درب کنسرو بازکن برقی

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 

با عرض سلام و ادب و احترام خدمت دوستان افغان از طرف يک ايراني

دوست گرامي ، اين را به خاطر احترام و حس دوستي و به فرمايش رهبر معظم انقلاب به خاطر حس خويشاوندي که بين من و تو وجود دارد مي نويسم .

فردوسي، ابوالقاسم منصوربن حسن
شاعر حماسه سرا
سال و محل تولد: 329/330 - طوس مشهد
سال و محل وفات: 411/طوس مشهد


ايشان در مشهد الرضا متولد شدند و در آن زمان شهر مشهد ، بيشتر با غرب خراسان که همين شهر هاي هرات و غيره ي امروزي هستند ارتباط داشته تا با شهر مثلا تهران يا مثلا همدان .

در ثاني خود افغان ها اسم افغانستان را انتخاب کردند و مي دانستند که از ايران جدا مي شوند (البته منظورم همان گروه اوغان ها است که به کمک کشور هاي غربي در 140 سال پيش افغانستان امروزي را از ايران جدا کردند و اسم خود را بر روي آن گذاشتند و عده ي زيادي هم نشستند و تماشا کردند به اميد روزگاري خوش تر که برايشان و اولادشان اتفاق نيفتاد )

سوم اينکه شعراي ايران به فردوسي ختم نمي شود هم اکنون در ايران ، شعراي اديب و قدرتمند چند برابر زمان گذشته شده است .

چهارم اينکه به غير از شعراي امروزي ، بسياري از شاعران معروف ايراني هم هستند که از شهر هاي ديروزي ايران نام برده اند که هنوز هم جزو ايران هست و هيچ کدام از آن ها جزو افغانستان نيست.

پس تاريخ ادبيات و شعر و شاعري به فردوسي خلاصه نمي شود و اينکه ايشان را از نظر مرز بندي امروزي هم جزو ايران بايد دانست .

من خودم ترک هستم يعني اصالتا از ترک هاي ايران هستم اما به مساله به شکل سور رئاليستي نگاه مي کنم نه اينکه آي اگر روزي همدان و آذربايجان و قزوين و غيره از ايران جدا شوند يعني اسم اينها بايد ايران باشد يا اينکه اگر جدا شديم پس مردم ما قبل از جدا شدن بايد فرهنگي غير ايراني داشته باشند .

خير . برادر من شما به اين نگاه کن که چه شد افغانستان (اوغانستان) از ايران جدا شد نه اينکه زماني مثلا فردوسي از شهر هاي امروزي افغانستان نام مي برد . امروزه خود شما نگاه کنيد که جنوب افغانستان کم مانده فارسي دري را هم ببلعد يا شرق افغانستان را نگاه کنيد يا حتي شمال افغانستان را نگاه کنيد که چگونه اين زبان فارسي دچار از بين رفتگي شده است .

پاسخ

يک عشق عروج است و رسيدن به کمال/ يک عشق غوغاي درون است و تمناي وصاليک عشق سکوت است و سخن گفتن چشم/ يک عشق خيال است و خيال است و خيال