سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در حقیقت، کسی تو را دوست دارد که برایت چاپلوسی نکند و کسی تو را می ستاید که [ستایش خود را] به گوش تو نرساند . [امام علی علیه السلام]
یادداشتها و برداشتها
 
17 نکته برای تناسب اندام
 17 نکته برای تناسب اندام

نکته 1 -- چه مقدار کالری روزانه باید مصرف کنیم تا چاق نشویم؟

این سوال یک فرمول خیلی ساده دارد؛

1. وزنتان را به پوند (هر پوند= 453 گرم) در 2.2 تقسیم کنید.

2.  آنرا در 24 ضرب کنید. (این مقدار کالری است که برای زنده ماندن باید استفاده کنید)

3. با ضرب عددی که در شماره 2 به دست آورده اید در 1.6 می توانید میزان کالری فعالیت خود را به دست آورید. این آن مقدار کالری است که باید روزانه مصرف کنید و چاق هم نخواهید شد. برای کاهش وزن، باید میزان کالری هایی که می سوزانید از مقدار کالری هایی که مصرف می کنید کمتر باشد، حال چه با ورزش کردن باشد چه با کمتر خوردن.

نکته 2 -- ساده ترین راه برای پایین آوردن کلسترول:

1. انگور بخورید. پوست انگور حاوی ترکیبی است که به پایین آوردن کلسترول کمک می کند.

2. سیر بخورید. سیر ماده ای است که به طرز نیرومندی کلسترول را پایین می آورد. همچنین به پایین آوردن فشارخون نیز کمک می کند.

3. در روز دو عدد هویج بخورید. همین به تنهایی کلسترول شما را 10 تا 20 درصد پایین خواهد آورد.

4. حداقل سه بار در هفته پیاده روی 30 دقیقه ای داشته باشید.

نکته 3 – 6 راز لاغری:

همه انسانها در طول زندگی خود یک رژیم غذایی را امتحان می کنند و تقریباً همه آنها در آن شکست می خورند. در دنیای واقعی، برای همه ما دشوار است که به یک رژیم غذایی پایبند بمانیم. آنها که از طریق رژیم غذایی وزن کم میکنند، بعد از مدتی بیشتر از آن وزن از دست رفته را اضافه می کنند. بهترین راه برای دستیابی به کاهش و کنترل وزن ایجاد تغییرات کوچکی در شیوه زندگی تان است.

در زیر به چند راه عالی اشاره می کنیم که به شما کمک میکند بدون هیچگونه رنج و عذاب وزن کم کنید.

1. از خوردن صبحانه غفلت نکنید.

تحقیقات ثابت کرده است که افرادیکه صبحانه می خورند، بیشترین موفقیت را در کنترل وزن خود دارند. خوردن صبحانه قند خون شما را تثبیت کرده، چربی سوزی شما را تقویت کرده و اشتهایتان را سرکوب می کند.

2. کمی طعم به زندگیتان بدهید.

خردل و فلفل قرمز را به برنامه غذاییتان اضافه کنید. همچنین سیر و پیاز را. این موادغذایی حس چشایی شما را ارضاء کرده و باعث می شود کمتر غذا بخورید. و بالاتر از همه اینها، این موادغذایی 45 تا 75 کالری از کالری های مصرفیتان را پس از هر غذا می سوزاند.

3. اشتهایتان را از بین ببرید.

30 دقیقه قبل از غذا، یک خوراک مختصر، سبک و کم کالری بخورید (یک برش طالبی، یک هویج، یک پرتقال، یک گلابی، یک تکه نان گندم کامل و ...). 20 دقیقه طول می کشد تا مغزتان از معده تان پیامی دریافت کند. زمانیکه برای خوردن غذا می نشینید، مغر شما این پیام را دریافت کرده است که دیگر گرسنه نیستید. و با این روش خیلی کمتر غذا خواهید خورد.

4. به موسیقی مناسب گوش کنید.

قبل از اینکه برای خوردن غذا پشت میز بنشینید، موسیقی آرامبخش را روشن کنید. تحقیقات ثابت می کند که با گوش دادن به موسیقی ملایم شما خیلی آرامتر غذا خواهید خورد. کمتر هم غذا خواهید خورد.

5. بلافاصله بعد از خوردن غذا دندانهایتان را مسواک کنید.

مسواک زدن دندانها بعد از خوردن غذا، اشتهایتان را فروخواهد نشاند. چرا؟ به خاطر اینکه خمیردندان نعنایی حس چشایی شما را ارضاء کرده و تمایل کمتری به غذا و تنقلات بیشتر پیدا خواهید کرد.

6. خواب کافی داشته باشید.

خیلی از آدم ها از روی گرسنگی غذا نمی خورند، بلکه از روی خستگی به سمت غذا روی می آورند. پس به جای اینکه 15 دقیقه برای خوردن یک کاسه بستنی وقت بگذارید آن 15 دقیقه را صرف یک استراحت کوتاه کنید. همچنین اطمینان یابید که 7 الی 8 ساعت خواب شب را به طور کامل داشته باشید.

نکته 4 –حرکات کششی:

اگر تصور می کنید که حرکات کششی بهترین راه برای شروع تمریناتتان است، کاملاً در اشتباهید. انجام حرکات کششی روی عضلات سرد ممکن است منجر به آسیب دیدگی شود. مهم نیست که چه ورزشی می خواهید انجام دهید، بهتر است قبل از شروع ابتدا بدنتان را گرم کنید و بعد حرکات کششی را انجام دهید. بهترین روش برای گرم کردن نوع سبکی از همان ورزشی است که می خواهید انجام دهید. مثلاً اگر میخواهید پیاده روی کنید، ورزشتان را با 5-3 دقیقه پیاده روی کند شروع کنید. تمرینات کششی ملایم را نیز بعد از تمریناتتان انجام دهید نه قبل از آن.

نکته 5 – برای متناسب شدن اندامتان هیچوقت دیر نیست.

اگر سنتان بالای 50 سال باشد دلیل بر این نیست که نمی توانید ورزش کنید، حتی اگر هیچوقت در طول عمرتان ورزش نکرده باشید. باوجود سالهای سال زندگی یکجانشینی، هنوز هم می توانید به ورزش و تناسب اندام روی بیاورید. در یک تحقیق مشخص شد افرادیکه در زندگی گذشته خود ندرتاً ورزش می کرده اند، به همان اندازه کسانیکه 10 سال به طور منظم ورزش می کرده اند، می توانند به تناسب اندام دست یابند.

نکته 6 – چرا با بالا رفتن سن کاهش وزن دشوارتر می شود؟

تغییراتی که با بالا رفتن سن در متابولیسم، ساخت بدن، نیازهای غذایی، و میزان فعالیت بدن ایجاد می شود، کاهش وزن را کمی دشوارتر می کند. با بالا رفتن سن، متابولیسم بدن کندتر می شود و بدن کالری کمتری می سوزاند. اما، دلیل دیگر این سوزاندن کمتر کالری، این است که میزان فعالیت ما نیز کاهش می یابد. فعالیت جسمانی و ورزش بدون شک بهترین راه برای مقابله با کند شدن متابولیسم بدن میباشد.

نکته 7 – چه مقدار باید ورزش کنیم تا بدن به چربی سوزی برسد؟

گرچه 15 دقیقه ورزش کمی چربی می سوزاند، به طور کل 30 دقیقه طول می کشد تا بدن به سراع ذخیره چربی های بدن برود. اگر قصد دارید وزنتان را پایین بیاورید، باید 30 دقیقه تمرین با شدت متوسط مثل پیاده روی، را سه روز در هفته در برنامه خود قرار دهید.

نکته 8 – بهترین ورزش برای کاهش وزن کدام است، پیاده روی یا دو؟

یک مایل پیاده روی به همان اندازه یک مایل دویدن کالری می سوزاند. بعلاوه، پیاده روی فواید خاصی برای کاهش وزن دارد. نیمی از سوخت بدن در حین پیاده روی از چربی ها تامین می شود. اما طی دویدن، کمتر از یک سوم کالری های سوخته شده از چربی ها تامین می شود.

نکته 9 – بیشترین منبع چربی برای خانم ها کدام است؟

برخلاف آنچه که تصور می کنید، چربی های بدن شما به خاطر خوردن گوشت یا شیرینی جات نیست. مقصر اصلی همان سس سالادتان است که %9 از چربی مصرفی شما را تشکیل می دهد. به جای سس سعی کنید از آبلیمو، فلفل و کمی نمک برای چاشنی سالاد استفاده کنید.

نکته 10 – سیریال: شکل هم اهمیت دارد.

فیبر موجود در پوست گندم سالیان سال است که دفاع مکمی در مقابل سرطان به ویژه سرطان روده بزرگ به حساب می آید. تحقیقات جدید نشان می دهد که در سیریال های صبحانه، شکل اهمیت بسیار زیادی دارد. بااینکه پوست گندم برای مقابله با سرطان روده آلت دفاعی خوبی است، این تحقیق دریافته است که پوست گندم گرم شده و فراورده ای تاثیر بیشتری دارد. پوست گندمی که برای مصارف تجاری به شکل نوارهای کوتاه و ترد درآمده است در جلوگیری از سرطان روده کارآمدتر است.

