سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از دست دادن فرصت اندوهى گلوگیر است . [نهج البلاغه]
یادداشتها و برداشتها
 
تفاوتـهای نامحسـوس در زنـان و مـردان‎

تفاوتـهای نامحسـوس در زنـان و مـردان‎

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


آلن پیز (Allan Pease)، استاد ولادیمیر پوتین نخست وزیر کنونی روسیه و نویسنده یکی از ده کتاب پر فروش ارتباطات قرن با نام "چرا مردان گوش نمی‌دهند و زنان نمی‌توانند نقشه بخوانند"، ترجمه شده به شصت زبان با فروش بیش از یازده میلیون نسخه و مرد شماره یک فنون مذاکرات و تحلیل حرکات بدن و نویسنده پانزده جلد کتاب مطرح در جهان بود. آلن پیز، عضو انجمن بیمه‌گران و موسسه تحقیقات مدیریت آمریکاست. آنتونی رابینز، نویسنده نامدار درباره او می‌گوید: من با شرکت در دوره آموزشی و شنیدن و به کار بردن ایده‌های فوق العاده آلن، قدرت ارتباطات خود را چندین برابر کردم.

خلاصه‌ای از مباحث آلن پیز در سمینار بین‌المللی مدیریت فنون ارتباطات، مذاکرات و فروش که در مورد تفاوتهای زنان و مردان عنوان شده را در ادامه ایمیل مرور می‌کنیم که امیدواریم برای شما دوستان پرشین استار درخور توجه باشد.


تفاوت در سیستم بینایی :

شبکیه، داخلی‌ترین لایه چشم دو نوع گیرنده دارد: سلول‌های استوانه‌ای (130 میلیون) که در نور ضعیف تحریک می‌شوند و سفید و سیاه را تشخیص می‌دهند و سلول‌های مخروطی (هفت میلیون) که به ما توانایی دیدن رنگ و جزییات ظریف اشیا را می‌دهند. این سلول‌های مخروطی را کروموزوم X منتقل می‌کند. زنان دو کروموزوم X دارند. به این دلیل، بیش از مردان دارای سلول‌های مخروطی هستند و در نتیجه، رنگ اشیا را بسیار واضح‌تر دیده و توصیف می‌کنند. مردان تنها قادر به توصیف رنگ‌های اصلی هستند: قرمز، آبی، و زرد. زنان می‌توانند رنگ‌های شیری، نیلی، ارغوانی، بنفش و سدری را نیز توصیف کنند.

سفیدی چشم در انسان کاملا واضح است. این بخش حرکت چشم‌ها و تغییر جهت دید را که هر دو برای ارتباط بین انسان‌ها ضروری است، در انسان ممکن می‌سازد. سفیدی چشم زنان بیش از مردان است، چرا که ارتباط مستقیم با افراد بخش اصلی فرایند برقراری ارتباط در زنان است و هر چه سفیدی چشم بیشتر باشد، بیشتر می‌توان سیگنال‌های گوناگون بصری را ارسال و یا دریافت کرد. به این وسیله، بهتر می‌توان تغییر مسیر طرف مقابل را دنبال کرده و تجزیه و تحلیل کرد.
زنان نسبت به مردان از حس بینایی قوی‌تری نیز برخوردارند؛ گویی برای مدیریت خانه، دارای یک نوع نرم افزار مغز هستند که آنان را قادر می‌سازد پیرامون خود را تا دست کم 45 درجه از چپ و راست و همچنین از بالا و پایین خود ببینند. زاویه دید گسترده بسیاری از زنان حتی تا 180 درجه هم می‌رسد. چشمان مردان بزرگتر از چشمان زنان است و برای دیدی تونل مانند ولی بسیار دور برنامه ریزی شده‌اند. به عبارت دیگر، او می‌تواند چیزهایی را که درست مقابلش است، روشن ببیند؛ حتی در فاصله‌ای دور مثل دیدن با یک ذره‌بین.

کره‌ای که ناپدید شد !
هر زنی در این جهان؛ در حالی که مرد جلوی یخچال ایستاده، چنین گفت و گویی با او داشته است:
- دیوید: کره کجاست؟
- جین: تو یخچال
- دیوید: اینجا تو یخچال که نیست، کجا گذاشتی‌اش؟
- جین: همون جاست. خوب چشماتو باز کن!
- دیوید: نه، حتما گذاشتیش جای دیگه. میگم تو یخچال نیست.

در این مرحله از گفت و گو، جین با گام‌های بلند به آشپزخانه می‌آید و دستش را درون یخچال برده و مثل شعبده بازی کره را بیرون می‌آورد. مردان بی‌تجربه اغلب این مسأله را به عنوان یک کلک معمولی قلمداد می‌کنند و زنان را متهم می‌کنند که چیزها را در کشو و یا کمد پنهان می‌کنند؛ جوراب‌ها، کفش‌ها، لباس‌های زیر، مربا، کره، سوئیچ خودرو و کیف پول همه سر جایشان هستند. فقط مردان نمی‌توانند آنها را ببینند. زن با زاویه دید گسترده، محتویات درون یخچال و یا کمد را بدون چرخش سر می‌بینند، در حالی که مردان سرشان را از چپ به راست و از بالا به پایین می‌چرخانند تا شیئ ناپدید شده را بیابند.

این تفاوت در قدرت دید زن و مرد، تأثیرات مهمی بر زندگی ما داشته است؛ برای نمونه، آمار شرکت‌های بیمه، ثابت می‌کند هنگامی که تصادفی رخ داده باشد، زنان کمتر ریسک می‌کنند که از سمت چپ و راست خودروی حادثه دیده بگذرند. زاویه دید گسترده آنها این امکان را می‌دهد که خودروهایی را که از طرفین به سمت آنان می‌آیند، ببینند. آنان هنگام پارک کردن برای آنکه از عقب و جلو به چیزی نزنند، نا توانند. به علت اینکه در زنان توانایی تجسم فضایی کمتر است. یک زن وقتی بداند همسرش در دیدن چیزهایی که درست جلوی چشمش هستند، مشکل دارد، کمتر عصبانی می‌شود. وقتی زنی به همسرش می‌گوید: همون جا توی کمد است، مرد باید حرف او را باور کند و به جست و جو ادامه دهد.

