستان
آثارتأریخی افغانستان
گلچینی از تاریخ جهان و افغانستان
میراث گرانبهای گذ شتگان چراغی است برآیند گان
کابل و ولایات افغاانستان عزیز
زبان شرین پارسی
وازه نامهء هم زبانان
ادبیات و هنر
پرواز خیال
شعر و ادب
اى الهه عشق مادر!
عاشقانه ها
موزیک و اشعار آهنگهای بهترین اوازخوان افغان احمد ظاهر و دیگران
سیاسی
جامعه شناسی -مردم شناسی
دانستنیهای جالب
طب ورزش صحت وسلامتی
مسائل جنسی خانه و خانواده
آموزش زیبایی
روانشناسی
طب سنتی و نسخه های پزشکی با گیاهان دارویی
غذا موادغذائی و اشامیدنیها
خواص میوه ها و سبزیجات
اخبار
زندگینا مه
داستانهای کوتاه و آموزنده
نجوم فضا وفضانورد ی
کمپیوتر انترنیت و وب نویسی
لطیفه ها اندرز ها و پیامهای کوتاه خواندنی و عالی
طنز
تقویم هجری شمسی اوج درایت فرهنگی ما
سرگرمی ها
معرفی کتاب
تصویر عکس ویدئو فلم
بهترین های خط
جالبترین کارتونها
طالع بیی
یادداشتها
قوانین خواب و رویا وتعبیرخواب
تبریکی و تسلیت
داغ غربت
علمی
تاریخی و اجتماعی
خانهء مشترک ما زمین
اشعار میهنی رزمی و سیاسی
هوا و هوانوردی
آموزش و پرورش
معانی اصطلاحات و تعاریف
دنیای عجاء‏بات