نکته 11 – سایز میانتنه تان را کم کنید.

خانم هایی که ورزش می کنند کمتر از خانم هایی که ورزش نمی کنند دچار چربی شکم می شوند. یک تحقیق جدید نشان داد که خانم هایی که 5 روز در هفته به مدت 30 دقیقه ورزش کرده اند، 17 درصد کمتر از خانم هایی که ورزش نکردند دچار چربی شکم شده اند. بهترین ورزش هم همانطور که قبلاً ذکر شد پیاده روی است.

نکته 12 – آیا عادت دارید شب ها غذا بخورید؟

شما می توانید هر وقت که میل داشتید غذا بخورید. اکثر خانم ها تصور می کنند که اگر شامشان را درهنگام بخورند مستقیماً در بدنشان تبدیل به چربی خواهد شد. طبق یک تحقیق جدید، هیچ جای نگرانی نیست. محققان دریافته اند، خانم هایی که بیش از %52 از کالری های مصرفیشان را بعد از ساعت 5 عصر مصرف می کنند، درمقایسه با افرادیکه بیشتر کالری های مصرفیشان را در طول روز مصرف می کنند، چربی بیشتری به دست نمی آورند. مهم مقدار کالری هایی است که در روز مصرف میکنید نه ساعت مصرف آن.

نکته 13 – آب بخورید....وزن کم کنید.

خیلی از افراد نمی دانند که آب راه بسیار خوبی برای از بین بردن اشتهاست. افراد زیادی تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیرند و درنتیجه پرخوری می کنند. دفعه بعد که خواستید به خوردن تنقلات روی بیاورید، به جای آن یک لیوان بزرگ آب بنوشید. اگر هنوز گرسنه تان بود، احتمالاً یک خوراک مختصر می تواند گرسنگیتان را تا وعده غذای بعد از بین ببرد.

نکته 14 – آجیل= قلبی سالم.

اکثر ما خوب می دانیم که آجیل حاوی میزان زیادی چربی است. از اینرو آنهایی که خیلی نگران وزنشان هستند، از خوردن آن خودداری می کنند. اما آیا می دانستید که چربی موجود در آجیل از جمله چربی های غیراشباع بسیار سالم است؟ تحقیقی جدید نشان می دهد که افرادیکه بیشترین میزان آجیل را می خورند، کمترین احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را دارد.

نکته 15 – از خوردن چیپس اجتناب کنید.

چیپس ها هم مثل همان چیپس های سیب زمینی هستند شاید بدتر هم باشند. هر 30 گرم از این چیپس ها چیزی درحدود 150 کالری دارد که تقریباً 10 گرم آن چربی است.

نکته 16 – خمیر بادام زمینی و موز؟

درست است. خمیر بادام زمینی و ساندویچ موز که با نان گندم کامل درست شده باشد، برای سلامت قلب شما بسیار مفید است. بادام زمینی، موز و گندم حاوی میزان زیادی ویتامین B6 می باشند. طبق تحقیقات جدید، افرادیکه بالاترین میزان ویتامین B6 را دارا هستند، کمتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی قرار دارند. منابع خوب دیگر برای این ویتامین عبارت است از: سینه مرغ و سیب زمینی پخته.

نکته 17 – بهترین راه برای کسب آنتی اکسیدان های ضد پیری

آب انگور بنوشید. آنتی اکسیدان موجود در یک لیوان آب انگور معادل آنتی اکسیدان موجود در 12 موز، 11 هلو، و 41 فنجان کاهو می باشد.

 



تاریخ ارسال : 24 اسفند 1386

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 87/5/31:: 7:31 صبح     |     () نظر
 
- چه کنید که شاداب بمانید
- چه کنید که شاداب بمانید

چیزهایی که می خورید می تواند به زیباتر شدن شما کمک کند. برنامه زیبایی خود را با صبحانه، ناهار و شام آغاز کنید.

جوانتر به نظر بیایید : بادام خواص فـوق العاده ی ضد پیری دارد. نه تنها حاوی میزان زیادی ویتامین E است (می دانید که این ویتامین جزء ویتـامین هایی است که معمولاً پشت ظرف کِرِم ها و لوازم آرایشی
 

از آن نام می برند)، بلکه حاوی میزان زیادی اسید چرب هم می باشد (که به نرم کردن پوست کمک می کند)، همچنین حاوی آنتی اکسیدان سلنیم می باشد. اما حواستان باشد که زیاد از این ماده ی غذایی نخورید. درست است که خواص زیبایی و  آرایشی زیادی دارد، اما میزان کالریش هم بالا است و ممکن است باعث چاقی شود. 

ناخن هایی محکم داشته باشید : با خوردن پروتئین می توانید به ناخن هایتان استحکام بیشتری داده و آنها را تقویت کنید. پروتئین باعث ساختن کراتین (ماده ی تشکیل دهنده ی ناخن) می شود. سینه ی مرغ بدون پوست و استخوان، گوشت بوقلمون، ماهی تن و حبوبات همه در این منظور به شما کمک می کنند.

  موهایی براق داشته باشید

مواد غذایی که حاوی میزان زیادی ویتامین B هستند برای براقتر کردن مو بسیار مفیدند. ویتامین B در تخم مرغ، شیر، سبزیجات، و گوشت مرغ یافت می شود. سیلیکا نیز در براق و سالم نگاه داشتن مو بسیار موثر است. پوست خیار، پیاز، جو خام و جوانه ی لوبیا منابع اصلی این ماده ی معدنی به شمار می روند.

  خشکی پوستتان را از بین ببرید

ماهی به شما در این زمینه کمک زیادی می کند. ماهی (به خصوص ماهی های روغن داری مثل ماهی آزاد) حاوی اسید چرب امگا 3 می باشد که به مرطوب کردن و تقویت پوست کمک می کند.

 چین و چروک پوستتان را برطرف کنید

ویتامین C سازنده ی کولاژن به راستی در برطرف کردن و از بین بردن چین و چروک موثر است. کیوی منبعی عالی از این ویتامین به حساب می آید چون تقریباً هر کیوی بیش از 100 درصد از این ویتامین را در خود دارد. ویتامین C اثرات بسیار مفیدی روی سلامتی دارد، که یکی از این تاثیرات کمک به ساختن کالوژن است. وقتی بدنتان میزان بیشتری از کالوژن در خود داشته باشد، پوست قابلیت ارتجاعی و کششی بیشتری پیدا کرده و چین و چروک راحت تر از بین می روند. منابع دیگر این ویتامین مرکبات، انبه، شهد عسل و پاپایه است.

 آفتاب سوختگیتان را درمان کنید : اگر به خاطر زیاد زیر آفتاب ماندن پوستتان سوخته است، هلو و ذغال اخته بخورید. این میوه های خوشمزه حاوی میزان زیادی ویتامین E می باشند. این ویتامین به برطرف کردن قرمزی و ورم آفتاب سوختگی کمک می کند. همچنین با افزایش قابلیت کشسانی پوست، در از بین بردن چین و چروک نیز موثر است.

دندانهایتان را سفیدتر کنید : همه ی ما می دانیم که سودا، قهوه، چای و غذاهای شیرین باعث تغییر رنگ و لکه دار کردن دندانها
 

امی شوند. ما آیا می دانستید که سیب و کرفس به از بین بردن این تغیر رنگ و سفیدتر کردن دندانها کمک می کنند؟

 گود رفتگی و سیاهی زیر چشمتان را از بین ببرید

هیچ کس دوست ندارد که زیر چشمهایش گود رفته و سیاه شود. اما اگر به این وضعیت دچار شده اید، از ویتامین C به همراه آهن استفاده کنید. این دو ماده با یکدیگر موثرترین راه برای از بین بردن سیاهی و گودرفتگی زیر چشم هستند. از سینه ی مرغ بدون استخوان و پوست (منبعی عالی از آهن) به همراه فلفل سبز، زرد یا قرمز (منبع ویتامین C) استفاده کنید.

 پوستتان را براق تر کنید

برای شاداب، مرطوب و سالم نگاه داشتن پوستتان آب بخورید. ممکن است تابه حال خیلی این را شنیده باشید، اما واقعاً صحت دارد. آب سموم را از بین برده و باعث رطوبت دادن به پوستتان می شود.

  از سرطان پوست پیشگیری کنید

گوجه فرنگی در این زمینه بسیار موثر است چون حاوی سه آنتی اکسیدان مهم ضد سرطان است: بتا کاروتین، ویتامین C  و لیکوپن. گوجه فرنگی را به هر شکلی میتوانید استفاده کنید: خام، پخته یا حتی به شکل سُس. اگر می خواهید جذب لیکوپن را در بدنتان بالا ببرید، گوجه فرنگی را در مقدار کمی روغن زیتون بپزید .

 

 

 



تاریخ ارسال : 24 خرداد 1387

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 87/5/31:: 7:20 صبح     |     () نظر
 
- طریقه مراقبت از لباسها
- طریقه مراقبت از لباسها

حرفه و فن. در اینجا می خواهیم نکات مفیدی که در آن دوران آموزش دیده اید را برایتان یادآوری کنم، همان نکاتی که به شما می گفت چطور از لباسهای گرانقیمتتان به خوبی محافظت کنید تا آسیب نبینند.