توانایی دروغ سنجی زنان :

تحقیقات نشان می‌دهد که هنگام ارتباط رو در رو، سیگنال‌های غیر کلامی 60 تا 80 درصد از تأثیر پیام‌های ارسالی را دربردارند، در حالی که سیگنال‌های صوتی سهمی حدود 20 تا 30 درصد دارند و 7 تا 10 درصد باقی مانده به موضوع مطرح شده بستگی دارد.
سنسورهای پیشرفته یک زن، این اطلاعات را دریافت کرده و تجزیه و تحلیل می‌کند. زنان به خاطر توانایی مغزشان در انتقال سریع اطلاعات بین دو نیمکره مغز امتیاز بارزی در برابر مردان دارند تا سیگنال‌های تصویری، حرکات بدن و دیگر سیگنال‌ها را در کنار هم بچینند و در پایان، رمز را کشف کنند. به همین دلیل، کمتر مردی موفق می‌شود رو در روی یک زن دروغ بگوید. اگر مردی بخواهد به زنی دروغ بگوید، بهتر است از پشت تلفن، توسط نامه، در تاریکی مطلق و یا از زیر پتو این کار را انجام دهد.

تفاوت‌های مغزی زن و مرد :

بیشتر مردان نمی‌توانند احساسات خود را نشان دهند. مغز مردان ساده، اما مغز زنان پیچیده است. بخش چپ مغز مردها، هنگام صحبت کردن فعال می‌شود. اغلب برای خانم‌ها این پرسش پیش می‌آید که چرا مردان اینقدر روی خاموش کردن تلویزیون هنگام زنگ زدن تلفن اصرار دارند؟ زن‌ها با تعجب از خود می‌پرسند: چرا مردها وقتی مشغول خواندن روزنامه یا دیدن تلویزیون هستند، نمی‌توانند سخنان همسر خود را بشنوند؟

تقریبا همه زنان دنیا از نشنیدن‌های شوهرشان در رنج و عذابند. دلیل چنین ضعفی این است که مغز یک مرد برای انجام یک کار در یک زمان شکل گرفته، زیرا فیبرهای ارتباطی کمتری بین دو نیمکره مغزی او هست. اگر از مردی در حال مطالعه یک اسکن مغزی بگیرید، خواهید دید او در این هنگام کاملا کر شده است! اما مغز زن برای کارهای متفاوت در آن واحد شکل گرفته است و می‌تواند از هر دو نیمکره مغز خود بهره ببرد. زن می‌تواند چند کار متفاوت را در یک زمان انجام دهد. مغز همیشه فعال زن هرگز بی‌کار نمی‌ماند. او می‌تواند در یک زمان با تلفن حرف بزند، غذا بپزد و تلویزیون ببیند. او می‌تواند در حال رانندگی آرایش کند، به رادیو گوش دهد و با تلفن همراهش حرف بزند؛ اما اگر مردی در حال درست کردن غذا باشد و شما با او صحبت کنید، ممکن است به دلیل از دست دادن تمرکزش بر نحوه درست کردن غذا عصبانی شود.

تحقیقات جدید نشان داد که عملکرد مغز زنان نسبت به مردان تفاوت‌های اساسی دارد. مغز زن به طور نامحسوسی کوچکتر از مغز مرد است که این موضوع به هیچ وجه تأثیری بر توانایی و قابلیت‌های آنان ندارد. در سال 1997 محقق دانمارکی، "برتن پکن برگ" از بخش عصب‌شناسی بیمارستان دولتی کوپنهاگ ثابت کرد که مغز یک مرد به طور متوسط، چهار میلیارد سلول بیشتر از مغز زن دارد. با این حال زنان عموما در پاسخ به پرسش‌ها 3 درصد بهتر از مردان عمل می‌کنند. در مغز بیشتر مردان، بخشی برای جهت‌یابی وجود دارد. به همین دلیل، در جهت‌یابی مشکلی ندارند. در بخش‌های گوناگونی از مغز زنان مرکز کلامی وجود دارد. مهارت کلامی آنان عالی است. به ندرت برای پیدا کردن کلمه دستپاچه می‌شوند.

در سال 1995 گروهی از دانشمندان به سرپرستی دکتر "بنت" و دکتر "سالی شای ویتس" در دانشگاه یل، آزمایش‌هایی را روی مردان و زنان انجام دادند تا دریابند در کدام نقطه مغز قافیه ساخته می‌شود.
با کمک "ام ـ آر ـ ای" این موضوع مورد تأیید قرار گرفت که در مردان نیمکره چپ مغز برای زبان فعالیت می‌کند. در حالی که در زنان هر دو نیمکره فعال می‌شود. نیمکره چپ مغز یک دختر سریع‌تر از نیمکره چپ یک پسر رشد می‌کند؛ یعنی دختران، بهتر و سریع تر از پسران صحبت می‌کنند، می‌خوانند و زبان خارجی فرا می‌گیرند. به همین دلیل، کلینیک‌های گفتار درمانی مملو از پسر است تا دختر. در پسران، نیمکره راست مغز سریعتر از دختران رشد می‌کند؛ جایی که توانایی درک منطقی و تجسم فضایی وجود دارد. پسران در ریاضیات، ساختمان سازی و حل مشکلات قویتر از دختران هستند.

سرعت ارتباط بین دو نیمکره :

نیمکره چپ و راست مغز با رشته‌های عصبی به نام جسم پینه‌ای به هم متصلند. این رشته امکان ارتباط و تبادل اطلاعات را ایجاد می‌کند. راجر کروسکی، عصب شناس دانشگاه کالیفرنیا تأیید کرد که جسم پینه‌ای در مغز زنان نسبت به مردان ضخیم‌تر است. به همین دلیل، ارتباط بین دو نیمکره در زنان 30 درصد بیشتر از مردان برقرار می‌شود. همچنین در زنان و مردانی که به فعالیت مشابهی مشغولند، بخش‌های متفاوتی از مغز فعال می‌شوند.

اصول و تحلیل حرکات بدن :

از جمله مواردی که آلن به پوتین یاد داد، تأثیر حرکات بدن بود. مثلا طرز نشستن، طرز قرار گرفتن سر و حرکات دیگر اعضای بدن، به ویژه در رفتار سیاستمداران هر حالتی از بدن می‌تواند، نمایشگر بیانی خاص باشد که در خانم‌ها و آقایان متفاوت است؛ مثلا گره کردن دست‌ها در حالت رو به پایین، حالتی از راحتی و ریلکس بودن را نشان می‌دهد. یا هنگامی که سرتان را در موقع صحبت کردن به آرامی تکان می‌دهید، این حرکت به معنای در کنترل داشتن آن شخص و محیط توسط شماست.

یک کارشناس فروش هنگامی که در حال فروش جنسی است، اگر مشتری یک قدم به عقب بردارد، به معنی عدم تمایل و انصراف از خرید است. به علت اینکه یا به خوبی توجیه نشده یا رفتار قابل قبولی از فروشنده ندیده است؛ اما اگر مشتری یک قدم جلو گذاشته یا سرش را به آرامی تکان دهد، احتمالا به این معنی است که توضیحات فروشنده او را قانع کرده است. صحبت کردن مهارت اصلی خانم‌هاست؛ خانم‌ها در یک زمان، همه با هم صحبت می‌کنند و در همان موقع، هم به سخنان یکدیگر گوش می‌کنند؛ اما این توانایی برای مردان امکان پذیر نیست. مغز زنان مانند پدال زدن دوچرخه با صحبت کردن انرژی می‌گیرد.

