درب کنسرو بازکن برقی

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 

وضعيت سواد ، به شدت دچار ضعف و گسستگي شده است ولله هر چه افغاني تا حالا در ايران ديده ام قريب به اتفاق همه بي سواد بوده اند چه برسد به اينکه فن شاعري و اوزان شعري را هم بداند .

هم اکنون چند افغاني مي شناسم که در نزديکي ما بوده اند يا هستند و گرچه رسما اجازه ي درس خواندن ندارند اما خود ما به آن ها فارسي را آموزش داده ايم .

راستي برادر عزيزم ، واقع بين باش . ما هم اکنون دو کشور جدا از يکديگر هستيم پس قبول کن که من اگر بخواهم به افغانستان بروم بايد گذرنامه بگيرم و همچنين افغاني ها پس دو کشور جدا هستيم بگذار زياد دور نروم و از خودم بگويم ، وقتي بعد از افغانستان ، نوبت به جدا شدن آذربايجان شد کساني که دوست داشتند در ايران و جزو ايران باشند به اين طرف مرز ها آمدند و هنوز هم يک ايراني هستند .

از قديم گفته اند خود کرده را تدبير نيست ، حالا وقتي افغان ها به صورت قاچاق به ايران مي آيند آيا ما بايد از دست آن ها ناراضي باشيم يا اينکه که آن ها از دست ما . آيا آن ها باعث بي کاري در ايران مي شوند يا ما باعث عدم پيشرفت آن ها مي شويم اگر فکر مي کنند در ايران کار مي کنند و سود به ايراني ها مي رسانند بابا جان تمام ايران يک صدا مي گويد نمي خواهيم به خدا اين سود را نمي خواهيم وقتي برادر خودم در خانه هفته اي سه روز بي کار است چگونه قبول کنم که کس ديگر که الان افغاني محسوب مي شود کار من را بگيرد ، يک بار در يک سايت عکس ناراحت کننده اي از چند افغاني که سر و وضع خوبي نداشتند و در مرز توسط مامورين گرفته شده بودند ديدم و نظرات افغان ها را هم در آن سايت ديدم که از ايران به شدت انتقاد کرده بودند من مي گويم برادران من آيا آن سر و وضعي که ديديد در ايران براي آن ها رخ داده يا در افغانستان به اين گونه بوده اند .

پاسخ

شبي غروب مي کنم کنار چشمهاي تو/ و بي گناه مي روم به دار چشمهاي تومن از تمام عاشقي به اين بسنده مي کنم/ که يک دقيقه سر کنم کنار چشمهاي تو