 راه و روش نگهداری:

 لباسها را استراحت دهید

لباسهایتان هم مثل خودتان نیاز به استراحت دارند. بنابراین سعی کنید که هر روز پس از استفاده آنها را در کمد لباسها به دقت آویزان کنید. به طور مثال، کت و شلوار باید حداقل یک روز قبل از استفاده ی مجدد در کمد استراحت کند.  

لباسها را آویزان کنید

حتی با وجود اینکه خسته هستید و می خواهید استراحت کنید، به یاد داشته باشید که حتماً لباسهایتان را پس از استفاده آویزان کنید و آنها را در گوشه و کنار نیندازید چون اینکار باعث می شود که چین و چروک های بدی روی لباس افتاده و لباس از قیافه بیفتد. پس آنها را به دقت آویزان کرده و بگذارید که شکل خود را دوباره به دست بیاورند.

 لباسها را هوا دهید

هر از چندگاهی  لباسهایتان را کمی هوا دهید. این کار باعث می شود که عطر جذب لباس نشود و چین و چروک هم به لباس نیفتد.    

لباسها را ماهوت پاک کن بزنید

گرد و خاک به مرور زمان باعث از بین رفتن و خراب شدن لباس می شود، به همین دلیل سعی کنید که به طور مداوم گرد و غبار را توسط ماهوت پاک کن از روی لباس پاک کنید. برای گرفتن نتیجه ی بهتر می توانید از ماهوت پاک کن هایی با موهایی کوتاه تر استفاده کنید.

 نکاتی دیگر:

نحوه ی شستشوی لباس

قبل از انداختن لباسها در ماشین لباسشویی، حتماً آنها را پشت و رو کنید تا اگر احیاناً عرق کرده باشید، از روی لباس خشک شود. اگر لباس کثیف هایتان را در سبد نگهداری کنید، ممکن است کپک بزند و عطرهای مختلف لباسها به یکدیگر نفوذ کند.

یکبار دیگر توصیه می کنم که اگر لباسهایتان را ماشین لباسشویی می شویید، سعی کنید که از مواد شوینده ی مایع استفاده کنید تا رسوب لباسهایتان را خراب نکند. لباسهای روشن را از لباسهای تیره جداکنید و سعی کنید لباسهای سفید را مجزا بشویید.

اگر یک لباس زیپ دار را می خواهید بشویید، حتماً توجه داشته باشید که قبل از انداختن آن در ماشین زیپ لباس را کاملاً ببندید چون می تواند به لباسهای دیگر صدمه بزند.

اگر نمی خواهید رنگ لباسهایتان خراب شود، پس حتماً قبل ار شستشو آنها را پشت و رو کنید. و لباسهای ظریف تر را هم برای جلوگیری از خراب شدن باید در دست بشویید.

 نحوه ی اتو زدن لباس

همیشه می توانید حتی بدون شستشوی لباسی آن را به خشک شویی برده و بخواهید برایتان اتو بزند. ار طرف دیگر، اگر لباسهایتان را خودتان اتو می زنید، به شما توصیه می کنم که همیشه پارچه ای نم دار روی لباس انداخته و بعد اتو بزنید. با این کار رنگ لباس حفظ شده و تا حد امکان صدمه ای نمی بیند. در اتو زدن شلوار هم دقت کنید که حتماً از روی خط اتوی خودش اتو بزنید.

 لباسهایتان را خشک شویی کنید

دقت کنید که لباسهایتان را حتماً پیش یک خشک شویی معتبر ببرید، چون خشک شویی های غیر استاندارد از مواد شوینده ی با کیفیت پایین استفاده می کنند. همچنین ممکن است لباسهایتان را بیش از اندازه مرطوب نگاه دارند و این باعث خراب شدن پارچه می شود. توجه کنید که خشک شویی مورد استفاده ی شما حتماً از شوینده های سازگار با محیط زیست استفاده کند.

 احتیاط کنید

سعی کنید توجه اضافی به لباسهایتان کنید. سعی کنید لکه ای روی لباسهایتان نیفتد یا از تماس با اجسام تیز پاره نشود.

 چیزی به لباستان سنجاق نکنید

دقت کنید که چیزی به لباسهایتان سنجاق نکنید چون بافت پارچه ی لباستان را از بین می برد و حتی ممکن است در لباسهای ظریفتر سوراخ ایجاد کند.

 لکه گیری

قبل از لکه گیری لباس، حتماً از متخصصین در مورد نحوه ی کار سوال کنید. چون لکه گیری لباسهای مختلف در رنگ ها و جنس های مختلف متفاوت است.

 نگهداری شلوار

اگر کار شما طوری است که مجبورید برای ساعت ها بنشینید، توجه کنید که خط اتوی شلوارتان به دقت زده شود تا با نشستن زیاد شلوار از قیافه نیفتد.

 از لباسهایتان به خوبی مراقبت کنید، و خوش تیپ باشید.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 87/5/31:: 6:48 صبح     |     () نظر
 
14 اشتباه در مد
- 14 اشتباه در مد

معمولا در این قسمت ما شما را با کارهایی آشنا می کردیم تا با انجام آنها بتوانید تیپ زیبایی بدست آورید. اما هر چند وقت یکبار بد نسیت که این روند را متوقف کنیم و چیزهای دیگری را هم به شما آموزش دهیم.

در این قسمت می خواهیم کارهایی را به شما آموزش دهیم که باید از انجام دادن آنها خودداری کنید، همچنین راه اجتناب از آنها را نیز به شما یاد می دهیم.

1- رنگ بیش از حد
استفاده از رنگ های زیاد باعث می شود که توجه دیگران نسبت به شما جلب شود البته نه توجهی که منجر به قرار ملاقات شود. سعی کنید در لباس هایتان بیش از 3 رنگ استفاده نکنید و تا آنجا که می توانید پوشش خود را ساده نگه دارید.

سعی کنید از مکمل های رنگی استفاده کنید. رنگهایی که متضاد یکدیگر هستند تکمیل کننده هم نیز باشند (مثلا بنفش و زرد یا آبی و نارنجی) رنگ هایی که به هم نزدیک می باشند به نام رنگ های "هم خانواده" شناخته می شوند. (مثل زرد و نارنجی) زمانی که می خواهید لباس بپوشید باید سعی کنید که از رنگ های متضاد و یا رنگ های هم خانواده استفاده کنید.

اگر لباس هایتان روشن هستند باید کفش هایتان نیز روشن باشند ولی اگر لباس های تیره بر تن می کنید کفش شما نیز باید تیره باشد.

2- طرح بیش از اندازه
همانطور که در مقاله قبلی هم خواندید برای ست کردن رنگ و طرح پارچه باید از لباس هایی استفاده کنید که بیش از 3 طرح نداشته باشند. بهتر است لباس شما دارای یک یا دو طرح متنوع تک رنگ باشد.

البته پیشنهاد ما این است که از لباس هایی استفاده کنید که تنها دارای یک طرح معین می باشند (مثلا دارای گل های ساده سفید رنگ باشند و یا در پشت آنها مارک کوچکی باشد) و همیشه همان را بر تن کنید.

3- پارچه اضافی
برخی از افراد تصور می کنند که هر پارچه مختص طبقه خاصی از افراد اجتماع است. معمولا ابریشم از کتان رسمی تر است. و پارچه لینن نیز از دور داد می زند که با مخمل متفاوت است! چرم هم همیشه خیلی مردانه تر از فاستونی است.

برای اینکه در میان این همه پارچه های مختلف به دام نیفتید می توانید لباس های تابستانی و زمستانی خود را از هم جدا کنید. لباس های زمستانی معمولا کلفت تر، سنگین تر و زبر تر هستند. پارچه های تابستانی نیز از الیاف طبیعی درست شده و بسیار نازک و خنک هستند. آنها را از هم دور نگه دارید تا دچار اشتباه نشوید.

4- لباس های لکه دار
بهتر است از لباس های لکه دار پیش از اینکه روی آب را به خود ببینند در زیر سایر لباس ها استفاده کنید.

بهتر است هر روز زمانی را به این کار اختصاص دهید که لباس های خود را برای وجود لکه وارسی کنید. به علاوه زمانی که آنها را شستید باز هم نگاه دوباره ای داشته باشید تا مبادا لکه ای از چشم شما دور نمانده باشد.

5- لباس فصل دیگری را پوشیدن
اگر شما در جایی زندگی می کنید که دارای آب و هوای گرم است، خوش شانس هستید. لباس های شما باید مختص یک فصل (بهار/تابستان) باشد.

اما اگر مانند بسیاری از افراد در جایی زندگی می کنید که دارای آب و هوای متنوعی است باید در کمد لباس های خود جایی را برای ذخیره لباس هایی که به درد فصل حاضر نمی خورند باز کنید. همانطور که از قدیم گفته اند "از دل برود هر آنچه از دیده برفت." هر چه که آن پیراهن های لینن را از کت های پشمی دور تر نگه دارید خیلی کمتر اتفاق می افتد که آنها را به طور اتفاقی با هم ست کنید.