اگر خانم‌ها بخواهند با یک مرد صحبت کنند، باید به این نکته توجه کنند که تنها یک مطلب را در یک زمان مطرح کنند؛ یک موضوع را بگویند و قطع کنند. اگر متوجه شدند او مطلبشان را درک کرده است، آنگاه مطلب دیگری را مطرح کنند. این بدان جهت است که مغز مردان در یک زمان تنها می‌تواند بر یک موضوع تمرکز کند. مواردی را که آلن پیز در این سمینار (که به زبان انگلیسی بود) مطرح کرد، اصول مهمی در روابط زناشویی قلمداد می‌شوند. یکی از شکایت‌های خانم‌هایی که به مراکز مشاوره می‌روند، بی‌توجهی شوهران آنها به سخنانشان است.


با تشکر از ارسال : خانم میر ابوالقاسمی



کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 91/8/12:: 11:34 عصر     |     () نظر
 
ماجرای یک ازدواج +الب در زمان رسول الله (ص)

-

   
  ماجرای یک ازدواج جالب در زمان رسول الله (ص)
 

در کتاب «اسرار معراج» این حدیث بسیار مهم و جالب و حیرت‏آور را مى‏خوانیم: در زمان رسول گرامى اسلام (ص) در شهر مدینه، شخصى بود بسیار ظاهر الصلاح، به طورى که کسى در حق او در هیچ موردى، گمان سوء و ظن خلاف نداشت.

شاید بسیارى از مردم در برخورد با او از وى طلب دعا مى‏کردند، ولى او بدون توجه به ظاهر آراسته خویش، در بعضى از شب‏ها به خانه مردم مدینه، دستبرد مى‏زد!

شبى براى دزدى از دیوار خانه‏اى بالا رفت، اثاث زیادى در آن خانه بود و در میان خانه به غیر از یک زن جوان تنها کسى نبود، عجیب خوشحال شد که امشب علاوه بر به چنگ آوردن مال فراوان، در رختخواب عیش و عشرت هم شرکت خواهم کرد.

همان طور که در دل تاریکى بر سر دیوار، منظره فریبنده اثاث خانه و چهره دلرباى زن را مى‏نگریست، به فکر فرو رفت: دزدى تا کى، ننگ تا چه مدت، براى چه باید زحمات انبیا و اولیا را از یاد برد، عاقبت این همه گناه و فساد چه خواهد شد، مگر براى من مرگ و برزخ و قیامت و محاکمات الهیه نیست، در پیشگاه حق و در دادگاه عدل، جواب این همه ظلم و جنایت را چگونه باید داد؟!

آرى، با ادامه این اعمال به روزى خواهم رسید که براى من راه گریز و فرار از چنگال عدالت نخواهد بود، آن روز پس از اتمام حجت حق، مبتلا به غضب خداوندى مى‏شوم و از پس آن به زندان آتش خواهم افتاد و در آن صورت انتقام آلودگى‏هایم را پس خواهم داد!
 
پس از اندکى تأمل و فکر، از دزدى و تجاوز به آن زن، سخت پشیمان شد و با دست تهى به خانه بازگشت. به وقت صبح خود را به لباس آراستگان و صلحا آراست و به مسجد به محضر مقدس رسول اکرم صلى‏الله‏علیه‏و‏آله آمد و در حضور آن جناب نشست!

ناگهان دید، زن صاحب خانه‏اى که شب گذشته براى دزدى اثاث آن، در نظر گرفته بود به محضر رسول اکرم (ص) آمد، عرضه داشت: اى رسول خدا! زن بى‏شوهرى هستم همراه با ثروتى زیاد، پس از چند ازدواج دیگر قصد شوهر کردن نداشتم، اما دیشب به نظرم رسید که دزدى به خانه‏ام راه پیدا کرده، گر چه چیزى نبرده، ولى مرا وحشت زده کرده، از این پس مى‏ترسم در تنهایى ادامه زندگى دهم، اگر صلاح مى‏دانید براى من همسرى انتخاب کنید.

حضرت اشاره به آن مرد ـ یعنى به دزد شب گذشته ـ کردند و فرمودند: اگر میل دارى، تو را به آن شخص تزویج کنم، زن به چهره مرد خیره شد، او را پسندید و نسبت به او اظهار میل و رغبت کرد.

پیامبر اسلام (ص) عقد آن زن را براى آن مرد بست، سپس هر دو به منزل آمدند، دزد در کمال نشاط و شادى داستان خود را براى آن زن تعریف کرد و به او گفت: اگر شب گذشته ثروتت را مى‏بردم و دامن عفتت را آلوده مى‏کردم، علاوه بر این که یک شب بیشتر در کنار تو نبودم، آتش غضب همیشگى حق را، براى خود برمى‏افروختم، ولى در عاقبت کار فکر کردم و بر هجوم هواى نفس صبر و استقامت ورزیدم و در نتیجه براى همیشه به ثروت حلال و زوجه صالحه و عاقبت خوش و سعادت ابد رسیدم!


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 90/12/6:: 2:58 عصر     |     () نظر
 
هدیه به مادر

رهروی روشندلی از با یزید
کرد پرسش کای مراد هر مرید

باز گو آخر کجا بشتافتی
کاین همه گنج سعادت یافتی

گفت از یک قطره اشک مادرم
شاهد مقصود آمد در برم

گنج ها دردیده ء نمناک اوست
این گهرها اشک های پاک اوست

شام ها چون باز خفتی مادرم
بود در پائین پایش بسترم

تا دل شب داشت با من راز ها
گفتگو ها، قصه ها، آواز ها

قصه ها شیرین تر از شهد و شکر
نغمه های جان بخش چون باد سحر

ناگهان شامی هوا بس تیره شد
برف بر شهر و ده ما چیره شد

خون به تن از شدت سرما فسرد
شعله از دم سردی ایام مرد

نیمشب شد مادرم از خواب خاست
از من افسرده جامی آب خواست

تا گرفتم لرز لرزان جام آب
مادرم را بار دیگر برد خواب

من ستادم خشک بر جام از ادب
چشم بر ره، جام بر کف ، جان به لب

آب را از فرط سردی بست یخ
جام را با دست من پیوست یخ

صبحش چون بار گاه فیض باز
مادرم بر خاست از بهر نماز

دید سوی من که لرزانم چو بید
گشته ام چون برف سر تا پا سپید

گفت ای فرزند بر کف جام چیست
راست گو این لرزه بر اندام چیست

از چه رو این جام را نگذاشتی
خویش را در رنج و محنت داشتی

گفتم ای مادر خطا بود اینکه من
می نهادم جام بهر خویشتن

تو زمن گر آب میکردی طلب
خفته می دیدی مرا دور از ادب

مادر از گفتار من بیتاب شد
دل میان سینه وی آب شد

سر زد آهی از دل غمدیده اش
قطره ء اشکی چکید از دیده اش

اشک مادر گنج گوهر زا شود
مرد از آن یک قطره چون دریا شود

شاعر: استاد خلیلی


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 90/11/29:: 4:11 صبح     |     () نظر
 
من زنم!

