چراغ جادو

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 

بگذريم

اما در مورد اينکه حکيم فردوسي از شهر هاي افغانستان امروزي نام برده است بگويم ، شما را به خدا اگر قرار باشد از افغانستان امروزي هيچ نامي در تاريخ ايران نباشد آيا افغان هاي امروز نخواهد گفت که زمامداران ديروز ايران چرا در پايتخت (که آن هم در ايران بوده بعد از آن و قبل از آن هم جز يکي دو تا که آن هم نزديک به ايران امروزي بوده) نشسته بودند و هيچ اهميتي به افغانستان امروزي نداده اند و هيچ نامي از افغانستان در تاريخ ايران امروزي نيست.

دل پر ز غم و غصه ي هجر است وليکن ....از تنگ دلي طاقت گفتار ندارم .

اما دوست گرامي شاعر در مورد اون عقاب مي گه

چون نيک نظر کرد و پر خويش بر آن ديد ... گفتا ز که ناليم که از ماست که بر ماست .

شرمنده که اين حرف ها رو مجبور شدم بگم ان شاء الله شما هم بخوني و اگر خواستي واقعا مطلب تکميلي رو برام بفرستي به اين وبلاگ سر بزن .

http://yaghoobinia.blogfa.com يا به اين ايميل بفرست yaghoobinia@yahoo.com

شرمنده سرت رو درد آوردم . يا علي

پاسخ

سلام دوست عزيز يعقوبي نيا!تصادفاً من هم از نزٌاد تركم يعني به قول شما اوغان نيستم .به اين گفته هاي شما موافقم بسياري افغانها بي سوادهستند و در ايران ميآيند و كار شما را ميگيرند و قاچاق هم ميكنند اما دوست عزيز همه چنان كه شما ميپنداريد نيستند د رهمين ملك شما شاعران مهندسان دكتوران و .... هم بنابر ملحوضات سياسي و ديگر مشكلات آمده اند و مورد احترام هم هستند ما افغانها هم ايران و ايرانيها را دوست داريم و آنها را برادر خون شريك دين شريك مذهب شريك مرزشريك دردو رنچ شريك خود ميدانيم . درست است از بعضي شان رنچ ديده ايم ولي اكثريت شان مثل شما بودند براي ما سواد ياد دا دند نان داذند و .......من شاعران و نويسندهً مطلب هيچ قصد بدي نداريم شما ناحق وقت گرانبهاي تان را كه مصروف امورات علمي وحد اقل آموزش سوادبه اوغانهاي بيسواد است نه دشمني با اوشان تلف كرديد . در خصوص حدايي اوغانستان از ايران و .......كار ملت بيحارهً افغان و يا ديگر ملت ها نبوده كار استعمار گران انگليس و روس بود.بياييد دوست باشيم اگر از مطلب خوش شما نيامده حتماً دلايلي هم داريد برايم بنويسيد آنرا برميدارم ايران خانهً دوم ماست دوست و احترامش مي داريم فقط واضحتر دلايل قهر و غضب تان را بنويسيد .زبرا كه منهم يكي از آن بي سوادان بوده از كلمات علمي و ادبي و كنايهً شما چيزي نميفهمم