6- شلوارهای خیلی بلند یا خیلی کوتاه
حتی اگر از سایز خودتان مطمئن هستید اما باز هم شلوارهایتان را پیش از خرید یکبار پرو کنید. سایز لباس هایی که دارای مارک های متفاوتی می باشند مختلف است.

و همیشه این قوانین را نیز به خاطر داشته باشید: شلوارهای ارتشی و پارچه ای باید تا بالای پاشنه کفش شما بیایند. شلوارهای جین می توانند تا انتهای پاشنه کفش نیز کشیده شوند. قد هر شلواری که بیش از این اندازه باشد برای شما بلند است.

زمانی که راه می روید شلوار شما نباید آنقدر کوتاه باشد که جوراب هایتان از زیر آن معلوم شود. زمانی که می نشینید شلوار شما نباید بیش از چند سانت به بالای جورابتان رود.

7- شلوارهایی که بالا می ایستند
اگر شما دارای کمر باریکی هستید (پاهای بلند اما کمر کوچکی دارید) از شلوارهای جین و ارتشی استفاده کنید که جیب آن در جلو قرار داشته باشد و نه در طرفین. یک حقه دیگری که در این جا می توانید به کار ببرید این است که شلواری خریداری کنید که بزرگتر از سایز شما باشد. این کار باعث می شود که اندام شما پرتر جلوه کند، همچنین قد شلوار نیز بلند تر شده و پاهای شما را ناقص جلوه نمی دهد.

8- تی شرت هایی که خیلی بلند و یا کوتاه هستند
اگر تی شرت شما خیلی بلند است نباید آنرا هیچ گاه داخل شلوار خود کنید. بر روی این مطلب تاکید داریم. تی شرت باید کمی پایین تر از ناف شما قرار گیرید. هر چیزی که از این مقدار پایین تر باشد بلند است و اگر بالاتر بایستد برایتان کوتاه است. باید مارکی را پیدا کنید که سایز هایش متناسب با اندام شما باشد.

9- تی شرت های "شلوغ"
از تی شرت های تک رنگ استفاده کنید و از پوشیدن لباس های پر زرق و برق، دارای لگو و کلمات ناپسند به شدت پرهیز کنید. تی شرت های ساده خیلی راحت تر با پلوور و ژاکتهای مختلف ست می شوند.

10- لباس های چروک
چاره کار شما بسیار ساده است: باید یک اتو و میز آنرا خریداری کنید. اما اگر در حال مسافرت هستید می توانید بر روی محل چروکیدگی کمی آب بریزید و سپس سشوار را بر روی آن بگیرید و با دست محل مورد نظر را صاف کنید. با این کار لباس شما از آن چروکیدگی در می آید. علاوه بر این من آقایونی را دیدیم که این کار را به راحتی در دستشویی های عمومی با دست خشک کن ها انجام می دهند! شاید کار خوبی نباشد اما جواب می دهد.

11- کراواتی که درست بسته نشده
کراوات باید تا روی سگک کمربند شما پایین بیاید و بر روی گره آن نیز باید یک فرو رفتگی محسوسی دیده شود. برای اینکه شاهد این فرورفتگی باشید باید زمانیکه در حال بستن گره کراوات هستید انگشت اشاره خود را در زیر ان قرار دهید و قبل از محکم کردن گره انگشت خود را از زیر آن به آرامی در بیاورید.

12- صندل با جوراب
برای مبتدی ها بهتر است که اصلا فکر جوراب پوشیدن را از سر بیرون کنند. اما اگر پوشیدن جوراب اجباری است پیشنهاد می کنیم از جوراب هایی استفاده کنید که اندازه آنها فقط تا قوزک پا است و آنها را با اسنیکرهای نخی و یا کفش های پارچه ای ست کنید.

13- زمان اصلاح صورت نقطه ای را جا بگذارید
بعد از اصلاح کردن از ژل پاک کننده استفاده کنید تا بتوانید تمام پوست صورت خود را ببینید. همچنین می توانید یک آینه دستی تهیه کنید تا صورت خود را از نزدیک تر ببینید و اگر جایی اصلاح نکرده باقی مانده بود آنرا راحت تر پیدا کنید.

14- موهای وسط ابرو
یکبار در هفته موهای وسط ابروهای خود را بردارید یا آنها را شیو کنید. البته می توانید به سراغ لیزر بروید تا برای همیشه از شر آنها خلاص شوید. با یک یا دو جلسه میتوانید تمام آنها را از بین ببرید.

خطاهای طرز پوشش
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
با نگاه اول شاید این موارد لیست بلند بالایی برای انجام دادن به نظر برسند. اما با این دید به آن نگاه کنید: به ازای هر یک موردی که به خاطر می سپارید، شما خود را از اینکه قربانی مدهای ناامید کننده شوید، دورتر منگه می دارید..

 

 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 87/5/31:: 6:42 صبح     |     () نظر
 
تاثیر اب درمانی روی هورمونهای ارژینین و وازوپرسین واپی نفرین
»» + تاثیر اب درمانی روی هورمونهای ارژینین و وازوپرسین واپی نفرین


تأثیر حجم آب مصرفی بر تعریق ناشی از نوشیدن و سطوح پلاسمایی آرژینین وازوپرسین، اپی نفرین و نوراپی نفرین


نوشته:عبدالله حسینلو کارشناس ارشد مرکز اموزشی درمانی امام خمینی(ره)اورمیه


در این مطالعه اثر حجم آب مصرفی براین پاسخ ونیز تأثیر حجم آب بر تغییرات هورمونی آرژینین وازوپرسین (AVP) ، اپی نفرین و نوراپی نفرین بررسی شده است. شش نفر دانشجوی داوطلب مذکر سالم پس از اخذ نمونه خون، در یک اتاق با دمای 40- 38 درجه سانتی گراد ورطوبت نسبی کمتر از 30? بمـــدت دو سـاعت قرار گرفته و بطور متنـاوب به فعالیت ورزشی ملایم پرداختنــد. بدین ترتیب با از دست دادن 2/1±24 میلی لیتر برکیلوگرم وزن بدن آب دهیدراته شدند. سپس آنها اجازه یافتند آب با حجمهای 1، 3و5 میلی لیتر برکیلوگرم وزن بدن. میزان تعریق برحسب گرم از ناحیه پیشانی به مدت سه دقیقه قبل و بعد از نوشیدن تا دقیقه هجدهم اندازه گیری شد. نمونه های خون نیز قبل وبعد از نوشیدن تا 15 دقیقه با فواصل سه دقیقه ای گرفته شدند. آنالیز نتایج نشان داد که: در میانگین تعریق ناشی از نوشیدن آب با حجم 5 میلی لیتر برکیلوگرم وزن بدن در مقایسه با حجم 1میلی لیتر بر کیلوگرم وزن بدن اختلاف معنی دار بود (02/0p<) ولی در مقایسه با حجم 3 میلی لیتر بر کیلوگرم وزن بدن اختلاف معنی‌داری وجـود نداشت. 3) اسمـــولالیته پلاسما بدنبال دهیدراتاسیــون بطور معنی داری افزایش یافت (001/0p<) اما قبل وبعد از نوشیدن تغییر چشمگیری نشان نداد. 4) سطح پلاسمایی آرژنین وازوپرسین سه دقیقه بعد از نوشیدن کاهش یافت واین پاسخ در حجم آب مصرفی بالا نسبت به حجم پایین معنی دار بود(01/0p<).  5) نوشیدن آب تأثیر قابل ملاحظه ای بر میزان اپی نفرین پلاسمایی نداشت اما نوراپی نفرین سه دقیقه بعد از نوشیدن بطور چشمگیری افزایش یافت بطوریکه در حجم بالا نسبت به حجم پایین اختلاف معنی داری وجود داشت(01/0p<). این اطلاعات پیشنهاد میکنند که گیرنده های دهانی حلقی که در فعال شدن پاسخ تعریق دخالت دارند همچنین میتوانند تحت تأثیر دما وحجم آب مصرفی قرار گیرند. بعلاوه، مقدار آب دریافتی آرژینین وازوپرسین و نوراپینفرین پلاسمائی را تحت تأثیر قرار داده ولی بر اپی نفرین بی تأثیر است که مبین دخالت مکانیسم عصبی در نوشیدن می باشد.


 


 
< lang=js>document.write(CommAr[CC++]);
 
ارسال کننده متن فوق: » دکتر رحمت سخنی ( یکشنبه 14/5/1386 :: ساعت 3:31 عصر )


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 87/5/18:: 5:41 صبح     |     () نظر
 
چگونه پوستی زبیاتر داشته باشیم
چگونه پوستی زبیاتر داشته باشیم(چهارشنبه 29 خرداد 1387 ساعت 2:12 صبح )

 







با فرآورده‌های طبیعی، سلامت و زیبایی پوست خود را تأمین کنید


بسیاری از افراد با فرارسیدن عید و نوروز، به دنبال آرایش و زیبایی‌اند و در این میان، به آرایشگران زیادی مراجعه می ‌شود و ممکن است سوء استفاده‌های زیادی شود. اما راهکارهایی هم وجود دارد که با فرآورده‌های طبیعی مانند میوه‌ها و مواد غذایی، بتوانیم سلامت و زیبایی پوست خود را تأمین کنیم.