من زنم

 

 

من  

 

زنم

طبعیت مرا انسان

دنیا مرا زن

و مذهب مرا فرمانبردار خواند  

 

خداوند مرا آفرید

تا دنیای ناتکمیلش را  

کامل گردانم    

و مرد را همراه باشم            

 

صاحب تقدیر مرا

گاهی دختر  

و گاه مادر       

خواهر و همسر

در هر قالب مرا آزمود   

در هر رنگ مرا ناتوان خوانند                       

 

خواستم درب ستم را بشکنم

دستم را شکستند

 

چرا من از گوری به گوری فرستاده میشوم

 آری من  

زن ذرهء

   که در گردباد خود خواهی مردان فنا گردیدم            

 

مرا کم مخوانید

 

من خدای دوم این کائناتم  

تو ای مرد زادهء من

تو در دامانم پرورش یافتی       

تو شیرهء بدنم را مکیدی                 

 تو بار اول مرا صدازدی                      

آری مادر

گاهی پای گهواره ات

بیدار ماندم

گاهی ترا قدم گذاردن  

آموختم  

بعد همین تو

   مرا چون موری زبون زیر باران شلاق داغان کردی       

همین تو

مرا شکار هوسهای ناپاکت کردی  .

من ترا بارها زندگی بخشیدم

تو مرا ذلت و خواری

ترا با خودت آشنا کردم

در بدل  

تو هویت مرا پامال کردی                  

 

باری قبول قبول قبول گفته در پناهءتو آمدم

چون گنجشک معصوم در پناهءبته                

چون قطرهء در امواج تو شامل گشتم

بی هراس از تلاطم امواجت                    

 با لفظی طلاق طلاق طلاق تو مرا در دست طوفان زندگی پرت کردی                                    

 

هنوز هم نمیدانم

چی است مهفوم وجودم

من کی هستم

غلام

عروسک

یا مولودی تو

 

ولی من  

یک زنم

گم در وایرانه های زندگی

 

آری من زنم

 

 

20.10.06

Khatol Momand


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 90/7/3:: 9:54 عصر     |     () نظر
 
بی حرمتی به ساحت خوبان قشنگ نیست
بی حرمتی به ساحت خوبان قشنگ نیست

بی حرمتی به ساحت خوبان قشنگ نیست

باور کنید پاسخ آئینه سنگ نیست

سوگند می خورم به مرام پرندگان

در عرف ما سزای پریدن تفنگ نیست

با برگ گل نوشته به دیوار باغ ما

وقتی بیا که حوصله غنچه تنگ نیست

در کارگاه رنگرزان دیار ما

رنگی برای پوشش آثار ننگ نیست

از بردگی ، مقام بلالی گرفته اند

در مکتبی که عزت انسان به رنگ نیست

دارد بهار می گذرد با شتاب عمر

فکری کنید فرصت پلکی درنگ نیست

وقتی که عاشقانه بنوشی پیاله را

فرقی میان طعم شراب و شرنگ نیست

تنها یکی به قله تاریخ می رسد

هر فرد پاشکسته که تیمور لنگ نیست

شعر از محمد سلمانی


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 89/8/22:: 3:38 صبح     |     () نظر
 
دسته گل برای مادر

دسته گل برای مادر


مردی مقابل گل فروشی ایستاده بود و می خواست دسته گلی برای مادرش که در شهر دیگری بود سفارش دهد تا برایش پست شود. وقتی از گل فروشـی خارج شد، دختری را دید که روی جـدول خیابان نشستـه بود و هق هق گریـه می کرد. مرد نزدیک دختر رفت و از او پرسید: دختر خوب، چرا گریه می کنی؟ دختر در حالی که گریه می کرد، گفت: می خواستم برای مادرم یک شاخه گل رز بخرم ولی فقط 75 سنت دارم در حالی که گل رز 2 دلار می شود. مرد لبخندی زد و گفت: با من بیا، من برای تو یک شاخه گل رز قشنگ می خرم. وقتی از گل فروشی خارج می شدند، مرد به دختر گفت: "مادرت کجاست؟ می خواهی تو را برسانم؟ دختر دست مرد را گرفت و گفت: آنجا و به قبرستان آن طرف خیابان اشاره کرد. مرد او را به قبرستان برد و دختر روی یک قبر تازه نشست و گل را آنجا گذاشت. مرد دلش گرفت، طاقت نیاورد، به گل فروشی برگشت، دسته گل را گرفت و 200 مایل رانندگی کرد تا خودش دسته گل را به مادرش بدهد.

نکته ها:
وقتی نامی از مادر برده می شود، قلب آدمی از شور و حرارت و مهر و الفت سرشار می شود و پرتپش تر می گردد.
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در روایتی فرمودند: بهشت زیر پای مادران است؛ یعنی رسیدن به آخرین مرحله کمال انسانی با جلب رضای مادر تامین می‌شود.
جنان در زیر گام مادران است / بکش بر دیده، خاک زیر گامش
مکن بر روی او تندی که بر تو / خدا فرموده واجب احترامش
در بیان توصیه به احترام و تکریم مادر، باز پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: «هر که پیشانی مادر خویش را ببوسد، از آتش مصون شود.» و نیز توصیه فرمودند: هر گاه پدر و مادر هر دو تواما تو را صدا کردند، ابتدا اجابت مادر نما.
همچنین بنا به فرمایش ایشان خشنودی و خشم خدا در گرو خشنودی و خشم پدر و مادر است.

بیایید سر زدن به خانه پدری، خانه مادری را فراموش نکنیم.

                                 

                                       تصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری ششم www.pichak.net کلیک کنید


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 89/4/28:: 1:49 صبح     |     () نظر
 
ختنه زنان چیست؟
ختنه زنان چیست؟
ختنه در واقع قطع ناحیه‌ای از آلت تناسلی زن به نام کلیتوریس است که با قطع آن حس زنانگى در آن‌ها از بین رفته و زن تا پایان عمر از دریافت لذت جنسی محروم خواهد ماند. ختنه زنان در سه‌شکل متفاوت صورت می‌گیرد:

حالت اول منحصر به بریدن کلیتوریس می‌شود. در نوع دیگر آن علاوه بر کلیتوریس، کلبان یا لب‌های کوچک اندام جنسی (Labia Minor) نیز بریده می‌شوند.