پوست چرب: پیلینگ


افرادی که پوست چرب دارند، می ‌خواهند لایه‌ برداری انجام دهند تا پوست روشن تری داشته باشند. یکی از فرآورده‌های طبیعی برای این کار شامل مواد زیر است:


دو قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق غذاخوری پوست پرتقال رنده شده، یک قاشق غذاخوری آرد جوانه گندم ، یک قاشق غذاخوری روغن بادام.


تمام این مواد را به خوبی هم می ‌زنیم تا خمیر یک دستی به وجود آید و سپس آن را روی پوست پخش می‌ کنیم و بعد از 10 دقیقه ماساژ، از روی پوست پاک می ‌کنیم.



پوست چرب: روشن‌کننده


برای روشن شدن پوست چرب می‌ توان از یک عدد سفیده تخم‌مرغ و یک عدد لیمو ترش تازه استفاده کرد. سفیده تخم مرغ را به طور کامل بزنید تا کف کند، سپس آب لیمو ترش را درون آن ریخته و خوب مخلوط کنید. کمی‌‌ حرارت دهید تا غلیظ ‌‌تر شود. سپس ماسک را به مدت 20 دقیقه روی صورت قرار دهید و بعد با آب ولرم شستشو دهید.



پوست خشک: ترمیم منافذ


متأسفانه پوست خشک اغلب آنقدر حساس است که کمتر می ‌توان آن را دستکاری کرد، اما با مواد طبیعی می‌ توان کیفیت آن را بهبود بخشید.


نمونه‌ای از این مواد طبیعی ترکیب چهار قاشق غذاخوری عسل با دو قاشق غذاخوری روغن بادام است. این مواد را باهم ترکیب کنید و آنقدر بزنید تا حالت نیمه سیالی به خود بگیرد. در حالت آرامش کامل، ماسک مزبور را همراه با ماساژ به صورت لایه‌ نازک روی پوست قرار دهید و پس از 20 دقیقه آن را بشویید.



پوست خشک: ضد چروک


شاید بر اساس تجربه، یکی از بهترین محصولات ضد چروک طبیعی ترکیبی از این مواد باشد: روغن بادام یک قاشق غذاخوری، روغن زیره سبز یک قاشق غذاخوری، روغن هسته زرد آلو دو قاشق غذاخوری، روغن زیتون یک قاشق غذاخوری، روغن جوانه گندم یک قاشق غذاخوری، آب‌لیموی تازه دو قاشق غذاخوری.


تمام روغن‌ها را به همراه لانولین در ظرف فلزی ریخته و به وسیله بخار آب گرم حرارت دهید تا مخلوط شوند و مدام مخلوط را به هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند. آب‌لیمو را در انتها به آن اضافه کنید و حرارت را قطع کنید و بگذارید تا سرد شود. سپس آن را در ظرف دربسته‌ای نگهداری کنید.



پوست خشک: پاک‌ کننده و پیلینگ


برای پاک و پیلینگ کردن پوست خشک می ‌توان از این مواد استفاده کرد:


پوست گریپ فروت خرد شده یک قاشق غذاخوری، آرد جوانه گندم یک قاشق غذاخوری، وازلین یک قاشق غذاخوری، اسید بوریک یک قاشق چای‌خوری.


تمام مواد را داخل ظرفی بریزید و آنقدر بزنید تا خمیر یکنواختی به دست آید. با انگشتان دست برای مدت 2 تا 4 دقیقه به حالت ماساژ چرخشی روی پوست بمالید. پس از ماساژ کامل پوست، آن را با آب گرم بشویید. روزی یک بار می ‌توان از این روش استفاده کرد.



پوست خشک و حساس: روشن‌کننده


یک فرمول، استفاده از 3 عدد هویج متوسط و 150 میلی‌لیتر شیر است، به این صورت که هویج‌ها را رنده کنید. سپس داخل شیر بریزید و آنقدر به هم ‌بزنید تا به طور کامل مخلوط شوند.


فرمول دیگر، استفاده از پنج قاشق غذاخوری پودر بادام، 30 میلی‌لیتر شیر و دو قاشق غذاخوری گلاب است. شیر را روی بادام‌های آسیاب شده بریزید و مدام به هم بزنید و چند ساعت این کار را تکرار کنید. سپس مخلوط را صاف کنید و گلاب را درون آن بریزید و در ظرفی دربسته نگهداری کنید.



لک صورت


با فرا رسیدن فصل بهار و میهمانی رفتن، همه می‌ خواهند حداقل، لک روی صورت خود را از بین ببرند. در این باره چند محصول مفید داریم.


یک عدد ترب کوچک را به خوبی بشویید و با پوست، به طور کامل ریز رنده کنید. سپس آب‌لیموی تازه را روی آن ریخته و به مدت دو روز در خارج از یخچال نگهداری کنید. سپس مخلوط را صاف کنید و لوسیون را داخل شیشه نگهداری کنید.


فرمول دیگر آن است که یک استکان گوش ماهی را که خوب شسته اید با آسیاب به طور کامل خرد کنید تا به صورت پودر درآید. سپس سه قاشق غذاخوری از این پودر را با سه قاشق غذاخوری آب‌لیمو درون ظرفی دردار ریخته و برای مدت 10 روز آن را کنار بگذارید و گاهی ظرف را تکان دهید. بعد از این مدت، مایع را صاف کرده و در ظرفی نگهداری کنید و یک روز در میان استفاده کنید.


» نوید

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 87/5/3:: 5:33 صبح     |     () نظر
 
ماسک صورت و نحوه بخار دادن به پوست

ماسک صورت و نحوه بخار دادن به پوست


 


 


پس از سپری کردن یک روز طولانی و سخت،برای پوستتان
چه چـیزی مـی تواند بـهتر از تغذیه شدن با موادی که به آن
نـیاز دارد بـاشد؟ ماسک هـای صـورت ابـزاری منـاسب برای 
تغذیه و زیبا سازی پوست به شمار می روند. انواع آماده ی
این ماسک ها هستند که میـتوانید آنها را تهیـه نمایید، اما
نـیازی بـه ایـن کـار نیـست. شـما به راحتی و با استفاده از
مواد اولیه ای که در هر آشپزخانه ای پیدا میشود، بـراحـتی
می توانید ماسک های فوق العاده ای تهیه کنید. مواد طبیعی نظیر عسل، آووکادو، خیار، و حتی کاکائو می توانند بهشت را برای پوستتان به ارمغان بیاورند.



ماسک های صورت در انواع مختلف هستند و برای مصارف متفاوت نظیر: پاک کننده، صاف کننده، و معطر و تازه کننده کاربرد دارند. نوع ماسکی که شما استفاده می کنید به نوع پوستتان بستگی دارد.



افرادی که دارای پوست های خشک هستند می توانند موارد زیر را امتحان کنند:




  • زرده ی تخم مرغ به همراه روغن زیتون و عسل گرم شده
  • 4/1 هویج له شده به همراه یک زده تخم مرغ
  • 2/1 آووکادو که در زرده ی تخم مرغ میکس شده باشد


چند گزینه ی مناسب برای پوست های چرب هم عبارتند از:




  • یک قاشق چایخوری خمیر ترش را با مقدار کمی شیر گرم مخلوط کنید و صبر کنید تا حالت پف کرده به خود بگیرد. برای گرفتن بهترین نتیجه می توانید این کار را در حمامی که هوای گرم و مرطوبی دارد انجام دهید.
  • مقداری از گوجه فرنگی پوست گرفته را به صورت پوره در آورید، سپس مقداری پودر سیب زمینی به آن اضافه کنید، این دو ماده را با هم مخلوط کرده تا یک مایع خمیر مانند بدست آید.
  • سفیده ی تخم مرغ را با چند قطره لیمو ترش مخلوط کنید. این کار همچنین در برطرف کردن جوش های سر سیاه معجزه می کند.
  • خیار هم پوست را سفید می کند و هم می توانید از تکه های بریده شده آن بر روی چشم ها استفاده کنید تا هم از پف چشم ها کاسته شود و هم حلقه های مشکی دور چشم کمتر شوند.


پوست های چرب و لکه دار:



با 4/1 سیب، 4/1 هلو، 4/1 خیار، 4 گرم صدف دریایی پودر شده و 6 گرم آرد شروع کنید. میوه های را با هم مخلوط کرده و در بلندر بریزید تا محلول سسی شکلی بدست آورید، سپس پودرهای دیگر را به آن اضافه کرده و بهم بزنید.



یک ماسک فوق العاده برای مرطوب کردن و نرم کردن پوست که حتی برای پوست های حساس نیز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد مخلوطی از آرد جو و عسل است. ( 3 قاشق چایخوری از هر یک)



و برای آن دسته از افراد خوش شانس که دارای پوست های معمولی هستند (و یا حتی برای هر کسی که تمایل دارد از آن استفاده کند) ماسک شکلاتی صورت را امتحان کنید! این ماسک حساس یک مرطوب کننده ی عالی به شمار می رود و پوست صورت شما را مانند پوست کودکان نرم و لطیف می کند.



به این منظور باید:



3/1 پودر کاکائو


3 قاشق سوپخوری خامه ی پر چرب


2 قاشق چای خوری پنیر محلی


4/1 فنجان عسل


3 قاشق چای خوری آرد جو



را با هم مخلوط کنید و آنها را بر روی صورت خود بمالید. برای 10 دقیقه دراز بکشید و سپس پوست صورت خود را با آب گرم بشویید. به طور باورنکردنی و با خوشمزگی تمام پوستتان تازه و شاداب می شود.


یکی از انواع ماسک ها که هم اثر بخشی بسیار بالایی دارد و هم می تواند برای انواع مختلف پوست ها مورد استفاده قرار بگیرد، مخلوطی از عسل و تخم مرغ است. (سفیده ی تخم مرغ برای پوست های چرب و زرده ی تخم مرغ برای پوست خشک) و مقدار کمی روغن زیتون. این مواد را با هم مخلوط کرده و آنرا با کمک انگشت روی صورت بمالید و با نوک انگشتان به آرامی بر روی پوست ضربه های کوچکی وارد کنید تا به خوبی جذب شوند. پس از اینکه محلول را بر روی پست خود مالیدید، پوست خود را به آرامی ماساژ دهید. مجدداً این کار را تکرار کنید و لایه ی نازک دیگری را بر روی پوست مالیده و مجدداً ماساژ بدهید.



در تمام موارد باید محلول را بر روی پوست استعمال کرده و اجازه دهید تا به طور کامل بر روی پوستتان خشک شود.



به عنوان یک قاعده ی کلی باید همیشه به خاطر داشته باشید که نمی بایست برای مدت زمانی بیش از دو مرتبه در هفته از این ماسک ها استفاده کنید. همچنین باید سعی کنید که هر مرتبه محتویات آنرا عوض کنید. بد نیست که پیش از استعمال ماسک ابتدا آنرا تست کنید. به این منظور کمی از آن را به پشت گوش خود بزنید، 20 دقیقه صبر کنید، سپس آنرا بشویید. اگر پس از 24 ساعت پوست پشت گوشتان طبیعی بود، آنوقت می توانید از آن ماسک استفاده کنید.



بیشترین مصرف کنندگان ماسک های صورت را خانم ها تشکیل می دهند، اما آقایون نیز می توانند به اندازه ی خانم ها از مصرف آن لذت برده و از مزایای آن بهرمند شوند.



بخار دادن به صورت



یکـی از سـوالاتی که به وفور مطرح می شود این است که
چگونه میتوانیـم پوست خـود را جـوان و شاداب نگه داریم؟
چـقدر جـالـب اسـت بـدانـید کـه پـاسـخ این سـوال را اقوام
باستان بهتر از ما میدانسته اند. به عنوان مثـال پاک کردن
و تمیز کردن پوست با استفاده از بخار برمی گردد بـه زمان
رومـی هـا. آنـها بـرای تمیز کردن بزرگان خود ابتدا آنها را در
محلی پر از بخار وارد میکردند، سـپس آنها را می شستند
و بعد هم ماساژ می دادند. در عصر اخیر بخار دادن بـعنوان
خـدماتی فـانتزی از سـوی سـالن هـای آرایشـی محسوب
می شود.



بخار دادن به صورت از مزایای فراوانی برخوردار است:




  • منافذ پوست را باز می کند
  • سلول های مرده ی پوست را از روی آن پاک می کند
  • جریان خون را تسریع می کند
  • پاک کنندگی عمقی را مقدور می سازد
  • برای بهبود آکنه و جوش های سر سیاه مفید است


می توانید بخار دادن به پوست را هفته ای یک مرتبه به صورت روتین انجام دهید و پس از آن ماسک صورت را بر روی پوست خود استعمال کنید.



برای اینکه بهترین سود را ببرید و هزینه های بالای سالن های آرایش هم بر شما تحمیل نشود، می توانید به راحتی این کار را در منزل انجام دهید. تنها چیزی که نیاز دارید صورت خودتان، ماده ی تمیز کننده، ظرف، آب و یک حوله ی بزرگ است.



1- آرایش روی صورت را پاک کنید. پوست خود را با آب و صابون و یا هر ماده ی تمیز کننده ی دیگری که می دانید پاک کنید و سپس پوست صورت را به طور کامل خشک نمایید.


2- ظرف را پر از آب کنید. حداقل 3 فنجان آب؛ و آن را جوش بیاورید.


3- آب را داخل یک ظرف کم عمق و پهن بریزید.


4- صورت خود را حداقل 20 سانتی متر بالا تر از ظرف قرار دهید، حوله را روی سر خود بیندازید. بخار باید گرم و آرام بخش باشد نه داغ و سوزاننده! اگر بخار خیلی داغ بود و احساس ناراحتی می کردید، سریعاً این کار را متوقف کنید!


5- برای مدت زمانی نزدیک به 5 تا 10 دقیقه زیر حوله بمانید، سپس پوست خود را با آب سرد بشویید. این کار به مصدود شدن منافذ پوست کمک می کند.


6- در این زمان می توانید از مرطوب کننده و یا ماسک صورت استفاده کنید.



شما می توانید در بخار آب از گیاهانی نظیر چای سبز، بابونه، اسطوخودوس و نعناع نیز استفاده کنید. گیاه را در یک فنجان خیس کرده و به آب در حال جوش اضافه نمایید. پیش از استفاده از هر گونه گیاهی مطمئن شوید که به گیاه مورد نظر آلرژی نداشته و پوستتان نسبت به آن حساسیت ندارد.



یکی دیگر از شیوه های رساندن بخار به صورت این است که:



1- پوست صورت را تمیز کنید.


2- لیفتان را در آب کاملاً گرم خیس کنید، آب اضافی آن را بگیرید و روی صورتتان قرار دهید.


3- زمانیکه لیف سرد شد (معمولاً در کمتر از یک دقیقه) آنرا از روی صورت خود بردارید، و مرحله ی 2 را مجدداً تکرار کنید. برای رسیدن به بهترین ننتیجه باید این کا را 5 تا 10 مرتبه تکرار نمایید.


4- با آب سرد صورت خود را آبکشی کنید و سپس از ماسک صورت یا مرطوب کننده ی ملایم استفاده نمایید.



توجه داشته باشید که استفاده از موادی که دارای درجه حرارات بالایی هستند در هر دو متد نه تنها فایده ای ندارد بلکه می تواند به پوست شما آسیب هم برساند. بخار بیش از اندازه می تواند پوست صورت را بسوزاند. مراقب باشید و کاری را انجام دهید که در آن احساس راحتی کنید.



اگر پوستتان حساس است و یا قبلاً دچار بیماری های پوستی بودید پیش از استفاده از هر گونه ماسک و یا بخار ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.



از آنجایی که بخار کل ناخالصی های پوست را از بین می برد، کاملاً طبیعی است که لکه هایی پس از آن بر روی پوست ایجاد شود، که البته این لکه ها به مرور زمان از بین می روند. چهره ی شما پس از استفاده ی مکرر از ماسک و بخار تغییر زیادی پیدا خواهد کرد.


 





کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 87/4/21:: 6:9 صبح     |     () نظر
 
روشهای از بین بردن چین و چروک پوست




اگر در فکر این هستید که زمان را به عقب بازگردانید و مجدداً شادابی و جوانی خود را بدست آورید، قاعدتاً باید به دنبال راههایی باشید که به وسیله آنها چین و چروک های موجود بر روی پوست خود را از بین ببرید. سالخوردگی یک فرایند کاملاً طبیعی است، اما این روزها با استفاده از تکنولوژی های جدید و همچنین دانش پزشکی می توانید تکنیک هایی را مشاهده نمایید که این فرایند را کند می کنند. هر چند اگر سنتان 78 سال است نمی توانید انتظار داشته باشید که یک مرتبه 25 ساله شوید، اما به هر حال با از بین بردن چین و چروک ها می توانید چندین سال سن خود را کاهش دهید.



1- از قرار گرفتن در معرض آفتاب بپرهیزید. بر اساس پژوهش های اخیر پزشکان، قرار گرفتن در معرض نور خورشید بیش از هر عامل دیگری – حتی وراثت – می تواند بر روی پوست شما چین و چروک ایجاد نماید. اگر می خواهید پوست صورتتان همچنان جوان و شاداب باقی بماند از قرار گرفتن در معرض اشعه ی UV خودداری کرده و روزهایی که قرار است بیش از اندازه در فضای باز قرار بگیرید، حتماً از کرم های ضد آفتاب استفاده نمایید. اگر هر قسمت از پوست شما دچار آفتاب سوختگی شد، روی نقطه ی مورد نظر ژل آلوورا استعمال نمایید.



2- از سیگار کشیدن خودداری کنید. ترکیباتی که در سیگار وجود دارد سبب می شود که کلاژن های پوست از بین برود. از اینرو قابلیت ارتجاعی پوست کم شده و در نتیجه چین و چروک بر روی آن ایجاد می شود. هر چند دانشمندان هنوز در این زمنیه به نتایج کاملاً قطعی دست نیافته اند، اما بر طبق تحقیقات اخیر آنها می توان گفت که پوست افراد سیگاری 40% نازک تر و شکننده تر از پوست افراد غیر سیگاری است. اگر می خواهید پوستی شاداب و جوان داشته باشید این عادت را کنار بگذارید.