بدترین شکل ختنه زنان نوع سوم آن است. در این مدل کلیتوریس و کلبان یا لب‌های کوچک هردو بریده شده و با به‌هم‌آوردن ملبان یا لب‌های بزرگ (Labia Major) آن‌ها را میدوزند. سپس بر روی آن سوراخ‌های کوچکی در نزدیکی مجرای ادرار و دهانه‌ی رحم ایجاد می‌کنند. این روش که دردآمیز‌ترین و خطرناک‌ترین شکل ختنه به حساب می‌آید، در آفریقا به‌شدت رواج دارد و معروف به "ختنه فرعونی" است. در این حالت محل‌دوخته شده هنگام وضع‌حمل باز می‌شود و پس از زایمان آن‌را مجدداً می‌دوزند. با توجه به رقم بالای زاد و ولد در آفریقا، این "عمل فرعونی" برای زنان در حقیقت یک "شکنجه" است. همچنین شب ازدواج ، که برای این زنان اولین تماس جنسی محسوب می‌شود، خشونت‌آمیز و توام با رنج و شکنج است.

از هر ده مورد "ختنه فرعونی" زنان و دختران، یک مورد یا بلافاصله می‌میرد و یا بعد‌ها بر اثر عفونت ناشی از آن جان خود را از دست می‌دهد.
دلایل ختنه کردن دختران
بر اساس تحقیقات سازمان بهداشت جهانی‌‌، از دلایل موجه جلوه‌دادن ختنه دختران،" مفید بودن آن از نظر بهداشتی، کمک به سلامتی، پیدا کردن روح پاک، زیبایی بدن دختر، کنترل تمایلات جنسی او تا قبل از ازدواج، نگهداری باکرگى دختران جوان تا زمان ازدواج، تامین لذت جنسی بیشتر برای مردان و نگه‌داشتن رسم و رسوم نسل‌های گذشته" عنوان شده است.

عوارض‌های ناشی از ختنه زنان
این سازمان هم‌چنین در تحقیقی از عوارض ختنه دختران و زنان سخن می‌گوید و آن‌ها را این‌گونه بر می‌شمارد: آسیب‌رسانی به مجرای ادرار، عفونت‌های خونی،‌ ایدز، یرقان، تشکیل کیست و دمل در ناحیه‌ی مجرای ادرار و یا دهانه مجرای تناسلی، خونریزی، ایجاد شوک و حتى تلف شدن فرد به دلیل استفاده از وسایل غیر بهداشتی و استفاده نکردن از داروهای موضعی، عفونت‌های مزمن یا متناوب مجرای ادرار و لگن، خطر عقیم شدن زنان ، افسردگی ، سردمزاجی، کاهش میل جنسی، تجربه نکردن ارضاء جنسی، قطع قائدگى، جمع شدن خون قائدگى در شکم و یا به تأخیر افتادن و سختی دوران قائدگى و حتى مرگ دختران.
در نواحی جنوبی و کردنشین ایران نیز ختنه زنان به‌نوعی رواج دارد ختنه زنان در این نواحی، جنبه دینی به خود گرفته است و زنان به حکم سنت و آئین، از لذت جنسی محروم‌اند. نه فقط در شهر‌های کوچک، که گاه در شهرهای بزرگتر، دختران را در کودکی ختنه می‌کنند.

در گزارشی که کانون زنان ایران منتشر کرده‌است، نمونه‌های مشخصی از شهر‌های استان هرمزگان آمده است. به عنوان مثال در بندر کنگ از شهرهای کوچک استان هرمزگان، دختران را ?? روز پس از تولد ختنه میکنند. در این گزارش به نقل از یک زن بومی آمده است: «برخی دختران شهر دیرتر و دردناک‌تر، در سنین ? یا ? سالگی ختنه می‌شوند. آن‌ها تمام مراحل ختنه را با چشمان باز می‌بینند. لبه‌های کلیتوریس تیغ ریش‌تراشی مردان می‌برند
کارزار زنان
کارزار زنان با متمرکز کردن بخشی از نیرویش در این راستا و با توجه به رواج این عمل غیرانسانی در جهان توانسته است، در کشور‌هایی چون سنگال، سومالی و هند موفقیت‌هایی به‌دست آورد. مبارزه با ختنه زنان در واقع مبارزه با جهل و باورهای غلط است. مبارزه‌ای که چندان آسان نیست.
تصویب قانون ممنوعیت ختنه دختران و زنان در مصر دستاورد هِرمان زنان قربانی‌ و تلاش‌های پی‌گیرندگان حقوق زنان است. هر چند برای بودوآر کوچک دیر شده است، .قوانینی از این دست می‌توانند دختران بی‌گناهی چون او را حمایت کند

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 88/11/29:: 4:32 عصر     |     () نظر
 
شعری برای زنان دیارم
منبع راز های پرواز آزاد و بلند
مرا در پستی و بلندی امواج طوفانها رها کن

شعری برای زنان دیارم

زمان

نفس بر نمیکشد

آنجا شب است که تاریکی می زاید

مادران نفرت

آدمها هم اغوش خفاشهایند

کابوس های می بینم بلند

به اندازه ای بلندای قامت زنان درهم شکسته

کدامین نقطه ی زمین

 بوی  رهایی تورا  دارد ؟

خواهرم ؟

بوی کودکان که چشمانشانرا را به لقمه  نانی میفروشند 

بوی خواهران سوخته ام

که تیزاب حنجره هاشانرا به سکوت

تهدید میکند !

و دستان سنگین تعصب ،

گونه هایشانرا

نیلگون  !

 

تو خواهرم !

مادرم !

 

ما آرزوهای

برباد رفته

زنانی هستیم که

چشمان شان

هرگز

 آنسوی خوشبختی هفت رنگ  قوس قزح را

ندید

تا در آرزوی که مبادا اگر ازین رنگها گذر کنند

مرد خواهندشد !

 

ما آرزوهای برباد رفته نسلی هستیم که هیچگاهی

حتی در بهاری ترین فصل زندگی شان

بوی  یک خنده گرم را استشمام نکرد !

 

وتو خواهرم ، مادرم !

با این همه

ما مادران فرداهای خواهیم بود ،

که دیگر میبایست

سه رنگ خوشبختی را

روی تمام صفحات  زندگی

به شگفتن بنشینیم

خواهرم !

مادرم !

دستت را بمن بده

دستم را به تو میدهم

و یک حنجره فریاد برکشیم که :

 

ما به اوج

به رهایی

به زندگی

رسیده ایم !

 

 افکار مان باروتر از همیشه

فردای را

 خواهیم بارید

که نقطه به نقطه اش             رنگین کمان خوشبختی رشد دهد!


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 88/11/11:: 4:0 صبح     |     () نظر
 
زن ستیز
نورالله وثوق 2009-04-11  
   


به ستاره اچکزی  وهمه  زنان درخون تپیده سرزمینم

 
زن ستیز
 ........

 
تشنه خون
مروت را چرا باور نداری
چرا عقلی میان سر نداری
به خون هر چه زن زان تشنهگشتی
که از خود خواهر و مادرنداری
.........................

جشن آتش بس
 
که گفته جشن آتشبس بگیرید
درو غین وعده ها را پس بگیرید
به من از رویش شهبازگفتیدد
نگفتم  این همه کرگس بگیرید
.........................
باغ سرخوزرد
بسی  از سرخ و زرد آمار دادند
حسابی وعده گلزار دادند
سر راه نگاهشان ستادم
به جای گل بدستم خار دادند
......................
از بد بدتر
زهر سو بسته هرجایی دری بود
حیارا نه سر ونه پیکری بود
فغان از دست اینپیکر تراشان
که هر چه دیدم از بد بدتری بود
........................
زن ستیز
مپندار ی شروشوری نداریم
به غیر شعله منشوری نداریم
 
نمی پرسی چرامازن ستیزیم
ازین افزوده تر زوری نداریم
........................

نشانه
جدا از مرد وزن تاچند تاچند
کنی بالابه هرسو -گند تاچند
گرفتی خواهر خود را نشانه
 
به  دشمن این چنین پیوندتاچند
.....................
 
نوید نامردی
نداری غیر نامردی نویدی
زدیاتش به هر جایی رسیدی
بروی زن گشودی شعله زانرو
کزوکمزورتر کس را ندیدی
......................
نورالله وثوق
23/1/1388
wosuq@hotmail.com

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 88/2/7:: 1:52 صبح     |     () نظر
 
زنی که از آسمان افتاد
زنی که از آسمان افتاد
به مناسبت هشتم مارچ روز جهانی زن و به پیشواز آمد آمد بهار
داستانی از جان بایر اورست

داکتر پروین پژواک

زنی که از آسمان افتاد داستان خلقت زمین و انسان را به اساس منابع افسانه ای و روایات قومی مردم «آیروکوا» - مردم بومی قاره ی امریکا محسوب می گردند، بیان می کند

  در این داستان افسانه ای از قدرت باروری زن و خاک  ستایش شده است.  این داستان با این که روایتی افسانه ای از خلقت است و با روایت های دینی مان مغایرت دارد، اما به صراحت نشان گر این است که انسان ها در همه حال و در همه جا از روی فطرت انسانی خویش به خالق و مبدأ هستی عشق می ورزند و او را به خاطر نعمت ها و موهبت های بی شمار که به بندگانش اعطا کرده است، ستایش می کنند. بقیه ی کتاب های نویسنده ی این داستان نیز به اساس افسانه های مردمی قوم بومی «آیروکوا» نوشته شده است ونظر به  ارزیابی انجمن کتابخانه های امریکا از جمله ی پرخواننده ترین کتاب ها به شمار می روند.
 
پیش از آن که زمین ساخته شود،  مردمان آسمان در جزیره ی شناور- در آن بالا ها، در فضا زندگی می کردند.  آفتاب هنوز خلق نشده بود، ولی نور از لابه لای گل های درختی بلند در وسط جزیره می تابید. سرزمین آسمان محلی خلوت بود.   هیچ گاه هیچ کس در آن جا گریه نمی کرد. هیچ گاه هیچ کس در آن جا نمرده بود و نه هیچ گاه در آن جا کودکی به دنیا آمده بود.

داستان این است. در سرزمین آسمان زنی زندگی می کرد و شوهری داشت.   روزی زن آسمانی در زیر قلبش صداهایی شنید و دانست که او مادر خواهد شد.  ولی هنگامی که او همسرش را از این خبر آگاه ساخت، شوهرش حسود گشت.   مرد آسمانی از شدت غضب، درخت را از ریشه برکشید و با پژمرده شدن گل های درخت، سرزمین آسمان تاریک شد.

از میان سوراخی که درخت در میان آن ایستاده بود، در آن دوردست ها در پایین، آبی دیده می شد.   زن آسمانی با کنجکاوی در کناره ی گودال ایستاد.  در همان لحظه ای که او به پایین می دید، شوهرش او را از پشت تیله داد.  آن گاه مرد آسمانی فکر خود را بازیافت و آتش غضبش فروکش کرد.  اما دیگر ناوقت شده بود و زن آسمانی در حال سقوط میان هوا بود.

پرنده ها و حیوانات هنوز خلق نشده بودند. ولی همان گونه که زن آسمانی سقوط می کرد، مردمان آسمانی به مرغابی ها تبدیل شدند و بال های خود را در کنار هم دیگر قرار دادند تا جلو مصدوم شدن زن آسمانی را بگیرند.
در پایین تنها آب بود نه زمین.   ولی مردمان آسمانی به حیوانات بحری تبدیل شدند و یکی از مرغابی ها   به عمق آب غوطه زد.  هنگامی که دوباره سر از آب بیرون کشید، گلی را میان چنگال های خویش داشت که دیگران آن را بر پشت سنگ پشت پخش کردند.

حیوانات آبی با هم دیگر گفتند:   اکنون ما خوشبخت خواهیم شد، مگر نه این که زن آسمانی قدرت آفرینش دارد؟

هنگامی که زن آسمانی بر پشت سنگ پشت فرود آمد، گل شروع به نشو و نمو کرد.  او با نیروی درونی خویش به گرداگرد این قلمرو کوچک به قدم زدن شروع کرد و دورادور آن را گشت و گشت و گشت و زمین به اندازه ی کنونی خویش بزرگ شد.

او مشتی خاک را به آسمان انداخت و آسمان با ستاره ها درخشید.

او با خود گفت:   اینک چیزی درخشان آشکار خواهد گشت و آفتاب نام خواهد گرفت و {با نورو گرمای  خویش} به همه چیز کمک خواهد کرد.  

آن گاه صبح دمید و اولین خورشید برای اولین بار طلوع کرد.

زن آسمانی جنبشی را در زیر قلبش احساس کرد و دو زندگی از او تولد یافت.   یکی «سه پلینگ» نام گرفت که دارای احساس ملایم، لطیف و مهربان بود و دیگری «فلینت» نام یافت که دارای تفکر خشک و مشکل و سخت چون سنگ بود.  

دو برادر به سرعت نشو و نما کردند و به زودی آن قدر بزرگ شدند که افکار مادر خود را درمی یافتند. هنگامی که  «سه پلینگ» بر فراز زمین می دوید، خاک تازه زیر پای او به وجود می آمد و درختان چنار و دیگر نباتات از نقش پای او سر می زدند.  او با خود گفت:  زمین زنده است.

آن گاه او مشتی خاک را به هوا انداخت و پرنده ها و حیوانات به سمت های مختلف پراکنده شدند.  «سه پلینگ» برای هر دریا دو راه ساخت تا راه رفت و آمد برای کسانی که در آن قایق رانی خواهند کرد، آسان باشد.    