3- انحراف چشم و کج بینی. تحقیقات گویای این مطلب هستند که افرادیکه نسبت به فعالیت های درست ماهیچه های صورت خود بی تفاوت می باشند، به احتمال زیاد صورتشان دچار چین و چروک می شود. اگر انحراف چشم دارید، به چشم پزشک مراجعه کنید. همچنین می توانید با استفاده از عینک آفتابی از ضعیف تر شدن ماهیچه های اطراف چشم خود در فضای باز جلوگیری نمایید. این امر هم نور کمتری را به چشم ها می رساند و هم اینکه دیگر مجبور نیستید هنگامیکه با نور شدید خورشید مواجه می شوید چشم های خود را به صورت نیمه باز و با فشار زیاد، باز نگه دارید.



4- صورت خود را بیش از اندازه نشویید. یکی دیگر از راههایی که از ایجاد چین و چروک بر روی پوست جلوگیری می کند این است که در طول روز بیش از اندازه صورت خود را نشویید. آبی که از شیر می آید، مواد نرم کننده ی طبیعی پوست را از بین میبرد و این امر سبب خشکی پوست شده و چین و چروک بر روی آن ایجاد می کند.



5- به اندازه کافی از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنید. بله و این هم یک دلیل دیگر برای استفاده مکرر از میوه و سبزی. بر اساس بررسی های اخیر پژوهشگران، میوه ها و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان هایی می باشند که رادیکال های آزاد موجود در بدن را از بین می برند. همانطور که می دانید این رادیکال های آزاد موجب ایجاد پیری زودرس می شوند. اگر می خواهید چین و چروک های روی پوست خود را از بین ببرید، مطمئن شوید که رژیم غذایی تان به اندازه ی کافی میوه و سبزی در خود جای داده باشد.



6- مصرف ماهی را افزایش دهید. پروتیئن در شادابی و طراوات پوست نقش مهمی را بازی می کند. در این میان ماهی نه تنها حاوی مقادیر زیادی پروتئین میباشد، بلکه نوعی مصونیت طبیعی برای پوست ایجاد کرده و از پیر شدن آن جلوگیری می نماید. از این گذشته ماهی حاوی مقادیر زیادی امگا – 3 نیز می باشد که جزء اسیدهای چرب بوده و در دوباره جوان سازی پوست نقش مهمی را ایفا می نماید.



7- به اندازه کافی بخوابید. زمانیکه میزان خواب و استراحت شما کافی نباشد، بدن به طور خودکار هورمون کورتیزول بیشتری ترشح می کند. این هورمون سلول های پوست را درهم می شکند و سبب ایجاد چین و چروک می شود. اگر می خواهید از پیر شدن پوست خود جلوگیری بعمل آورید، مطمئن شوید که شب ها حداقل 7 تا 8 ساعت می خوابید.



8- از کرم های مرطوب کنند استفاده کنید. این مورد شاید بیشتر برای خانم ها مورد استفاده قرار بگیرد تا آقایون. کرم های مرطوب کننده قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و آن را تازه و شاداب نگه می دارند. استفاده از این نوع کرم ها به ویژه پیش از استفاده از لوازم آرایشی توصیه می شود. صبح ها پیش از آرایش کردن از این کرم بر روی پوست خود بمالید و شب ها پس از شست و شوی پوست، دومرتبه از این کرم استفاده کنید تا پوست خشک نشده و چین و چروکی بر روی ان ایجاد نشود.



9- طاق باز بخوابید. خوابیدن بر روی شکم و یا پهلو به پوست شما فشار وارد آورده و در طول شب چین و چروک هایی را بر روی آن ایجاد می کند که شاید دیگر هیچ گاه از بین نروند. به همین دلیل بهتر است که خودتان را عادت بدهید تا بر روی کمرتان بخوابید و از بالش های نرم استفاده نمایید.



10 – شکلات مصرف کنید. براساس یک تحقیق که به تازگی در نشریه ی تغذیه به چاپ رسیده، کاکائو حاوی مواد شیمیایی است که سبب می شود آب زیادی زیر پوست جمع شده، پوست به طور مقتضی تغذیه شود، و گردش خون را در آن ارتقا پیدا کند. کلیه موارد ذکر شده از ایجاد چین و چروک بر روی پوست جلوگیری می نمایند، بنابراین به جای اینکه قهوه و یا نوشابه های گازدار بنوشید، یک لیوان نوشیدنی کاکائویی را امتحان کنید.


 



کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 87/4/21:: 6:4 صبح     |     () نظر
 
خرید کفش
خرید کفش

پا قلب دوم ماست و باید به فکر سلامت آن باشیم.







 ما برای شما راهنمایی تهیه کرده ایم که با آن می توانید بهتر تصمیم بگیرید.


به یاد داشته باشید:


1. کفشی بخرید که با شکل طبیعی پاهایتان مطابقت داشته باشد.


2. پاها به طور طبیعی در ساعت انتهایی روز اندکی ورم می کند. پس بهترین زمان برای اندازه کردن کفش عصر و پس از غروب آفتاب است.


3. اندازه درج شده روی کفش را ملاک قرار ندهید؛ زیرا معمولا درست نیست.


4. خرید کفش تنگ - به امید اینکه پس از مدتی جا باز خواهد کرد - اشتباه محض است؛ هیچ وقت کفش تنگ نخرید.


 5. کف کفش باید محکم و انعطاف پذیر و دارای سطح آجدار و سبک باشد.


6. از پوشیدن همیشگی کفشهای پاشنه بلند بپرهیزید. کفشهای پاشنه بلند لغزیدن و زمین خوردن و درد کمر و پا و تغییر در شکل پا را در پی دارد. سعی کنید که پاشنه کفشتان از 4 سانتیمتر بلندتر نباشد. همچنین، پاشنه های عریضتر از پاشنه های نوک تیز و باریک مناسبتر است.


 7. هنگام امتحان کردن کفش، توجه داشته باشید که پاشنه پاهایتان نباید درون کفش بلغزد.


9. اندازه پاهایتان با افزایش سن، تغییر وزن، در دوران بارداری،... تغییر می کند. بنابر این، هنگام خرید کفش نو به اندازه پیشین پاهایتان اتکا نکنید.


10. برای امتحان کردن کفش، بندهای آن را کامل ببندید و سپس بایستید و چند قدم راه بروید تا کامل از اندازه کفش مطمئن شوید.


11. از خرید کفشهای پنجه باریک خودداری کنید. این گونه کفشها به انگشتان پا فشار وارد می کند و انگشتان پا بدشکل می شود.


12. کفشهای تخت و لژدار و  پاشنه کوتاه راحت تر و ایمنتر است.


13. در هنگام انتخاب کفش، جورابی به پا داشته باشید که می پوشید.


14. پوشیدن کفشهای تنگ سبب پینه پا، میخچه، دردهای مفاصل و زانوها و پاشنه پا، خستگی زود رس، ... می شود.


15. از فروشگاههایی خرید کنید که تنوع کفش در آنها زیاد است تا محدودیت انتخاب نداشته باشید.


16. پوشیدن کفشهای گشاد سبب تاول زدن، بر هم خوردن تعادل هنگام راه رفتن، زمین خوردن، درآمدن کفش از پا،... می شود.


17. صحبتهای فروشنده نباید شما را به خرید هر گونه کفشی (تنگ و نامناسب) مجبور بکند. شما باید با صبر و حوصله کفش راحت و اندازه پاهای خود را انتخاب کنید.


18. چرم بهترین رویه کفش است؛ زیرا مانند پوست تنفس می کند  و تهویه دارد.


19. کفشهای بندی یا سگک دار بخرید تا بتوانید اندازه آن را اندکی تغییر دهید.


19. کفشهای بندی یا سگک دار بخرید تا بتوانید اندازه آن را اندکی تغییر دهید.



علی اصغر یوسفی منش ::: چهارشنبه 3/8/1385::: ساعت 9:13 صبح


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 87/3/26:: 6:16 صبح     |     () نظر
<      1   2      
درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
upturn یعنی تغییر مطلوب
حاج آقاشون
همفکری
EMOZIONANTE
عاشقان
به سوی فردا
عشق و شکوفه های زندگی
اگه باحالی بیاتو
دیار عاشقان
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
(( همیشه با تو ))
در انتظار آفتاب
خورشید تابنده عشق
آیینه های ناگهان
تمیشه
***جزین***
((( لــبــخــنــد قـــلـــم (((
پرسه زن بیتوته های خیال
ای لاله ی خوشبو
همنشین
به وبلاگ بیداران خوش آمدید
گل رازقی
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی
وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی
مذهبی فرهنگی سیاسی عاطفی اکبریان
آخرالزمان و منتظران ظهور
جمله های طلایی و مطالب گوناگون
لیلای بی مجنون
به سوی آینده
عشق سرخ من
یا امیر المومنین روحی فداک
نگاهی به اسم او
ایران
آموزه ـ AMOOZEH.IR
و رها می شوم آخر...؟!!
جلوه
بی نشانه
PARSTIN ... MUSIC
رهایی
قعله
دارالقران الکریم جرقویه علیا
alone
منتظر ظهور
علی اصغربامری
پارمیدای عاشق
دلبری
نظرمن
هو اللطیف
افســـــــــــونگــــر

جاده های مه آلود
جوان ایرانی
hamidsportcars
پوکه(با شهدا باشیم)
*پرواز روح*
عصر پادشاهان
جمعه های انتظار
سپیده خانم
هادرباد شناسی (روستایی در شرق شهرستان بیرجند) HADERBAD SHENASI
بندیر
شقایقهای کالپوش
لنگه کفش
د نـیـــای جـــوانـی
قلمدون
نهان خانه ی دل
مهندسی مکانیک ( حرارت و سیالات)-محی الدین اله دادی
گل باغ آشنایی
یه گفتگوی رودر رو
پرواز تا یکی شدن
بچه مرشد!
سکوت ابدی
وبلاگ عقل وعاقل شمارادعوت میکند(بخوانیدوبحث کنیدانگاه قبول کنید)
*تنهایی من*
سرای اندیشه
SIAH POOSH
بلوچستان
خاکستر سرد
شجره طیبه صالحین ،حلقه ریحانه
شوالیه سیاه
خندون
هم نفس
آسمون آبی چهاربرج
محفل آشنایان((IMAN))
.:: بوستان نماز ::.
ای نام توبهترین سر آغاز
هه هه هه.....
سه ثانیه سکوت
►▌ استان قدس ▌ ◄
بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد.