اما «فلینت» که دارای طرز تفکر سخت بود، گفت:   این بسیار آسان خواهد بود. او هر دریا را طوری ساخت که تنها به یک سمت جریان یابد و امواج و آبشارها را به آن علاوه کرد.

«سه پلینگ»  ماهی ها را خلق کرد.   ولی «فلینت»  استخوان های خورد خاردار را میان آن ها جای داد تا زندگی را برای مردمی که به زودی خواهند آمد، مشکل تر سازد.
آن گاه «فلینت» هیولاها را خلق کرد.   ولی «سه پلینگ»  آ نها را به زیر زمین راند.
«فلینت» غول بزرگ برفی ساخت که حرکت  نمی توانست و او را برف نام نهاد.  ولی «سه پلینگ»  روح زندگی را در تن او دمید تا سفر کند و بهار بتواند بیاید.

«سه پلینگ» انسان ها را از خاک خلق کرد و سهمی از زندگی خود را گرفت، در قالب هر تن گذاشت و بهره ای از تفکر خود را برداشت و در کاسه ی هر سر جای داد.  او به آن ها گفت:  به خاطر داشته باشید که شما فرزندان زن آسمانی هستید، به خاطری که او از قدرت و اندیشه خود به شما داد.

آن گاه او به انسان ها یاد داد که چگونه خانه بسازند و چگونه آتش را روشن کنند.

هنگامی که کار آن ها خاتمه یافت، برادران از زمین بلند شدند و به امتداد راه شیری در آسمان به سفر پرداختند.   آن ها هرکدام راهی جداگانه را در پیش گرفتند.   قدم گاه جداگانه ی هر یک را هنوز می توان در کهکشان دید.

این نشان دهنده ی آن است که دو طرز تفکر در کاینات وجود دارد، یکی سخت و خشک است چون "فلینت" و دیگری نرم و ملایم است، چون «سه پلینگ».

هنگامی که برادران ناپدید شدند، زن آسمانی خود را میان آتش انداخت و با دود آتش به آسمان بالا رفت.  او به مردم گفت:   شما نمی توانید مرا تعقیب کنید.   تنها اندیشه ی شما هنگامی که دود آتش های تان بالا می رود، می تواند با من هم راهی کند.   آن گاه شما می توانید درود و سرود خویش را چنین بیان کنید:

ما شکر گزار مادر خود- زمین- هستیم که قدم های ما را پذیرا می شود.

ما شکر گزار دریاهای جاری هستیم که از بالای زمین می گذرند.

ما شکر گزار نباتات هستیم که دارو و درمان ما هستند.

ما شکر گزار حیوانات هستیم و پرندگان که صداهای آن ها اندیشه ی ما را تعالی می بخشند.

ما شکر گزار ستارگان هستیم که نور آن ها راه ما را روشن می سازد.

اندیشه های ما با کلمات به بالا کشانیده می شوند.  ما با کلمات و تفکر خویش شکران خویش را به کاینات که همیشه زنده است، تقدیم می کنیم. (پایان)


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 88/2/1:: 2:44 صبح     |     () نظر
   1   2   3   4   5      >
درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
همفکری
EMOZIONANTE
حاج آقاشون
عاشقان
به سوی فردا
عشق و شکوفه های زندگی
اگه باحالی بیاتو
دیار عاشقان
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
(( همیشه با تو ))
در انتظار آفتاب
خورشید تابنده عشق
آیینه های ناگهان
تمیشه
***جزین***
((( لــبــخــنــد قـــلـــم (((
پرسه زن بیتوته های خیال
ای لاله ی خوشبو
همنشین
به وبلاگ بیداران خوش آمدید
گل رازقی
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی
وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی
مذهبی فرهنگی سیاسی عاطفی اکبریان
آخرالزمان و منتظران ظهور
جمله های طلایی و مطالب گوناگون
لیلای بی مجنون
به سوی آینده
عشق سرخ من
یا امیر المومنین روحی فداک
نگاهی به اسم او
ایران
آموزه ـ AMOOZEH.IR
و رها می شوم آخر...؟!!
جلوه
بی نشانه
PARSTIN ... MUSIC
رهایی
قعله
دارالقران الکریم جرقویه علیا
alone
منتظر ظهور
علی اصغربامری
upturn یعنی تغییر مطلوب
پارمیدای عاشق
دلبری
نظرمن
هو اللطیف
افســـــــــــونگــــر

جاده های مه آلود
جوان ایرانی
hamidsportcars
پوکه(با شهدا باشیم)
*پرواز روح*
عصر پادشاهان
جمعه های انتظار
سپیده خانم
هادرباد شناسی (روستایی در شرق شهرستان بیرجند) HADERBAD SHENASI
بندیر
شقایقهای کالپوش
لنگه کفش
د نـیـــای جـــوانـی
قلمدون
نهان خانه ی دل
مهندسی مکانیک ( حرارت و سیالات)-محی الدین اله دادی
گل باغ آشنایی
یه گفتگوی رودر رو
پرواز تا یکی شدن
بچه مرشد!
سکوت ابدی
وبلاگ عقل وعاقل شمارادعوت میکند(بخوانیدوبحث کنیدانگاه قبول کنید)
*تنهایی من*
سرای اندیشه
SIAH POOSH
بلوچستان
خاکستر سرد
شجره طیبه صالحین ،حلقه ریحانه
شوالیه سیاه
خندون
هم نفس
آسمون آبی چهاربرج
محفل آشنایان((IMAN))
.:: بوستان نماز ::.
ای نام توبهترین سر آغاز
هه هه هه.....
سه ثانیه سکوت
►▌ استان قدس ▌ ◄
بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد.

مهر بر لب زده
نغمه ی عاشقی
امُل جا مونده
هفت خط
محمد جهانی
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
ارتش دلاور
نگاهی نو به مشاوره
طب سنتی@
فانوسهای خاموش
گروه تک تاز
مقاله،پایان نامه،پرو‍ژه،کتاب الکترونیک،تحقیق،جزوه،نمونه سوال و..
سیب سبز
دانشگاه آزاد الیگودرز
فریاد بی صدا
اکبر پایندان
کانون فرهنگی شهدای شهریار
پژواک
تخریبچی ...
عاشقانه
geleh.....
بــــــــــــــهــــــــــــار
****شهرستان بجنورد****
وبلاگ آموزش آرایشگری
یک کلمه حرف حساب
پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ...
«حبیبی حسین»
..:.:.سانازیا..:.:.
+
یــــــــــــــــاســــــــــــــــــــمـــــــنــــ
حوض سلطون
شب و تنهایی عشق
داستانهای واقعی روابط عمومی Dr.Rahmat Sokhani
دلدارا
پناه خیال
مجله اینترنتی شهر طلائی
جوک بی ادبی
عاطفانه
آقاشیر
امامزاده میر عبداله بزناباد
قرآن
دریـــچـــه
بـــــاغ آرزوهــــا = Garden of Dreams
صراط مستقیم
من بی تو باز هم منم ...
عشق در کائنات
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
سروش دل
تنهایی
روانشناسی آیناز
کـــــلام نـــو
جبهه مقاومت وبیداری اسلامی
بصیرت مطهر
سایت جامع اطلاع رسانی برای جوانان ایرانی
آوای قلبها...
اَللهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
تنهایی افتاب
نمایندگی دوربین های مداربسته
کوسالان
امام مهدی (عج)
@@@گل گندم@@@
سفیر دوستی
کافه محلی است برای جمع شدن وسرچشمه آغاز زایش هرچشمه است
کلبه عشق
تنهایی......!!!!!!
دریــــــــای نـــور
کربلا
جوکستان بی تربیتی
کلبهء ابابیل
وبسایت رسمی مهندس امیر مرتضی سعیدی ایلخچی
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
جـــیرفـــت زیـبا