مهر بر لب زده
نغمه ی عاشقی
امُل جا مونده
هفت خط
محمد جهانی
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
ارتش دلاور
نگاهی نو به مشاوره
طب سنتی@
فانوسهای خاموش
گروه تک تاز
مقاله،پایان نامه،پرو‍ژه،کتاب الکترونیک،تحقیق،جزوه،نمونه سوال و..
سیب سبز
دانشگاه آزاد الیگودرز
فریاد بی صدا
اکبر پایندان
کانون فرهنگی شهدای شهریار
پژواک
تخریبچی ...
عاشقانه
geleh.....
بــــــــــــــهــــــــــــار
****شهرستان بجنورد****
وبلاگ آموزش آرایشگری
یک کلمه حرف حساب
پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ...
«حبیبی حسین»
..:.:.سانازیا..:.:.
+
یــــــــــــــــاســــــــــــــــــــمـــــــنــــ
حوض سلطون
شب و تنهایی عشق
داستانهای واقعی روابط عمومی Dr.Rahmat Sokhani
دلدارا
پناه خیال
مجله اینترنتی شهر طلائی
جوک بی ادبی
عاطفانه
آقاشیر
امامزاده میر عبداله بزناباد
قرآن
دریـــچـــه
بـــــاغ آرزوهــــا = Garden of Dreams
صراط مستقیم
من بی تو باز هم منم ...
عشق در کائنات
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
سروش دل
تنهایی
روانشناسی آیناز
کـــــلام نـــو
جبهه مقاومت وبیداری اسلامی
بصیرت مطهر
سایت جامع اطلاع رسانی برای جوانان ایرانی
آوای قلبها...
اَللهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
تنهایی افتاب
نمایندگی دوربین های مداربسته
کوسالان
امام مهدی (عج)
@@@گل گندم@@@
سفیر دوستی
کافه محلی است برای جمع شدن وسرچشمه آغاز زایش هرچشمه است
کلبه عشق
تنهایی......!!!!!!
دریــــــــای نـــور
کربلا
جوکستان بی تربیتی
کلبهء ابابیل
وبسایت رسمی مهندس امیر مرتضی سعیدی ایلخچی
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
جـــیرفـــت زیـبا

سارا احمدی
مهندسی عمران آبادانی توسعه
ققنوس...
حزب الله
««« آنچه شما خواسته اید...»»»
ashegh
طاقانک
تک درخت
تراوشات یک ذهن زیبا
سکوت سبز
هر چی بخوای
پیامنمای جامع
پرنسس زیبایی
بوی سیب BOUYE SIB
@@@این نیزبگذرد@@@
بادصبا
ಌಌتنهاترین عشق یه عاشق دل شکستهಌ᠐
راز رسیدن به شادی و سلامتی
معارف _ ادبیات
پوست مو زیبایی
تنهای تنها
آخرین صاحب لوا
جاده مه گرفته
دخترانی بـرتر از فــرشته
دلـتنگـ هشـیگـــــــــی
تبسمـــــــــــــــی به ناچار
ماتاآخرایستاده ایم
سایت روستای چشام (Chesham.ir)
مستانه
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ناز آهو
گیسو کمند
جــــــــــــــــوک نـــــــت
عکس سرا- فقط عکس
عکس های عاشقانه
حقوق دانشگاه پیام نور ایلام
تیشه های اشک
فقط خدا رو عشقه
پاتوق دوستان
بنده ی ناچیز خدا
آزاد
ارمغان تنهایی
فقط عشقو لانه ها وارید شوند(منامن)
سلام آقاجان
ردِ پای خط خطی های من
منطقه آزاد
علی پیشتاز
تنهاترم
محمدمبین احسانی نیا
یادداشتهای فانوس
دوست یابی و ویژگی های دوست
کد تقلب و ترینر بازی ها
ستاره سهیل
داستان های جذاب و خواندنی
عاشقانه
گدایی در جانان به سلطنت مفروش
یادداشتهای من
شــــــهدای روستای مـــکـــی کوهسرخ
سرافرازان
*bad boy*
سرزمین رویا
برای اولین بار ...
خاطرات و دل نوشته های دو عاشق
چون میگذرد غمی نیست
بازگشت نیما
دهیاری روستای آبینه(آبنیه)
روستای زیارتی وسیاحتی آبینه(آبنیه)باخرز
سایه سیاه
رازهای موفقیت زندگی
دوره گرد...طبیب دوار بطبه...
* ^ــ^ * تسنیم * ^ــ^ *
بچه های خدایی
مرام و معرفت
خوش آمدید
The best of the best
بوستان گل و دوستان
صفیر چشم انداز ایران
من.تو.خدا
۞ آموزش برنامه نویسی ۞
شبستان
دل شکســــته
یکی هست تو قلبم....
برادران شهید هاشمی
شهداشرمنده ایم _شهرستان بجنورد
یامهدی
تنها هنر
دل نوشته
صوفی نامه
har an che az del barayad
منتظر نباش تا پرنده ای بیاید و پروازت دهد در پرنده شدن خویش بکوش
شجره طیّبه

دانلود هر چی بخوایی...
نور
Dark Future
مجله مدیران
S&N 0511
**عاشقانه ها**
پنجره چهارمی ها
AminA
نسیم یاران
تبیان
صدای سکوت
(بنفشه ی صحرا)
اندکی صبر سحر نزدیک است....
ابهر شهر خانه های سفید
عشق
ترانه ی زندگیم (Loyal)
توشه آخرت
قـــ❤ــلـــــب هـــــای آبـــــی انــ❤ـــاری
جزتو
ترخون
عشق پنهان
@@@باران@@@
شروق
Manna
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا
پرسش مهر 8
دریایی از غم
طره آشفتگی
...ترنم...
Deltangi
زیبا ترین وبلاگ
ارواحنا فداک یا زینب
علمدار بصیر
کرمان

عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین
عطش (وبلاگ تخصصی ماه محرم و صفر)
قمه‏زنی سنت یا بدعت؟
سلام
عطش
حضرت فاطمه(س)
♀ ㋡ JusT fOr fuN ㋡ ♀
اواز قطره
محمد قدرتی Mohammad Ghodrati
آرشیو یادداشت‌ها
دینی
گلچینی از جغرافیای طبیعی و تاریخی افغانستان
آثارتأریخی افغانستان
گلچینی از تاریخ جهان و افغانستان
میراث گرانبهای گذ شتگان چراغی است برآیند گان
کابل و ولایات افغاانستان عزیز
زبان شرین پارسی
وازه نامهء هم زبانان
ادبیات و هنر
پرواز خیال
شعر و ادب
اى الهه عشق مادر!
عاشقانه ها
موزیک و اشعار آهنگهای بهترین اوازخوان افغان احمد ظاهر و دیگران
سیاسی
جامعه شناسی -مردم شناسی
دانستنیهای جالب
طب ورزش صحت وسلامتی
مسائل جنسی خانه و خانواده
آموزش زیبایی
روانشناسی
طب سنتی و نسخه های پزشکی با گیاهان دارویی
غذا موادغذائی و اشامیدنیها
خواص میوه ها و سبزیجات
اخبار
زندگینا مه
داستانهای کوتاه و آموزنده
نجوم فضا وفضانورد ی
کمپیوتر انترنیت و وب نویسی
لطیفه ها اندرز ها و پیامهای کوتاه خواندنی و عالی
طنز
تقویم هجری شمسی اوج درایت فرهنگی ما
سرگرمی ها
معرفی کتاب
تصویر عکس ویدئو فلم
بهترین های خط
جالبترین کارتونها
طالع بیی
یادداشتها
قوانین خواب و رویا وتعبیرخواب
تبریکی و تسلیت
داغ غربت
علمی
تاریخی و اجتماعی
خانهء مشترک ما زمین
اشعار میهنی رزمی و سیاسی
هوا و هوانوردی
آموزش و پرورش
معانی اصطلاحات و تعاریف
دنیای عجاء‏بات