سارا احمدی
مهندسی عمران آبادانی توسعه
ققنوس...
حزب الله
««« آنچه شما خواسته اید...»»»
ashegh
طاقانک
تک درخت
تراوشات یک ذهن زیبا
سکوت سبز
هر چی بخوای
پیامنمای جامع
پرنسس زیبایی
بوی سیب BOUYE SIB
@@@این نیزبگذرد@@@
بادصبا
ಌಌتنهاترین عشق یه عاشق دل شکستهಌ᠐
راز رسیدن به شادی و سلامتی
معارف _ ادبیات
پوست مو زیبایی
تنهای تنها
آخرین صاحب لوا
جاده مه گرفته
دخترانی بـرتر از فــرشته
دلـتنگـ هشـیگـــــــــی
تبسمـــــــــــــــی به ناچار
ماتاآخرایستاده ایم
سایت روستای چشام (Chesham.ir)
مستانه
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ناز آهو
گیسو کمند
جــــــــــــــــوک نـــــــت
عکس سرا- فقط عکس
عکس های عاشقانه
حقوق دانشگاه پیام نور ایلام
تیشه های اشک
فقط خدا رو عشقه
پاتوق دوستان
بنده ی ناچیز خدا
آزاد
ارمغان تنهایی
فقط عشقو لانه ها وارید شوند(منامن)
سلام آقاجان
ردِ پای خط خطی های من
منطقه آزاد
علی پیشتاز
تنهاترم
محمدمبین احسانی نیا
یادداشتهای فانوس
دوست یابی و ویژگی های دوست
کد تقلب و ترینر بازی ها
ستاره سهیل
داستان های جذاب و خواندنی
عاشقانه
گدایی در جانان به سلطنت مفروش
یادداشتهای من
شــــــهدای روستای مـــکـــی کوهسرخ
سرافرازان
*bad boy*
سرزمین رویا
برای اولین بار ...
خاطرات و دل نوشته های دو عاشق
چون میگذرد غمی نیست
بازگشت نیما
دهیاری روستای آبینه(آبنیه)
روستای زیارتی وسیاحتی آبینه(آبنیه)باخرز
سایه سیاه
رازهای موفقیت زندگی
دوره گرد...طبیب دوار بطبه...
* ^ــ^ * تسنیم * ^ــ^ *
بچه های خدایی
مرام و معرفت
خوش آمدید
The best of the best
بوستان گل و دوستان
صفیر چشم انداز ایران
من.تو.خدا
۞ آموزش برنامه نویسی ۞
شبستان
دل شکســــته
یکی هست تو قلبم....
برادران شهید هاشمی
شهداشرمنده ایم _شهرستان بجنورد
یامهدی
تنها هنر
دل نوشته
صوفی نامه
har an che az del barayad
منتظر نباش تا پرنده ای بیاید و پروازت دهد در پرنده شدن خویش بکوش
شجره طیّبه

دانلود هر چی بخوایی...
نور
Dark Future
مجله مدیران
S&N 0511
**عاشقانه ها**
پنجره چهارمی ها
AminA
نسیم یاران
تبیان
صدای سکوت
(بنفشه ی صحرا)
اندکی صبر سحر نزدیک است....
ابهر شهر خانه های سفید
عشق
ترانه ی زندگیم (Loyal)
توشه آخرت
قـــ❤ــلـــــب هـــــای آبـــــی انــ❤ـــاری
جزتو
ترخون
عشق پنهان
@@@باران@@@
شروق
Manna
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا
پرسش مهر 8
دریایی از غم
طره آشفتگی
...ترنم...
Deltangi
زیبا ترین وبلاگ
ارواحنا فداک یا زینب
علمدار بصیر
کرمان

عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین
عطش (وبلاگ تخصصی ماه محرم و صفر)
قمه‏زنی سنت یا بدعت؟
سلام
عطش
حضرت فاطمه(س)
♀ ㋡ JusT fOr fuN ㋡ ♀
اواز قطره
محمد قدرتی Mohammad Ghodrati
آرشیو یادداشت‌ها
دینی
گلچینی از جغرافیای طبیعی و تاریخی افغانستان
آثارتأریخی افغانستان
گلچینی از تاریخ جهان و افغانستان
میراث گرانبهای گذ شتگان چراغی است برآیند گان
کابل و ولایات افغاانستان عزیز
زبان شرین پارسی
وازه نامهء هم زبانان
ادبیات و هنر
پرواز خیال
شعر و ادب
اى الهه عشق مادر!
عاشقانه ها
موزیک و اشعار آهنگهای بهترین اوازخوان افغان احمد ظاهر و دیگران
سیاسی
جامعه شناسی -مردم شناسی
دانستنیهای جالب
طب ورزش صحت وسلامتی
مسائل جنسی خانه و خانواده
آموزش زیبایی
روانشناسی
طب سنتی و نسخه های پزشکی با گیاهان دارویی
غذا موادغذائی و اشامیدنیها
خواص میوه ها و سبزیجات
اخبار
زندگینا مه
داستانهای کوتاه و آموزنده
نجوم فضا وفضانورد ی
کمپیوتر انترنیت و وب نویسی
لطیفه ها اندرز ها و پیامهای کوتاه خواندنی و عالی
طنز
تقویم هجری شمسی اوج درایت فرهنگی ما
سرگرمی ها
معرفی کتاب
تصویر عکس ویدئو فلم
بهترین های خط
جالبترین کارتونها
طالع بیی
یادداشتها
قوانین خواب و رویا وتعبیرخواب
تبریکی و تسلیت
داغ غربت
علمی
تاریخی و اجتماعی
خانهء مشترک ما زمین
اشعار میهنی رزمی و سیاسی
هوا و هوانوردی
آموزش و پرورش
معانی اصطلاحات و تعاریف
دنیای عجاء‏بات